Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

@ iron rien dankjewel! en het is maar goed dat er verschillende smaken zijn! overal de zelfde fietsen is ook niks!

@gertepiet. de tank is standaard maar dan verchroomd! en bedankt voor het aanbod! uiteraard lijkt het me leuk een keer mee te rijden! alleen zit ik zondag in assen... truckstar. hebben jullie ook meetings ofzo? lijkt me leuk om een keer met anderen te praten met een SR/XT.
 
523787_436042479774034_558662856_n.jpg

"Christine"
 
Heuj jong en lui,

Is een gebroken frame van een SR 500 een bekent euvel? Komt dit vaker voor en is dat gemakkelijk te repareren? Heb namelijk voor een redelijk prijsje een SR 500 gezien waarbij dit het geval is.
 
zijn er ook mensen die ervaring hebben met de voorrem van een SR500? ben wat aan het rondkijken en heb gehoord dat er een betere voorrem voor te krijgen is. een met dubbele zuiger? is er iemand die ervaring heeft en wat er op past? ik heb nu alleen een enkele schijf + remklauw remmen vind ik persoonlijk wat magertjes.
 
full


Is ff knutselen,maar Brembo van oa Ducati heeft dezelfde steek.Ik had er een 320mm schijf op en een twee zuiger tangetje allemaal van MP voor weinig.Je moet zelf een adapterplaat maken,maar dan remt het wel super.
Er zit wel een andere vork in,maar dat maakt niet uit.
 
Heeft iemand hier nog een goed setje schokbrekers? Dan kan ik m'n SR eindelijk weer eens af gaan stellen :)
 
ik heb een probleem met mijn sr250 tja de gelijkenis is er wel... hij start niet meer elektrisch, je hoort de startrelais klikken...ik probeer een multimeter te bemachtigen om de spanning te meten maar het is wel een vrij recente batterij...(opgeladen en al) wat moet ik het best vervangen? de startrelais of spanningsregelaar?? ...met batterij van andere moto start hij ook niet

iemand ervaringen mee?
 
Denk dat uiteindelijk de dynamo te weinig heeft geladen of het anker in de start motor staat vast. Soms is dan effe wiebel door een klein tikje erop voldoende. Maar uiteindelijk oet je kijken wat de reden van die lege accu is.lekstroom door bedrading, corrosie of idd een spanningsregelaar die niets doet. Kan allemaal en is stapje voro stapj euitzoeken. Lastige problemen. Vandaar, kickuh! Di estart
 
probleem opgelost hoor ! rotte startrelais, snap ik ook niet waarom bij de 250 startmotor is en bij de 500 kickstart, er is wel plaats voorzien om kickstarter te plaatsen maar is vrij duur(nieuw) dus zal er niet aan toe komen...tenzij iemand dit moest hebben aan prijsje?
ik ben wel tevreden van deze 2de moto, qua onderhoud en simpele techniek... enkel de prestaties zijn niet over om naar huis te schrijven... en tis echt nog een mooie oldtimer met propere chromé
 
ps: de flosjes op het stuur zijn eraf want vond ik erover;) zo gekocht... blij ie weer piccobello is, heb ook nog een diversion600 maar ben gelukkig met mijn sr
 
Wil trouwens altijd nog 'n SR500 ombouwen naar 'n mooie tracker. In de stijl van www.blitz-motorcycles.com

Alleen kan nergens 'n toffe, niet te duren SR500/SR250 meer vinden! :(
 
Ik heb nog een sr500 staan, ik weet niet wat jij niet duur noemt maar pm maar
 
Als ik mij niet vergis zijn er (weer) enkele geruchten dat de SR 400 opnieuw gaat uitkomen in 2013 (helaas met EFI, maar dat kan je er hopelijk af slopen en er een carb. opzetten, zoals bij de nieuwe Enfield). Als dat zo is sla ik direct mijn spaarpot stuk. :9~

Link: New Yamaha SR400 confirmed for USA

Link: Consent Form | Cycle World

Is/gaat inderdaad gewoon in productie in Japan! Met spaakwielen. Goed plan die actie met je spaarpot! Succes!
 
Denk dmat die efi beter rijdt dan de 92 en later carb versies. Die ouwe hadden een acceleratiepomp, dt was er later echt niet bij
 
Weet iemand of de lagerbus van de kickstartas,die in het zijdeksel zit,los leverbaar is?
Ik vind hem niet in de Kedo gids iig.
Heb hem er al uit,anders maar iets van brons draaien?
 
Weet iemand of de lagerbus van de kickstartas,die in het zijdeksel zit,los leverbaar is?
Ik vind hem niet in de Kedo gids iig.
Heb hem er al uit,anders maar iets van brons draaien?
Kun je waarschijnlijk nog bij Yamaha Nederland bestellen!? De SR(400) wordt nog steeds gemaakt in Japan. Zou dan in een partslist moeten staan..... Zelf maken kan ook natuurlijk....
 
Ik probeer leden / rijders van de XTSR500 club (forum under construction) voorlopig naar dit forum te trekken. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Enthousiaste stampers, gaarne uw reactie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan