636twobrothers
Die hard MF'er
- 25 jan 2015
- 487
- 55
Gisteren een impulsaankoop gedaan. Deze schitterende Zundapp DB200 uit 1939 opgehaald ! Ben een beetje verslaafd geraakt aan de oldtimers en de waardevastheid die ze hebben helpt nou niet hierbij..
Heb er weinig voor hoeven te betalen, dit omdat er een deel van het framenummer onleesbaar en er geen typeplaatje op zit. De vorige eigenaar dacht dus dat deze motor nooit meer gekentekend kon worden. Ik weet wel beter en heb ondertussen al een nieuw frame voor nog geen 100euro aangeschaft .. !
Dus even een (paar) dag(en) hobbyen om alles over te zetten en dan gewoon laten kentekenen natuurlijk !
Machine loopt goed, de 3 handbak aan de tank is fantastisch, maar erg moeilijk om goed de versnellingen over te zetten zonder enorm tandenpoetsen. Het is dus echt werken geblazen.
Bij een koude motor komt er getik uit de cilinder maar hoe warmer de motor is hoe minder dit wordt en zodra je gasgeeft is het weg -> iemand een idee ? Wellicht gewoon versleten veren.. Een kapot bigend zou toch juist onder belasting moeten tikken ?
Heb er weinig voor hoeven te betalen, dit omdat er een deel van het framenummer onleesbaar en er geen typeplaatje op zit. De vorige eigenaar dacht dus dat deze motor nooit meer gekentekend kon worden. Ik weet wel beter en heb ondertussen al een nieuw frame voor nog geen 100euro aangeschaft .. !
Dus even een (paar) dag(en) hobbyen om alles over te zetten en dan gewoon laten kentekenen natuurlijk !
Machine loopt goed, de 3 handbak aan de tank is fantastisch, maar erg moeilijk om goed de versnellingen over te zetten zonder enorm tandenpoetsen. Het is dus echt werken geblazen.
Bij een koude motor komt er getik uit de cilinder maar hoe warmer de motor is hoe minder dit wordt en zodra je gasgeeft is het weg -> iemand een idee ? Wellicht gewoon versleten veren.. Een kapot bigend zou toch juist onder belasting moeten tikken ?
Laatst bewerkt: