Zenuwachtig of normaal? EN klaarmaken komend seizoen!

markhietbrink

MF veteraan
15 jun 2009
1.027
32
Borne
Facebook
Hier komt weer een vraag van mij!

Heb het idee dat me fzr (25kw) een beetje zenuwachtig rijdt, als je in een te hoge versnelling zit is het tot 3500rpm wel erg bokkerig! En ze maakt een best lawaai, de buren beginnen al gek op te kijken als je rond 7 uur met een bak kabaal aan komt rijden (wel netjes 30 uiteraard) ! En als je dan bij 4000 toeren in de 2e versnelling 50 rijdt is ze heel fel op het gas, is me wel bekend bij de 4 cilinders als ze hoger in de toeren komen!

En me kvs reservoir achter de achterkap lekt iets waar die het reservoir uitkomt (slangetje er iets verderop doen en slangklem er beter opzetten).

En hoe ga ik me voor knipperlichten netjes in de kuip verwerken, ze zijn net tekort en vallen dus in de kuip!
Zijn er nog meer dingen die vaak kapot gaan of veel voorkomende mankementen aan een FZR6003HE?

Ik zet de puntjes op de i voor dit seizoen! Voorbandje pak ik erbij als het mooi weer blijft, ketting & tandwielen invetten gebeurd zodra het weer mooi weer is en ze de stalling uitkomt samen met een goede poetsbeurt!
 
Is het niet ook een beetje omdat je zelf weer een tijd niet heb gereden, dat je de feeling een beetje mist bij het besturen van je motor? Je hebt het over te hoge versnelling namelijk. Jij hebt ook een paar maanden 'stil gestaan', misschien moet jij wel een beurt :+
 
Topic staat ook al op fzrclub.nl en je was er al door de verkoper op gewezen dat de fiets wat zenuwachtig rijdt.
Is volgens meerdere op fzrclub normaal voor jou type fzr600
 
Topic staat ook al op fzrclub.nl en je was er al door de verkoper op gewezen dat de fiets wat zenuwachtig rijdt.
Is volgens meerdere op fzrclub normaal voor jou type fzr600

Heb het gelezen, maar als ik me goed herinner is me erbij gezegd dat de gasnaalden ingesleten zijn door de stand van de carbs ofzo ;) ! Ik rij wel lekker het seizoen door en ga dan de carbs gewoon eens synchroniseren en ultrasoon reinigen. Wie weet doe ik dan de gasnaalden erbij!
 
Is het normaal bij stationair lopen dat het schommelt tussen de 1000 en 1300rpm? Twijfel een beetje, zal ook wel kunnen komen door het geluid van de open demper dat het apart lijkt?
 
Is het normaal bij stationair lopen dat het schommelt tussen de 1000 en 1300rpm? Twijfel een beetje, zal ook wel kunnen komen door het geluid van de open demper dat het apart lijkt?
Dit is meestal een symptoom dat er met de carburateur iets niet helemaal lekker is, maar misschien is de boosdoener de choke die niet helemaal open gaat. Althans, dat is zo mijn eerste gok als ik de symptomen lees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan