Zwitserland trip midden oktober. Toegangbaar?

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
335
170
Ik lees op verschillende websites dat bepaalde routes/gebieden afgesloten zijn tegen de winter aan. Ik zie dat maart t/m september vaak genoemd word waar het nog WEL open is.

Ik was van plan om 3 dagen midden oktober te gaan. Iemand ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk nog nooit grote problemen gehad die tijd.
Vorig jaar een Ride2Eat gehad in Milaan, ik dacht lekker over de Tremola te rijden... maar door de lagere temperaturen die er zijn kan het heel mistig zijn.
Ik zou gewoon gaan en op de website van Alpenpassen kijken of er wat dicht gegooid is mocht er wat sneeuw vallen.
 
Ik lees op verschillende websites dat bepaalde routes/gebieden afgesloten zijn tegen de winter aan. Ik zie dat maart t/m september vaak genoemd word waar het nog WEL open is.

Ik was van plan om 3 dagen midden oktober te gaan. Iemand ervaring hiermee?
HIER kun je, als je wilt weten of een pas gesloten of open is, filteren op land.
Erg handig én actueel. .
 
De ene keer wel de andere keer niet. In 2011 een trip gemaakt eind september/begin oktober en toen sloten alle passen begin september al... echter een paar dagen voor vertrek ging alles weer open en waren de wegen gewoon weer schoon. Goed bovenstaande site in de gaten houden.
 
Let op: die website is geen garantie voor open passen.
Toen ik 16 augustus op de Nufenenpass zat vertelde me een Zwitser dat de pas een week eerder nog een paar dagen dicht was vanwege een zomerse sneeuwbui.
 
Terug
Bovenaan Onderaan