Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Aeschere
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. A

    Hein-Gerricke textiel motorpak XL

    Een goed en degelijk motorpak van Hein Gerricke in maat XL. Heeft mij enkele duizenden kilometers goed beschermd. Gaat weg aangezien ik een ander pak heb aangeschaft. Er zitten wat gebruikssporen op maar er is nooit mee gevallen. Het pak bevat een Sheltex membraan welke een degelijke...
  2. A

    XJ900F onderdelen

    Aangezien mij XJ900F al een tijdje de deur uit is wordt het ook wel eens tijd om wat onderdelen te verkopen die hier behoorlijk in de weg liggen. Doe een goed bod en de onderdelen kunnen deze week nog bij je thuis liggen! Eventuele verzendkosten zijn natuurlijk voor de koper. Claxon met...
  3. A

    Benzine kraan Yamaha XJ900F

    Ik trek vanavond de benzine slang van de kraan af en neem gelijk de tap mee. Lijkt haast vastgezeten te hebben met lijm of kit... Heeft er iemand nog een kraan liggen voor weinig?
  4. A

    Remblokken, original of imitatie?

    Voor mijn XJ900F moet ik zeker van een remklauw de remblokken vervangen. Nu is de handeling zelf niet zo lastig maar wel een paar vragen over de remblokken zelf. De prijs bij de dealer is namelijk nogal aan de hoge kant (€40 voor een setje) terwijl ze bij bijvoorbeeld Roukema voor bijna de helft...
  5. A

    Beginnersrit 3 - Over de rivier. Zaterdag 27 september

    Op veler verzoek dan toch maar alvast de aankondiging. Wanneer Zaterdag 27 september 2014. Om 10.15 zal de eerste groep worden opgeroepen om zich klaar te maken voor vertrek. De laatste groep zal uiterlijk 10.45 bij het verzamelpunt wegrijden. Zorg dat je op tijd bent. Kan je op het...
  6. A

    Stampende motor - Bougie kleur

    Wanneer ik lage toeren rij dan heeft de XJ wat moeite met optrekken en komt er een soort stampend geluid/getril uit. Ik dacht eerst aan een vervuilde carburateur maar ik kreeg ook de tip om eens naar mijn bougies te kijken. Net maar even twee eruit geschroefd en ik zie onderstaande. Alle...
  7. A

    YICS tool

    Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar een YICS tool. Iemand die deze van de hand wilt doen?
  8. A

    Beginnersrit midden - redux 21 juni

    Voorrijders met navigatie gevraagd! Na de toch wel succesvolle beginnersrit van 3 mei leek het me een goed idee om een vervolg te organiseren. Datum: Zaterdag 21 juni. Aanvang: Vanaf 9.45 Vertrektijd: 10.30 Algemeen Net als voorgaande rit gaat het erom dat iedereen mee kan doen...
  9. A

    Verlichting

    Van het weekend verder gegaan met de ombouw van mijn XJ naar een naked. de kabels moesten nog even goed weggewerkt worden in de koplamp. Alles losgetrokken en door de beschikbare gaten geleid om vervolgens alles weer aan te sluiten. Eerst maar even getest of mijn koplamp het deed, geen...
  10. A

    Roest verwijderen

    Korte vraag maar ik kan geen degelijk antwoord vinden. Hoe verwijder je kleine roestpuntjes? Mijn schokbreker achter heeft wat puntjes op de omhulzing zitten. De veer zelf is waarschijnlijk een kwestie van een staalborstel en spuiten maar hoe haal je het van die dikkere buis af? De stang zelf...
  11. A

    Beginnersrit. 3 mei 2014

    Dames en heren, In het lessende MF-ers topic werd er geopperd om een beginnersrit te houden. Geen rare fratsen maar gewoon lekker met een groepje een rondje Nederland. Dit draadje maar even aangemaakt om de interesse te polsen en eventueel de organisatie te centraliseren. Voor wie...
  12. A

    Kroonplaat XJ900N

    Hallo, Langzaam maar zeker begint het voor mij een beetje duidelijk te worden wat ik uiteindelijk met mijn XJ900F wil doen en kan ik een beetje gaan rondkijken voor onderdelen. Een van de punten is een ander stuur, het huidige tweedelige stuur vind ik persoonlijk vrij lelijk. Om er een ander...
  13. A

    Yamaha XJ900F bagagebeugel

    Ik ben op zoek de achter/bagagebeugel voor een Yamaha XJ900F. Iemand die deze nog heeft liggen voor niet teveel? Het gaat dus om onderstaande.
  14. A

    Hein-Gericke doorstart

    Na eerst een faillissement te hebben aangevraagd heeft Hein Gerricke Duitsland een nieuwe investeerder gevonden waardoor de winkels behouden kunnen blijven. Zie bijgevoegd document voor meer details. Het nieuwsbericht werd me door de Amsterdamse winkel doorgestuurd na eens navraag te hebben...
  15. A

    Interesse gedeelde stalling Utrecht Overvecht

    Ik heb de mogelijkheid om via de woningbouw een garagebox te huren. De exacte afmetingen weet ik nog niet (hopelijk dinsdag bezichtigen) maar er kunnen wel een paar motoren in staan. De huur vind ik voor mij alleen wat hoog maar gedeeld is het nog best te doen. Zijn er hier mensen die...
  16. A

    Cruiser als eerste motor

    Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een eerste motor en mijn visuele voorkeur gaat uit naar een cruiser. Zo'n sport motor doet me niet zoveel en eigenlijk vind ik enkel de klassieke nakend bikes (suzuki GS, BMW R serie bv) een beetje om aan te zien. Ik krijg echter van verschillende kanten...
  17. A

    Stalling/Knutselhok Utrecht

    Ik heb de voorzichtige hoop dat ik halverwege volgende maand in het bezit ben van mijn A en niet al te lang daarna mijn eerste motor zal aanschaffen. Aangezien ik nu in een appartement woon heb ik nogal beperkte bergruimte en zeker geen plaats om de motor binnen te stallen. Nu kan ik hem...
  18. A

    Hallo

    Hallo, Ik zal mijzelf ook even voorstellen. Paul, man van (bijna) 31. Na enkele jaren twijfelen heb ik begin deze maand een zgn. Try the Bike bij Bruinsma in Utrecht gedaan en dit beviel zo goed dat ik na mijn vakantie (halverwege oktober) toch eindelijk aan het rijbewijs ga beginnen. Tot...
Terug
Bovenaan Onderaan