ZX11 oftewel ZZR1100 naar.....

Peer1963

Let the music rock and the motorcycle roll
20 jan 2010
1.727
209
Ga eens iets heel anders proberen dan gewoonlijk.
Dus heb me vanorgen een ZX11 gekocht.
In nederland beter bekend als een ZZR1100.
Het is een D model dus als ik goed begrepen heb 150pk +
Dit moet toch genoeg zijn om een leuke streetbike van te maken lijkt me
Eerst eens orienteren en zien het hoe en het wat op internet.
Gaat een lang project worden dus denk niet elke week enorme vooruitgang te zien.
Ideeen en fotokes welkom

Hier een fotoke van project
20150512.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat is er met die uitlaat gebeurd? Die hoort veel langer te zijn.

Ben benieuwd wat je er van gaat maken :)
 
weet niet, is een 4 in 1 en zou op circuit niet misstaan.......
Misschien laat ik die wel onder het kontje uitkomen
komt tijd komt raad
 
Je maakt het je zeker niet gemakkelijk met zo'n lomp lelijk ding. O-)
Wens je zeker succes en ben benieuwd,het is zeker geen 13indozijn project nee. :+
 
Wordt iig een uitdaging om iets van een knap aansluitende tank te vinden/maken op het frame als ik dat zo zie.....
Tikte op google: zzr1100 streetfighter in en keek bij afbeeldingen. Kon zo gauw geen naked vinden maar wel bij de eerste pagina gelijk foto's bij Jerryt in de werkplaats!.
Uniek gaat het worden iig!.

Succes!
 
We gaan het volgen ! *O* Heb er zelf ook weleens aan gedacht, tot ik in de caferacers verzeild raakte....
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties en foto's. Tja is inderdaad een niet voor de hand liggend project.
Maar daar ligt ook weer de uitdaging. Wat is ie breed zonder al dat plastic..... :9~
Heb al diversen ideeen tussen tank en frame want dat moet beter kunnen.
Heeft iemand ervaring met een kleiner koelvloeistof reservoir bijv van een auto.
Deze zijn vaak rond en compact dus makkelijker weg te werken.
Minimale capaciteit van dat reservoir.....??
Ander detail......Zag dat er een nieuwe pakking aan cartezijde zat dus vroeg waarom dat zo : bleek er nieuwe koppelingsplaten in te zitten en is blok blijkbaar gereviseerd in the UK.
verkoop praatje ?? denk het niet motor komt van familie af. Loopt ook wel mooi dus een voorzichtig sprongetje *O*
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij na gelang bijv blok nummer vertellen welke pk versie het is.
Lees vanmorgen dat er nogal pk verschil in zit of je bijv NL Engelse Zweedse etc utivoering hebt.
Toch Lullig als je denkt 150 pk te hebben en er "maar" 100 of 125 hebt......
 
Kan iemand mij na gelang bijv blok nummer vertellen welke pk versie het is.
Lees vanmorgen dat er nogal pk verschil in zit of je bijv NL Engelse Zweedse etc utivoering hebt.
Toch Lullig als je denkt 150 pk te hebben en er "maar" 100 of 125 hebt......


Heb je er nog niet op gereden en hem goed uitgeprobeerd dan ? :/
 
Nee heb er niet mee gereden. Startte en liep best goed sinds okt 2014 buiten onder een zeiltje gestaan te hebben.... :N
Buiten is niet zo erg maar dat zeiltje |(
Maak dan een soort overkapping zodat het "droog"waait, maar ja heb ik wat te doen tenminste. En heb zat te doen want idd wat een gedoe om er iets voor te vinden.
De oude buisframes etc kan je naar je hand zetten. Hier heeft het een vorm en basta.
Maar goed ben met karton in de weer om mallen te maken en foto's te knippen zodat je een indruk krijgt als dat al mogelijk is :9
 
Nee heb er niet mee gereden. Startte en liep best goed sinds okt 2014 buiten onder een zeiltje gestaan te hebben.... :N
Buiten is niet zo erg maar dat zeiltje |(
Maak dan een soort overkapping zodat het "droog"waait, maar ja heb ik wat te doen tenminste. En heb zat te doen want idd wat een gedoe om er iets voor te vinden.
De oude buisframes etc kan je naar je hand zetten. Hier heeft het een vorm en basta.
Maar goed ben met karton in de weer om mallen te maken en foto's te knippen zodat je een indruk krijgt als dat al mogelijk is :9

Ik heb de boel met polyester (en metalen mal) klaar gesmurft , je zal creatief moeten zijn .
Zijn heus wel leuke dingen van te maken ...Pk`s weten is niet zo belangrijk , als ie jou zelf maar snel genoeg is. ;)

Ga die zx10 van mij deze winter ook weer wat verbakken .. :P

(van mij zit en rijdt als een naked , kuip zit laag )
 
Laatst bewerkt:
Optisch met kleur kan je best veel doen met dat frame lijkt mij. Als je de framebalken om het blok zilver laat of polijst en die hoek waar hij omhoog gaat voor het subframe zwart maakt oogt dat al een stuk minder "zwaar".
Die opening tussen tank en frame kun je natuurlijk met polyester dicht maken maar dan wordt die tank nog groter van.
Als je dan toch met polyester bezig bent zou je daar ook een soort van luchthappers maken voor de airbox (al dan niet fake, yamaha doet dat al jaren met de v-max).

Succes
 
Jelle dat is toevallig. Ik heb idd dat stuk frame waar ie weer naar boven gaat zwart gemaakt om te kijken hoe dit staat. Ben niet ontevreden moet ik zeggen.
Ja tussen tank en frame ben ik karton aan het knippen en plakken zeg maar om idee te krijgen. Wil hier als het kan de temp en benzine meter in kwijt, dus 1 aan iedere zijde.

20150513.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan