Zx10r 2005 synchroniseren

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo allen,

Nog even een vraagje. In eerder topic problemen met klepschotel. Motor zit dicht en loopt goed. Alleen wilde ik de motor synchroniseren omdat dit toch wel nodig is. Zie foto!
sommige zeggen synchroniseren hoeft met bij injectie maar als ik zo kijk is het toch wel nodig.
Probleem is nu dat ik de schroeven niet kan vinden waarmee je daadwerkelijk gaat stellen.

Iemand hier ervaring mee die kan vertellen waar die dingen zitten.
Ik heb de middelste schroef gevonden om 1 en 2 met 3 en 4 af te stellen. Maar om 1 en 2 op elkaar te zetten kan ik niet vinden en 3 en 4 ook niet.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen. Dank!
full
 
Heb je een lektest gedaan???
Je kan best lekkende kleppen hebben, en als alles ok is dan heeft synchroniseren zin.
Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen :9
Die moeten gewoon 100% goed staan.

Nu is ergens op gokken natuurlijk link, maar aangezien de recente werkzaamheden, ligt het voor de hand dat meteen van alles de klepspeling is gecontroleerd.

Maar zeker weten is het voornaamste.
 
Ik heb even voor je gekeken en heb dit voor je kunnen vinden.
Je moet dus 1 en 2 stellen aan de hand van de luchtschroeven. Idem voor 3 en 4.
En die weer stellen met die schroef die je al gevonden had. Succes :)

zx10r 04 Throttle bodies sync - Kawasaki ZX-10R.net

Je moet niet alles geloven wat op internet staat.

Als je een gasklephuis hebt met 4 luchtomloopschroeven stel je doorgaans daarmee af en blijf je van de gaskleppen zelf af. De schroef tussen de kleppen in gebruik je alleen bij erg grote afwijkingen en als er niemand aan heeft lopen prutsen dan is dat normaal niet nodig.

Hoever de luchtschroeven open moeten verschilt ook weer per motor en of je bijvoorbeeld een electronische stationairregeling hebt. Zo moet je bij de nieuwere Suzuki's bijvoorbeeld de ISC klep softwarematig vast zetten omdat je anders buiten het bereik kan stellen. Al met al, als je het niet weet check je gewoon het handboek en kijk je wat bij die motor de juiste manier is ipv lezen op internet van iemand die denkt dat hij het goed doet.
 
Je moet niet alles geloven wat op internet staat.

Als je een gasklephuis hebt met 4 luchtomloopschroeven stel je doorgaans daarmee af en blijf je van de gaskleppen zelf af. De schroef tussen de kleppen in gebruik je alleen bij erg grote afwijkingen en als er niemand aan heeft lopen prutsen dan is dat normaal niet nodig.

Hoever de luchtschroeven open moeten verschilt ook weer per motor en of je bijvoorbeeld een electronische stationairregeling hebt. Zo moet je bij de nieuwere Suzuki's bijvoorbeeld de ISC klep softwarematig vast zetten omdat je anders buiten het bereik kan stellen. Al met al, als je het niet weet check je gewoon het handboek en kijk je wat bij die motor de juiste manier is ipv lezen op internet van iemand die denkt dat hij het goed doet.
Dankjewel. Heel duidelijk verhaal! Ik heb de luchtschroeven inmiddels gevonden! Alle schroeven staan momenteel volledig dicht gedraaid. Dus daar valt nog wel wat aan te stellen. Klein beetje rekening houden met de buren dus even wachten met afstellen voor geluid haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan