zelf lederen Bobber (custom) zadel maken

RijNooit

MF veteraan
3 apr 2004
6.555
0
Hi,

Ik wil zsm gaan beginnen aan mn projectje en het wordt GEEN bobber :+

Maar, er zal wel zo'n soort zadel op moeten gaan komen.

Voor het idee qua zadel:

c_kiwi_indian_bobber.jpeg


Weet iemand waar je dat soort leder kan halen? Of het moeilijk te bewerken is?

Kan en klare seats kosten al snel 200 tot giga veel euro's, en ik wil het liefst zo veel mogelijk zelf doen en de kosten drukken :)

Iemand ervaring hiermee? Of nog wat leuks liggen?
 
Je wilt leer gaan bewerken en zelf op maat en in vorm naaien?
 
'Bobber (custom) zalde maken' > 'zelf lederen Bobber (custom) zadel maken'
 
ik zag bij open dag van HD dealer Afoort een persoon die leer bewerkt, ik kan je vertellen dat het niet moeilijk is, maar wel erg tijdsroven. Je hebt verschillende tools (grote of diepe lijn) voor nodig.

Voor het maken van de zadel zelf.. kijk naar deze topic eens.
 
ik zag bij open dag van HD dealer Afoort een persoon die leer bewerkt, ik kan je vertellen dat het niet moeilijk is, maar wel erg tijdsroven. Je hebt verschillende tools (grote of diepe lijn) voor nodig.

Voor het maken van de zadel zelf.. kijk naar deze topic eens.

Deze had ik gezien idd.
Erg netjes gedaan en veel van geleerd :)

Maar zoek dus een ander soort zadel.
Dat het tijd kost, daar ben ik mij van bewust.
Het is niet dat ik er een Picasso op ga maken, maar gewoon iets simpels.

Maar heb al wel gezien dat je met een erg dik en speciaal soort leer moet werken.
De zadelpan kan een maat van mij wel maken van RVS en alvast gaatjes erin maken voor popnagels.

Dan zorg ik voor de filling, leer (+bewerking), popnagels icm stripjes oid.

Maarja, een voorbeeld of ervaringen van anderen zou wel zo fijn zijn.

Als het mij te gek lijkt, dan ga ik voor een alternatief en blijf ik ebay/mp afstruinen ;)
 
'Bobber (custom) zalde maken' > 'zelf lederen Bobber (custom) zadel maken'

Oops...
Thnx

Maar ja, dan zou ik graag alles zelf willen proberen.
Tot nu toe is alles mij wel gelukt in mijn motorsleutel carrière haha (wel met vallen en opstaan, maar ook met doorzettingsvermogen)
 
Ziet er cool uit.
Ga haar even mailen, maar zou wel aardig aan de prijs zijn, ben ik bang :Y


Zelf doen kan ook, maar dat is echt lastig klusje. Zeker als je het leer wil bewerken met een afbeelding of zo. Een bestaand zadel bekleden, dat is nog wel te doen, je hebt immers een voorbeeld. Een nieuw zadel is wat lastiger, zeker als het echt mooi moet worden. En helaas zit dat ding nogal in het zicht, dus valt het op als het net niet helemaal top is.
 
op youtube genoeg filmpje van "how to make a solo seat " te vinden..... genoeg voorbeelden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan