ZXR Streetfighter Project!

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Hey mensen, ik ga ook maar eens een fighter bouwen :)

Ik had in juni 2003 een Kawasaki ZXR 750 uit 1989 gekocht, rood/zwart, daar lekker een tijd op rond gereden. Toen zwart gespoten, en velgen blank gemaakt. Ding is 25kw begrenst, maar reed super :)

Toen kreeg ik er helaas een ongeluk mee :( daders zijn weggerend met hun kut brommertje.

Maar nu lekker een fightertje er van bouwen :)

Zo had ik hem gekocht:
zxr750.JPG


Zo had ik hem gespoten:
zxr750_zwart.JPG


En zo was hij na het ongeluk:
ongeluk_1.JPG

ongeluk_2.JPG

ongeluk_3.JPG


Nu bezig met fighter bouwen :)

Eerst het sloopwerk:
slopen1.jpg

slopen2.jpg

slopen3.jpg

slopen4.jpg

slopen5.jpg

slopen6.jpg

slopen7.jpg


Door het ongeluk was een carterdekseltje gebroken :(
Dit dekseltje is waar het schakelsysteem achter zit van de versnellingsbak.
Ik heb het dekseltje eerst met van die alu hardsoldeer gerepareerd, maar hij was niet meer 100% vlak (nogal logisch, paste niet 100% meer in elkaar). Even met 2 componenten kneedbaar metaal de overgangen ingekneed, laten harden, en vlakken.
Is nu gelukkig dicht en stevig weer :) (dat alusoldeer was harder dan het carterdekseltje zelf, dat merkte ik wel met het afslijpen).
carterdeksel1.jpg

carterdeksel2.jpg

Hier zit het dekseltje dus:
carterdeksel3.jpg

Schakelasje was ook krom, kreeg ik op geen mogelijkheid weer recht gebogen. Toen heb ik hem maar ingeslepen tot ie buibaar was (pff moest aardig wat inslijpen), en toen weer dicht gelast en afgeslepen, dat is ook weer gefixed!).

Door het ongeluk was ook de waterpomp kapot, de ontluchting was afgebroken.
Afgeslepen, schroefdraad getapt in het kanaaltje, klein schroefje er in, tadaa gefixed :)
waterpomp.jpg


Zo, even het blok wat gepoetst:
blok_gepoetst.jpg


En hier zie je het carterdekseltje en de waterpomp er weer op zitten:
blok_goed.jpg


Toen kon ik beginnen met spuiten:
gespoten_brug.jpg

gespoten_frame.jpg


ff laten harden, en tadaa:
gespoten_brug_klaar.jpg

gespoten_frame_klaar.jpg


Velgjes moesten ook mooi gespoten worden :)
gespoten_velg.jpg


En het opbouwen kan beginnen!
opbouw1.jpg

opbouw2.jpg

opbouw3.jpg

Zozo, lekker kontje :9 :9~
opbouw4.jpg

Blok er weer onder gehangen :)
opbouw5.jpg

Hij moet toch eens stoppen met roken...
opbouw6.jpg

Zooo, deze foto heb ik net gemaakt, zo staat hij er dus nu bij:
opbouw7.jpg


De remmen heb ik gisteravond ook gemaakt, die werkte na het ongeluk niet meer (goed).

Vandaag nog even wat doen, foto's komen nog :)

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's bij slecht licht, maar alle foto's zijn gemaakt met mijn telefoon en bij slecht licht zijn de foto's niet zo goed, bij goede belichting zijn ze wel goed.

Dit topic word regelmatig geupdate :) :) :P
 
haha, dan zal ik het wel verkeerd hebben gezien ;)

wat voor leeftijd heeft ie en is dit een orginele brug ? als het goed is heb ik een h1 brug maar dies toch egt anders :P

Gr. Steven
 
Laatst bewerkt:
haha, dan zal ik het wel verkeerd hebben gezien ;)

Gr. Steven

zal wel zo lijken, omdat die ster van de velg is heel grof metaal, waardoor het zo lijkt denk ik (heb de ster heel dik gespoten om dat grofheid beetje er uit te halen zeg maar), maar tis gewoon donker blauw :) wel heeeel mooi kleurtje vind ik zelf :O


Binnenkort subframe in elkaar lassen :) eerst ff ergens kokers zien te scoren.
 
