Zx6r 2001 loopt beter met benzinekraan dicht

17 jun 2023
5
0
Hallo allemaal,

Zoals je kan lezen zit ik met een raar probleem.

Ik heb de motor een maandje geleden gekocht. Gaat om een zx6r uit 2001. Vorige eigenaar had hem uit de stalling gehaald. Liep niet lekker. Brandstoffilter vies. Deze vervangen en reed daarna als een zonnetje. Ik me proefrit gemaakt, helemaal fijn. Motor gekocht en een heerlijke maand meegereden. Laatste 2 ritjes van 150km en 200km ongeveer.

Nu wou ik hem laatst starten, leek hij te lopen op 3 poten.
Heb de carburateurs schoon gemaakt, vlotternaaldjes opgepoetst, alles doorgeblazen en gemonteerd. Iridium bougies erin, carburateur cleaner door de brandstof, k&n luchtfilter gereinigd en ingespoten, accu geladen en starten.

Opzich liep die prima maar naar 1 a 2 minuten begon hij te klinken als me v twin chopper. Als ik het gas doortrek klinkt die prima maar het oppakken klinkt als een chopper.
Er valt nu ook niet echt mee te rijden door het slechte oppakken.
Inmiddels ook opnieuw een nieuwe oem brandstoffilter en een verse accu erin gezet.
Starten gaat, maar klinkt snel weer als een chopper.
Maar zodra ik de brandstofkraan op dicht zet gaat die redelijk snel mooi lopen zoals een ninja hoort te klinken. Dit houdt die ook wel even vol. Gas geven gaat soepel en valt in 1 vloeiende beweging terug naar stationair.

Maarja, je raad het al, benzine kraan dicht kom je niet heel ver mee😅

Heeft er iemand een idee waar ik het nog verder kan zoeken?
Ik ben alwel van plan om de carburateurs opnieuw te reinigen met revisie setjes en dergelijke, maar hoe nu verder??

Hoor het graag als iemand wat weet.
 
niet in het wilde weg alle suggesties hier volgen.
eerst uitzoeken welke cylinders verantwoordelijk zijn voor het sjopper-gedoe, dan diagnose stellen en dan pas handelen.
Klopt inderdaad. Was al bezig geweest met cillinders uitsluiten, alleen naar wissel van de bobine bleef hij kouder op cilinder 1.

Heb de carburateurs schoongemaakt en een nieuwe revisie setjes erin gezet. Morgen even testen hoe die blijft lopen. Net wel even gestart en lijkt in het eerste jnstantie niet meer te verzuipen.

Op hoop van zegen voor morgen.

Dankjewel iedereen voor alle tips en meedenken.

Weltrusten 👍🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan