Mijn zx6r geeft een foutmelding weer. Ook heb ik de volgende problemen:
- Niet lekker door de toeren trekken, beetje inhouden op bepaalde momenten
- En de top is niet hoger dan 210 (in 5e en 6e versnelling lopen de toeren op een gegeven moment niet meer op)
Nou gister na het kleppenstellen de foutcode uit gelezen. Het bleek om foutcode 63 te gaan. Wat volgend het wphb het volgende is:
Het bleek dus dat de elektromotor helemaal niets meer deed. Deze zou volgens mij tijdens het op t contact zetten van de motor open en dicht moeten gaan. De klep in de uitlaat bleek na het loshalen van het een en ander constant dicht te staan. (Wat bovenstaande problemen kan veroorzaken lijkt mij)
Toen ook eenmaal de elektromotor er zelf uitgehaald te hebben, zat er ineens weer wat leven in. Er kwam wat geluid uit, als de motor op contact gezet werd. Maar draaide nog steeds niet rond.
Dus de elektromotor maar uit elkaar gehaald. Zie onderstaande foto's:
Ding blijkt dus helemaal kapot van binnen. Tandwielen kapot.
Nu dus eigenlijk mijn vragen:
- Hoe kan dit ding zo kapot gelopen zijn (weet eigenlijk niet of het tandwiel helemaal vast zal, of nog te draaien was, dit was niet mogelijk toen alles nog aangesloten zat)
- Hoeveel ga ik merken van het "ontbreken" van de klep (staat nu altijd open, volgensmij hebben veel aftermarket uitlaten geen mogelijkheid voor deze klep)
- Zouden de bovenstaande problemen ook komen doordat de klep constant dicht stond.
(Ik heb savonds kort nog even een rondje gemaakt, en had toen wel het idee dat ie flink wat harder door trok, top nog niet kunnen testen (moet wel een beetje op mn rijbewijs letten ))
- Wie kan enkelen motorslopen opnoemen waar ik misschien de elektromotor 2e hands kan kopen. (nieuw kost ie 250 euro....)
- Niet lekker door de toeren trekken, beetje inhouden op bepaalde momenten
- En de top is niet hoger dan 210 (in 5e en 6e versnelling lopen de toeren op een gegeven moment niet meer op)
Nou gister na het kleppenstellen de foutcode uit gelezen. Het bleek om foutcode 63 te gaan. Wat volgend het wphb het volgende is:
Exhaust butterfly valve actuator malfunction, wiring
open or short
Het bleek dus dat de elektromotor helemaal niets meer deed. Deze zou volgens mij tijdens het op t contact zetten van de motor open en dicht moeten gaan. De klep in de uitlaat bleek na het loshalen van het een en ander constant dicht te staan. (Wat bovenstaande problemen kan veroorzaken lijkt mij)
Toen ook eenmaal de elektromotor er zelf uitgehaald te hebben, zat er ineens weer wat leven in. Er kwam wat geluid uit, als de motor op contact gezet werd. Maar draaide nog steeds niet rond.
Dus de elektromotor maar uit elkaar gehaald. Zie onderstaande foto's:
Ding blijkt dus helemaal kapot van binnen. Tandwielen kapot.
Nu dus eigenlijk mijn vragen:
- Hoe kan dit ding zo kapot gelopen zijn (weet eigenlijk niet of het tandwiel helemaal vast zal, of nog te draaien was, dit was niet mogelijk toen alles nog aangesloten zat)
- Hoeveel ga ik merken van het "ontbreken" van de klep (staat nu altijd open, volgensmij hebben veel aftermarket uitlaten geen mogelijkheid voor deze klep)
- Zouden de bovenstaande problemen ook komen doordat de klep constant dicht stond.
(Ik heb savonds kort nog even een rondje gemaakt, en had toen wel het idee dat ie flink wat harder door trok, top nog niet kunnen testen (moet wel een beetje op mn rijbewijs letten ))
- Wie kan enkelen motorslopen opnoemen waar ik misschien de elektromotor 2e hands kan kopen. (nieuw kost ie 250 euro....)
Laatst bewerkt: