Zoek deze boortjes en/of de benaming ervan

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
Zoek dit soort boortjes als setje of per stuk gaat in principe om 7mm boor
Dit is om in haakse boorkop te zetten ivm moeilijk bereikbare plaats/plek
Zit een zeskant voetje aan
Gemonteerd ziet het eruit als op onderste foto:Y
 

Bijlagen

  • 20200418_192702.jpg
    20200418_192702.jpg
    942,5 KB · Weergaven: 18
  • 20200418_192958.jpg
    20200418_192958.jpg
    785,5 KB · Weergaven: 15

Boortjes met een hex aansluiting staan bij mij gelijk aan goedkope rommel :)



db
 
Laatst bewerkt:
Ben ze inderdaad op banggood tegen gekomen
Maar die korte dus bijna niet te vinden alleen als boortap gezien in de korte versie
Die lange had ik ook gevonden maar dat past dus niet tussen 2 framebuizen achteraan om dummytank te monteren
 

Bijlagen

  • 20200309_122335.jpg
    20200309_122335.jpg
    638,7 KB · Weergaven: 8
volgens mij hangen die hier gewoon bij de bouwmarkt in het rek.
Indien te lang dan afslijpen en opnieuw een punt eraan slijpen?

Opnieuw een punt aan een 7mm boor slijpen is prima te doen. Even een avondje youtubben en je weet alles mbt het slijpen van boren. Daarna een avondje oefenen op een oude boor, dan zou je toch een mooie krullentrekker moeten kunnen maken.
 
Volkel (=merk) heeft ze, ik heb een setje m3 tot m8( tappen en bijbehorend boortje) oid exact wat jij laat zien,zeskant,kort en uit volstaal geslepen.
Ze zijn wel wat aan de brosse kant( de tappen) dus breken makkelijk wat uiteraard ook komt omdat ze zo kort zijn en er dus weinig rek of flex in zon boor of tapje zit, maar al met al best wel goede kwailiteit, iig niet zo slecht als wat er in de bouwmarkt hangt aan tappen en boren.

ik denk dat het idee ook is dat je ze een een bithouder doet en niet rechtstreeks in de boorkop, zo zit er nog een beetje wiggle/beweging is en breken ze wellicht niet zo snel.
 
Laatst bewerkt:
als je een lange versie hebt daarop leren slijpen en tegen de tijd dat je het onder de knie hebt hoe je een boor goed slijpt is de boor waarschijnlijk kort genoeg om tussen de framebuizen te passen. en zo niet dan oefen je nog even door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan