Zitkussen Airhawk 2

henzel

Die hard MF'er
12 aug 2005
527
15
Iemand ervaring met airhawk R zitkussen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb er 2500 km op gezeten. Ik vond het niks. Ik reed toen opeen BMW R1200 R en had last van het standaardzadel. Vooral op de snelweg. Ik kwam iemand tegen die het geweldig vond, dus heb ik geleend gedurende een tochtje van een week. Ik zat er net zo belazerd op als op het echte zadel. Dus weer teruggegeven. Branderig gevoel was het voornaamste, ik kon er geen uur op zitten op de snelweg.
 
Heb'm in Australie gebruikt op een dr650, was'r erg blij mee tijdens de lange dagen :) Heb nu nog een nieuwe ongebruikte thuis liggen, omdat het zitje van deze dr650 eigenlijk best prima is en ik ook nog niet zulke extreem lange dagen gereden hebt :)

Kortom, als je een houten reet krijgt: de moeite waard. Belangrijkste is om maar een beetje lucht er in te stoppen, je hoeft niet op een vol luchtkussen te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik was goedkoper uit met een zadelhoes met gelpad in eigen design bij Topsellerie.
 
Het gaat me voornamelijk om mijn stuitje te ontzien , heb mijn huidige zadel (foam) int verleden al laten aanpassen echter de laatste 2 jaar erg veel pijn :( aan het staartbeen , ik heb het idee dat met de Airhawk R het staartbeen aardig vrij blijft en er dus geen kracht tegen duwd wat mogelijk DE oplossings is.
 
Klinkt misschien gek wat ik nu zeg maar de oplossing kan zijn om op de plek waar je stuitje het zadel raakt een gat te maken in de vulling zodat je stuitje daar in valt en dus geen druk meer heeft op het zadel...

Elke zadelmaker kan dit in een half uurtje piepen naar mijn idee...
 
Heb ik aan gedacht echter staat dan de overtrek nog strak, het chopper idee dmv knoop monteren en dan naar onder strekken waardoor er een kuiltje ontstaat zou een oplossing kunnen zijn maar met regen heb je wel erg veel waterkoeling .
 
de overtrek kan strak staan wat ie wil als jij je kont op het zadel plaatst deukt ie echt wel in op die plek...
 
ik heb er 1 ja, of het hetzelfde nummer is weet ik niet :P
weinig lucht zorgt dat het draagvlak vergroot word. dus inplaats van maar 25 cm2 van kont tegen zadel doe je er een beetje lucht bij zodat dit contact oppervlak vergroot word. op deze manier ontlast je een deel van het huidige contact oppervlak door een deel waar te belasten wat nu geen gewicht draait :)

of het wat is, proberen is de sleutel

en inderdaad, een gat maken in de voering zorgt voor verlichting :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan