Zx12R streetfighter project

Wel mooi dat je in deze (snelheidsbeperking ,lawaaiergernis e.d) tijd nog aan zo n project begint :}
Tja wat kan ik zeggen…. Ik zag hem en was op slag verliefd. Niet verder over nagedacht. En ten tijde dat deze op de markt kwam waren er nog iets andere normen. Maar precies moet ik dat nog uitzoeken, zo ver ben ik nog niet. Daarbij heb ik een Akrapovic systeem met een klep en maak zelf een klep die bij een bepaald aantal toeren net onder de grens blijft en open kan zetten als het gas er vol op gaat op bijvoorbeeld de Duitse Autobahn. Als ze me bij kunnen houden/ in kunnen halen en aan de kant zetten dan verdien ik ook een boete *O*_O-
 
Net mijn Brembo rempomp ontvangen die ik gisteren bij Dekker motorparts Hapert besteld had. Zie nu zelf en dat voor €120,-.
Moet alleen de aansluiting van het remlicht aanpassen zodat ie aangesloten kan worden.
 

Bijlagen

  • IMG_4724.jpeg
    IMG_4724.jpeg
    855,5 KB · Weergaven: 0
Zo, weer druk in de weer geweest met het schoonmaken van schroeven, moeren, ringen en plaatjes.
Ook het uitlaatsysteem gemonteerd en de motorsteun. Als de radiateur gemonteerd is zie je er nagenoeg niks meer van maar wij weten hoe het er uitziet, zie foto. 😇
Bugspoiler op maat aan het maken en montage beugels van rvs zijn bijna klaar.
Uitlaatpijp (middenstuk) afgezaagd zodat de demper mooi uitkomt. Ophangbeugel van rvs is de volgende klus.
 

Bijlagen

  • IMG_4730.jpeg
    IMG_4730.jpeg
    439,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dank je, maar de eer komt voor het grootste gedeelte toe aan de vorige eigenaren. Deze motor is altijd met veel liefde en zorg behandeld. Daar pluk ik de vruchten van en maakt poetsen tot leuk werk.😎
 
De Healtech Speedohealer en Gearindicator zijn geleverd. Beide hebben dezelfde stekkers en dienen op dezelfde aansluiting op de motor aangesloten te worden.
Dat wordt nog even uitzoeken hoe dat geïnstalleerd moet/kan worden.
De Tellert elektronische quickshifter had ik al even liggen maar moet er natuurlijk ook nog op.
En dan moet ook de bekabeling zo veel mogelijk uit het zicht.
Dat wordt nog een heel gepuzzel maar de stukjes zijn grandioos! 😎
 

Bijlagen

  • IMG_4739.jpeg
    IMG_4739.jpeg
    848 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
(Mijn mening dit)

Ik zou hem eerst eens zoals hij nu is op de bank gooien en kijken hoeveel er waar is van die 206 geclaimde PK's, en als je hem bij een goede tuner op de bank zet, dus niet zomaar een motorzaak met een testbank, kan je gelijk je plannen aan de expert vertellen en je door hem laten adviseren. Lichtere velgen zijn leuk voor het stuurgedrag maar veel werk om pas te maken, dingen als andere lagers zijn gerommel in de marge waar je niks van gaat merken.

Sowieso is lachgas behoorlijk risicovol, is mijn kennisenkring sneuvelen nergens meer zuigers mee dan dat, en dan tel ik ook motoren met turbo's en superchargers mee. Maar het is hartstikke leuk om te doen, en als je bodykit daar speciaal een plekje voor heeft moet daar gewoon zo'n flesje in. :Y
Robinjo,
Dit blok lijkt wel degelijk onder handen genomen te zijn zoals de verkoper al aangaf. Het blok is er zeker onderuit geweest en er zijn notities op gemaakt zoals de foto’s laten zien. Neemt niet weg dat ie toch op de testbank gezet wordt als ie zo ver is en ik me door een expert laat voorlichten m.b.t. het lachgas.
 

Bijlagen

  • IMG_4741.jpeg
    IMG_4741.jpeg
    366,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4742.jpeg
    IMG_4742.jpeg
    282,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan