Zoektocht naar een sportieve toer motor

markprinsen

Die hard MF'er
24 feb 2011
811
1
Helmond
Nu het rijbewijs in zicht is ga ik me oriënteren op de aanschaf van een motor. Ik heb geen 25kw rijbewijs straks dus dat is geen restrictie.

Wat ik zoek is het volgende:

- Sportieve motor met toer eigenschappen. Concreet: geen echte buikschuiver maar ook niet een té rechte zit
- Genoeg power om een paar jaar me vooruit te kunnen
- Goed te berijden voor een beginner
- Mogelijkheid tot goed meenemen 2de passagier

Ter schets: Ik zal met name korte stukjes rijden voor de fun en stukken van 50-130 km voor bezoek bij vrienden en familie.

De motor moet goed onderhouden zijn en niet met allerlei gebreken zijn zodat ik meer bij de garage sta dan kan rijden.

budget indicatie: 2000-2500 euro.

Iemand tips van types of advertenties?
 
Goed idee! Echter, de exemplaren die ik kan vinden hebben of onwijs hoge km standen of zijn boven budget.
 
Bij mij komt de VFR750 ook als eerste op... prima om zowel mee te toeren als sportief rijden. Heb m zelf ook gehad.
 
Toen ik bezig was met mijn rijbewijs was het voor mij ook duidelijk. Het zou de VFR 800 worden. Wist ik zeker. Totdat ik een proefrit maakte op een Triumph Sprint ST 955i.

Heerlijke motor. Dat model past in je budget. Ik geeft toe dat de extra zijkoffers mij over de streep trokken.
 
Honda CBR1100XX Super Blackbird natuurlijk.
Mits je de beheersing hebt om je rechterpols in bedwang te houden een prima motor voor zowel sportief als rustig te toeren. Bagage en/of duo maakt niets uit, en kilometerstanden tot 4 ton zijn geen beletsel voor de aanschaf (mits goed onderhouden).
 
VFR750, past in je budget, super betrouwbaar (alleen spanningsregelaar is item), mooi, genoeg power, zit goed, en bovenal klinken ze verschrikkelijk mooi :Y
 
Honda CBR1100XX Super Blackbird natuurlijk.

kilometerstanden tot 4 ton zijn geen beletsel voor de aanschaf (mits goed onderhouden).


ja ja natuurlijk... een blackbird voor 2.000-2.500 euro, ik wens je veel succes. Misschien lukt het voor 2.000 euro, heb je waarschijnlijk een met 4 ton op de teller.
 
ja ja natuurlijk... een blackbird voor 2.000-2.500 euro, ik wens je veel succes. Misschien lukt het voor 2.000 euro, heb je waarschijnlijk een met 4 ton op de teller.
Geen probleem. Ik heb er al meerdere aangeboden gekregen in deze prijsklasse. Sterker nog, mijn 1999 Blackbird (Injectiemodel) in zeer goede staat gaat voor 3500 Euro weg. Wat denk je dat een 1996 (carburatiemodel) in mindere staat zou moeten kosten?
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals ff doorsparen

Voor 2000 euro koop je een wrak. Over een jaar heb je 6000 euro uitgegeven en dan heb je nog steeds een wrak. Kun je dus beter ff wachten.

En trap nou niet in die onzin. Een goede Blackbird voor 2000 euro vindt je niet. En een GSXF, VFR etc. is allemaal gedateerde troep. Rijp voor de shredder. Wil je nog niet dood op gevonden worden.
 
Nogmaals ff doorsparen

Voor 2000 euro koop je een wrak. Over een jaar heb je 6000 euro uitgegeven en dan heb je nog steeds een wrak. Kun je dus beter ff wachten.

En trap nou niet in die onzin. Een goede Blackbird voor 2000 euro vindt je niet. En een GSXF, VFR etc. is allemaal gedateerde troep. Rijp voor de shredder. Wil je nog niet dood op gevonden worden.

de tering wat praat jij een zooitje onzin :')

een goeie VFR heb je echt wel voor 2500 euro, laatste 750cc model
prima brommer, met die gedateerde meuk van mij rij je menig moderne brommer gewoon zoek als je kan rijden.
waar jij die 6000 euro dan aan uitgeeft :z _O-
 
En trap nou niet in die onzin. Een goede Blackbird voor 2000 euro vindt je niet. En een GSXF, VFR etc. is allemaal gedateerde troep. Rijp voor de shredder. Wil je nog niet dood op gevonden worden.
Gelukkig heb jij er blijkbaar meer verstand van dan ik............ |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan