- 29 apr 2004
- 31.994
- 18.055
Dat is makkelijk vrij hard terrein wel grappig. Begon al met motorcross op mijn 6de ,...Heeft niks met een zero te maken, maar iets met bestuurder
Wel een koppeling trouwens
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is makkelijk vrij hard terrein wel grappig. Begon al met motorcross op mijn 6de ,...Heeft niks met een zero te maken, maar iets met bestuurder
Wel een koppeling trouwens
Welke versie van de app heb je? Zou 2.9.0 moeten zijn. Check ook even hoofdletters etc., daar is die app erg gevoelig voor. Als dat niet klopt met de gegevens die je bij Zero hebt aangeleverd, kun je dit soort foutmeldingen ook krijgen. Anders even de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren, schijnt ook wel eens te helpen.Ik ben nu sinds zaterdag in het bezit van mijn Zero S. Tot nu toe alles prima, alleen lukt het mij niet om me via de app te registreren. De motor is verbonden met de app, en kan alles raadplegen, maar wanneer ik me wil registreren, geeft hij me de melding "verkeerde VIN". Wanneer ik mijn gegevens ingeef, het land op België zet, maar geen adres ingeef, vraagt hij me nochtans om de adresgegevens in te vullen, echter wanneer ik alles invul en valideer, krijg ik deze foutmelding... Geen idee waar ik deze kan ingeven, iemand?
Mijn App werkt ook niet meer ondanks aan beide kanten Bluetooth!Ik ben nu sinds zaterdag in het bezit van mijn Zero S. Tot nu toe alles prima, alleen lukt het mij niet om me via de app te registreren. De motor is verbonden met de app, en kan alles raadplegen, maar wanneer ik me wil registreren, geeft hij me de melding "verkeerde VIN". Wanneer ik mijn gegevens ingeef, het land op België zet, maar geen adres ingeef, vraagt hij me nochtans om de adresgegevens in te vullen, echter wanneer ik alles invul en valideer, krijg ik deze foutmelding... Geen idee waar ik deze kan ingeven, iemand?
Dat de SoC enkele procenten stijgt naar een lange rit is het Magic Charging fenomeen. Ik had op een gegeven moment soms 15% of meer 'Magic Charging'. Zoek maar eens op deze term op het Amerikaanse electric motorcycle forum, daar vind je veel informatie hierover.Dag allen,
Ik ben sinds kort eigenaar van een Zero SR/F Premium ZF14.4 MY2021 met chargetank. Ik maakte me wat zorgen over de accucapaciteit, maar de Zero dealer verzekerde me dat de capaciteit gemeten was op 97%.
In de handleiding lees ik een nominale capaciteit van 12,6 kWh. Ik meet (na extrapolatie) 10,96 kWh. Dit vertaalt zich naar 87% van de nominale capaciteit. Minder dan wat de dealer zei, maar teveel voor een accuvervanging. Zie hieronder voor data.
Ook merkte ik dat het accupercentage enkele procenten oploopt na een lange rit (ghost effect?) zonder op te laden. Zou dit een voorbode zijn van ellende?
Oranje: Verbruikte hoeveelheid stroom, wat in accu gaat + verliezen (in kWh).
Blauw: actueel laadpercentage (in %).
Bekijk bijlage 1987090
Dank!Dat de SoC enkele procenten stijgt naar een lange rit is het Magic Charging fenomeen. Ik had op een gegeven moment soms 15% of meer 'Magic Charging'. Zoek maar eens op deze term op het Amerikaanse electric motorcycle forum, daar vind je veel informatie hierover.
Je moet de dealer vragen om samen met Zero een analyse van je accu te doen (via de OBD op afstand). Het gaat hier niet om de standaard State-of-Health van de accu die relevant is, maar om het gedrag van de accu onder vollast. In mijn geval (Zero SR/S MY21) dook de energievraag bij vollast (ik rij doorgaans 90% snelweg) onder de ondergrens en daarom is de accu vervangen onder garantie. Zie het overigens niet als ellende, maar als kans op een nieuwe accu die echt stukken beter is als je huidige en waar je veel plezier van gaat beleven
En hoe kom je aan die 10,96 kWh? Helemaal leeggereden (totdat de motor 'battery depleted zei'), vervolgens helemaal opgeladen met een kWh meter en de laadverliezen (ca 5%) daar vanaf getrokken? Want als je 0% op je dashboard visual hebt, kun je er vanuit gaan dat er nog minimaal een kWh'tje in de accu als 'reserve' zit.
Bij de betreffende Zero accu's -14,4kWh '19-'22'- (schijnt) het probleem in de interne weerstanden te zitten, die (te) warm worden onder vollast waardoor de SoC niet meer correct berekend en getoond kan worden door de BMS. Hoe langer je onder (vollast) rijdt, hoe erger dit wordt.De accu bereikt z'n optimale capaciteit bij een graad of 26°C. Het kan goed zijn dat je de accu opgewarmd hebt met rijden, maar dat dit niet direct wordt doorgevoerd op de SOC display. Pas bij opnieuw aanzetten neemt de meter de temperatuurcorrectie mee. zie ik bij de Energica vaak als ik de motor aan zet na een werkdag.
Zit daar bij de nieuwere wel verschil in?Ik rij tegenwoordig steeds vaker op Eco stand alleen als je inhaalt moet je daar wel rekenen meehouden.
Ik heb bij mijn SR gesinterde remblokjes gemonteerd, (daar zit volgens mij wat ijzer bij in de voering ofzo?) hij remt in elk geval stukken harder.Zit daar bij de nieuwere wel verschil in?
Bij de oude is het alleen als je remt dat hij in Eco dan ook afremt op de motor om te regenereren. Dat is met de standaard remmen ook hard nodig trouwens. Toen ik hem net kocht durfde ik praktisch niet in de sport stand te rijden...
What's the exact point of this? Dat die motor heel zwaar is? (en lawaai maakt, op dinosap rijdt) De Energica Experia weegt nog 50kg minder, dus die had ook een 35kWh accu kunnen hebben, dan kom je ver :DWat een saai forum ! Zondag ff een sprintje getrokken met de snelste en luidste motor de V Max 1700 met 200 pk en 145 NM en 0 tot 100 in 2.5 sec en een gewicht van 310 kilo.
Een low-budget Energica alternatief ? :-)Wat een saai forum ! Zondag ff een sprintje getrokken met de snelste en luidste motor de V Max 1700 met 200 pk en 145 NM en 0 tot 100 in 2.5 sec en een gewicht van 310 kilo.