Waarom spuit je de boel allemaal al voordat je ook maar iets veranderd hebt :?

:? ik niet snap.

Ik heb niet alles gespoten :?

Zie jij een gespoten tank? Kont? Voorkapje? Subframe?

Alles wat 'klaar' is heb ik gespoten. En frame heb ik alle beugels van af gehaald die niet meer nodig zijn (voor kuipwerk enzow), toen gespoten, en vork en brug wou ik niks aan veranderen, gespoten.

Tank word nog compleet veranderd, en word nog een subframe gebouwd. Dan word die ook gespoten. En voorkappie heb ik ook al liggen, maar word ook gespoten.

Duss ik snap niet waar je het over hebt, alles wat ik niet meer wil veranderen heb ik gespoten, maar de rest nog niet hoor.
 
:? ik niet snap.

Ik heb niet alles gespoten :?

Zie jij een gespoten tank? Kont? Voorkapje? Subframe?

Alles wat 'klaar' is heb ik gespoten. En frame heb ik alle beugels van af gehaald die niet meer nodig zijn (voor kuipwerk enzow), toen gespoten, en vork en brug wou ik niks aan veranderen, gespoten.

Tank word nog compleet veranderd, en word nog een subframe gebouwd. Dan word die ook gespoten. En voorkappie heb ik ook al liggen, maar word ook gespoten.

Duss ik snap niet waar je het over hebt, alles wat ik niet meer wil veranderen heb ik gespoten, maar de rest nog niet hoor.

Ikke Bjorn wel snap, lassen slijpen bevestigingspunten? subframe? Accu? electrike? relais? etc?, etc?

Verder Mooi Project :Y :Y :Y

Succes Unlimited
 
Ikke Bjorn wel snap, lassen slijpen bevestigingspunten? subframe? Accu? electrike? relais? etc?, etc?

Verder Mooi Project :Y :Y :Y

Succes Unlimited

nee :P

subframe word gewoon bevestigt waar ie standaard ook bevestigd zit, alleen dan een eigen subframe in elkaar lassen. En verder zijn alle bevestigingsplaatsen klaar hoor :)
 
leuk man! :)

zou aleen dat kontje aan de voorkant iig even op dezelfde hoogte als de tank brengen, en de achterkant van het kontje misschein een fractie naar beneden.

Gat er nog een mooi usd vorkje in? heb nog wel een leuk budget vorkje in de aanbieding ;)
 
heb je nou de boel gespoten tewijl de kroonplaten en nog in zaten???

even de boel uit elkaar halen is nog geen 5 mionuten werk hoor :?
 
die kont zat er niet op die hield raymond (evilsoes @ mf) even vast :P hij komt ook iets lager aan de achterkant en gaat heus wel mooi aansluiten op de tank hoor :P maar dat is iets waar naar gekeken moet worden als ik het subframe ga bouwen. Dat komt helemaal goed :P

En van die kroonplaten, tjah dat is wel waar wat je zegt is 5 minuten werk :) Tapen was waarschijnlijk meer werk haha, maarjah het is gespoten en tis goed gelukt je ziet er niks van :P

achjah, ik d8 dat tapen makkelijker zou zijn, maar beetje secuur tapen is nog aardig wat werk hehe :P Maar een groot voordeel was wel dat ik hem simpel kon ophangen aan de kroonplaten, dus alles wat gespoten moest worden kon ik prima bij zonder dat er een streepje niet gespoten zou worden door een touwtje. (of ik moest een buis door me balhoofd steken, dan zou het wel lukke :P ). Achjah :P

heb vandaag nog de tank deukvrij gemaakt, en morgen wat verzinnen op die buizen wat uit de tank steken waar die stofzuigerslangen aan vast zitten.

Die worden waarschijnlijk er af gehaald, en mooi dichtgeplamuurd daar, maar daar ga ik morgen eens naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
leuk man! :)

zou aleen dat kontje aan de voorkant iig even op dezelfde hoogte als de tank brengen, en de achterkant van het kontje misschein een fractie naar beneden.

Gat er nog een mooi usd vorkje in? heb nog wel een leuk budget vorkje in de aanbieding ;)

en USD vork... dunnow :) Tis wel cool zo beetje old-style vind ik zelf hehe.

USD ziet er wel bruter uit, maar vind het wel leuk zo, weer us wat anders.

