Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: commuter
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. C

    Lakdeeltjes in onderste deel vorkpoot

    Al een tijde terug het frame en andere onderdelen waaronder de vorkpoten van mijn Suzuki DR800 opgehaald bij de poedercoater. Van de week nieuwe veren en seals binnen gekregen dus ik wilde de voorvoork afmaken. Nu blijkt dus de binnenkant van de vorkpoten vol te zitten met lakdeeltjes van de...
  2. C

    Beschadiging loopvlak kleptuimelaar

    Zie onderstaande foto, is van een Suzuki DR800 SR42. Het loopvlak van de kleptuimelaar is beschadigd. Ik kan geen sporen op de nokkenas ontdekken. Is dit ernstig?
  3. C

    Gereedschap vervangen balhoofdlager

    Ik krijg de binnenste schaal van het bovenste balhoofdlager niet van de conische stuuras(?) af... heb hem al flink verhit en probeer met een schroevendraaier/hamer de schaal naar beneden te slaan maar krijg er echt geen beweging in. Heb ook niet veel vlees om op te slaan dus schroevendraaier...
  4. C

    Universele achterschokdemper

    Tot hoe ver zijn aftermarket achterschokdempers universeel? Kan ik bijvoorbeeld een nieuwe achterveer voor mijn Suzuki DR800 kopen en die later overzetten naar mijn Yamaha XT600 of andere motor? Dit zou voor mij eventueel een reden zijn er een wel te kopen. Misschien kan ik zelfs bijvoorbeeld...
  5. C

    Banden voor XT600e

    Vandaag heb ik een Yamaha XT600e gekocht! Er liggen nu straatbandjes onder maar wil er allroadbanden voor hebben. Nu heb ik onder mijn KLE500 Heidenau K60 scouts en die bevallen mij heel goed. Voor de XT600e overweeg ik de Kenda K270's aan te schaffen. Ervaringen? Advies? Ik woon in...
  6. C

    "Off road" route Zuid Holland / Brabant / Zeeland

    Wie weet er een leuke regio / route waar onverharde wegen te vinden zijn? Van het weekend wil ik met twee vrienden op pad vanuit Rotterdam. Veel te lezen over Brabant maar geen idee waar precies te zoeken. Stuur me eventueel een pm. Dankjewel!!
  7. C

    Olie in luchtfilter Honda Transalp

    Van de week met een vriend wezen kijken naar een goedkope Transalp (volgens mij uit "91 met iets van 50.000 km), zag er in orde uit en start goed dus gekocht. Eenmaal thuis zagen we oliedruppels hangen aan het luchtfilterhuis, en toen we het "kraantje" van het luchtfilter open draaide lag de...
  8. C

    Twee verschillende bluetooth setjes

    Sinds een tijdje heb ik de Interphone F4MC, prima ding. Een vriend van mij staat nu op het punt de volgende te kopen uit China: Bluetooth V2.0 + EDR 1-tot-6 Interfoon Motorcycle Headset - Zwart Enig idee of dat gewoon samen gaat werken? Dat goedkope setje gebruikt Bluetooth V2.0, die...
  9. C

    Belabberd lopen

    Afgelopen vrijdag en zaterdag 800km op mijn Kawasaki KLE500 2006 door de regen naar midden frankrijk gereden. Na ongeveer 300km begon het euvel: Motor start uitstekend, loopt dan mooi stationair en rijdt normaal weg. Na ongeveer een minuut gereden te hebben ervaar ik het volgende: -Motor...
  10. C

    Oliedruk meter in Rotterdam

    Hoi, Ik ervaar een probleem met mij Kawasaki KLE500: Na vandaag de klepspeling gesteld en de koelvloeistof vervangen te hebben blijven zowel het oliedruk- als het koelwatertemperatuurlampje branden nadat de motor is gestart. Om uit te sluiten dat het ook daadwerkelijk de oliedruk is zou ik...
  11. C

    Lekke band onderweg

    Wat de doen met een lekke band tijdens een lange rit/reis? Mijn motor (Kawa KLE500 2006) heeft geen middenbok. De liftstick van Lois.de is een goede optie voor het achterwiel maar wat te doen met het voorwiel? Buy Liftstick Louis | Louis Motorcycle & Leisure
  12. C

    Slot en grendel

    Van de zomer wil ik alleen een maand lang reizen in oost Europa. Heb hier niet veel ervaring mee en zit na te denken over hoe ik het ga doen met al mijn bagage. Ik rij een Kawasaki KLE500 uit 2006, wil veel offroad rijden en wildkamperen. Geld voor een kofferset met beugel heb ik niet dus...
  13. C

    Schuiver Kawasaki KLE500

    Vandaag weer is gaan rijden op de de KLE500, maar had dat achteraf gezien beter kunnen laten. Bij een rotonde rechtdoor, niets bijzonders, helemaal niet snel, ook geen teer-naden in het wegdek, gewoon goed asfalt. Maar in de bocht naar rechts, licht accelereren en het achterwiel schiet er onder...
  14. C

    Remhendel & Pedaal voor Kawasaki KLE500

    Vandaag een schuiver(tje) gemaakt met mijn KLE500 en daarbij mijn remhendel gebroken en het rempedaal verbogen... Heeft iemand hier toevallig nog wat van liggen? Of weten jullie hier misschien nog een adres voor? Het originele setje kost al gauw 100 euro en dat is erg veel.
  15. C

    Nieuw voorkettingwiel Kawa KLE500

    Goededag, Ongeveer 500km geleden heb ik zelf mijn ketting vervangen voor een nieuwe kettingset (ketting van d.i.d. kettingwielen waren aftermarket exemplaren). Ik had dit nooit eerder gedaan, maar wilde dit zelf kunnen. Na het vervangen had ik last gehad van een gierend voorkettingwiel...
  16. C

    Voetstepjes Kawasaki KLE500

    Hoi, Een tijdje terug heb ik ergens op het internet gelezen dat er voor de KLE500 ook de voetstepjes gebruikt kunnen worden van de Amerikaanse KLR650, er stond bij dat ze iets hoger waren dan de originele voetjes van de kle500 maar dat dat voor de rest geen problemen oplevert. Ik heb de...
  17. C

    Schroef in band

    Vanochtend vond ik mijn motor wel erg laag toen ik er op ging zitten.. Bleek dat de achterband zacht was. Er zat een grote houtschroef met zeskantkop in (zie foto). Ik heb binnenbanden maar ben er niet helemaal zeker van dat ik alleen die vervangen moet... Ik rij zelden harder dan 120...
  18. C

    Voorspanning achterveer KLE500

    Goededag, Met welk stuk gereedschap kan ik de voorspanning van de achterveer van mijn Kawasaki KLE500 uit 2006 instellen? In de monteurshandleiding laten ze dit zien: Dit is de achterschokdemper/veer: Dit is de tool die ik had gekocht maar die is veel te klein: Haaksleutel 19 -...
  19. C

    Kettingspanning Kawasaki kle500

    Goededag, Bijna twee weken nu ben ik de gelukkige eigenaar van van mijn eerste motor: een kle500 uit 2006. Ik ervaar enkel een aantal kleine probleempjes waaronder de volgende: Tijdens het schakelen van 1 naar 2 en naar 3 en terug is er een harde klik te horen. Ik heb het idee dat dit de...
Terug
Bovenaan Onderaan