Dat vind ik net leuk aan fighters, iedereen brengt z'n eigen smaak, idee'en, en creativiteit in z'n motor. En vind de gewone niet USD vork eigenlijk helemaal niet zo slecht staan.

Dus helaas raak je hem niet kwijt aan mij ben ik bang :) misschien in de toekomst, als ik het toch lelijk zou vinden haha:D
 
haha, dan zal ik het wel verkeerd hebben gezien ;)

wat voor leeftijd heeft ie en is dit een orginele brug ? als het goed is heb ik een h1 brug maar dies toch egt anders :P

Gr. Steven

hey dat over die brug had ik nog niet gezien sorry.

Tis toch echt een H1 brug hoor :) er staat bouwjaar 1990 op het kenteken, maar tis toch echt een 1989 brug wat er in zit!

H1 (1989 dus) heeft die brug. Het model van 1990 heeft een brug zonder die extra 'versteviging' op de brug.

Dus dan zal jij wel een 1990ér brug hebben.
 
ja gaat wel goed :)

Heb onderhand de tank compleet deukvrij gemaakt, en ben bezig iets nieuws op de tank te maken.

Je hebt die buizen uit de tank steken waar je normaal die stofzuigerslangen op aansluit. Maar daar had ik nix meer aan als fighter zxr zijnde, dus moest ik er wat op verzinnen. Heb ik die buizen er af geslepen, toen uit een cd hoesje 2 rondjes gehaald, die daaroverheen gelegd, met kneedbaar metaal dicht gemaakt. Ik d8 hey, nu plamuren en klaar is de tank. Maar nee, ik wou wat doen met die buizen wat uit de tank komen. Dus heb ik van dat kneedbaar metaal een rand gemaakt die van de ene buis naar de andere loopt, +/- 1,5cm hoog. (dus eigenlijk een 'rechthoek' die om die 2 buizen (ofjah afgeslepen stompjes :P ) heen loopt. Dat had ik daarna geplamuurd zodat het schuin afloopt richting de tank. Dat opgeschuurd, en dat weer met spuitplamuur ingespoten.
Nu ziet het al stuk beter uit :) En daar moet ik de bovenkant nog van dichtmaken, daar komen dan 3 ledjes in. Een rooie, een gele, en een groene. Dat is olie/knipperlicht/neutraal. Die worden dan in mijn tank verwerkt :) Bekabeling van de ledjes gaat door die buizen in de tank lopen.

Ik heb in principe nog ruimte over, dus als iemand nog andere coole dingen weet die ik in die verhoging in de tank kan bouwen, laat het me weten :)
 
ja gaat wel goed :)

Heb onderhand de tank compleet deukvrij gemaakt, en ben bezig iets nieuws op de tank te maken.

Je hebt die buizen uit de tank steken waar je normaal die stofzuigerslangen op aansluit. Maar daar had ik nix meer aan als fighter zxr zijnde, dus moest ik er wat op verzinnen. Heb ik die buizen er af geslepen, toen uit een cd hoesje 2 rondjes gehaald, die daaroverheen gelegd, met kneedbaar metaal dicht gemaakt. Ik d8 hey, nu plamuren en klaar is de tank. Maar nee, ik wou wat doen met die buizen wat uit de tank komen. Dus heb ik van dat kneedbaar metaal een rand gemaakt die van de ene buis naar de andere loopt, +/- 1,5cm hoog. (dus eigenlijk een 'rechthoek' die om die 2 buizen (ofjah afgeslepen stompjes :P ) heen loopt. Dat had ik daarna geplamuurd zodat het schuin afloopt richting de tank. Dat opgeschuurd, en dat weer met spuitplamuur ingespoten.
Nu ziet het al stuk beter uit :) En daar moet ik de bovenkant nog van dichtmaken, daar komen dan 3 ledjes in. Een rooie, een gele, en een groene. Dat is olie/knipperlicht/neutraal. Die worden dan in mijn tank verwerkt :) Bekabeling van de ledjes gaat door die buizen in de tank lopen.

Ik heb in principe nog ruimte over, dus als iemand nog andere coole dingen weet die ik in die verhoging in de tank kan bouwen, laat het me weten :)

jaja, erg duidelijk verhaal :+

Doe es een foto....
 
Terug
Bovenaan Onderaan