Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Mr_Mitch
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Mr_Mitch

    Zelfde aantal toeren, minder snelheid

    Ik merk dat het afgelopen jaar mijn motor langzamer loopt. Voorheen reed hij bij 6000 toeren in zijn 6 120 km/uur. Nu is dat bij 6400 toeren. Enig idee hoe dit kan? Gaat om een fazer 600 uit 2000
  2. Mr_Mitch

    Olie lampje brand met genoeg olie

    Sinds dit weekend een probleem dat mijn olie lampje (niveau meter) af en toe brand. Er zit ruim genoeg olie in. De motor heeft wel 3 weken stil gestaan ivm met vakantie. Voor de vakantie nergens last van gehad. Het gaat om een FZS 600 Fazer uit 2001. Hij brand alleen na het starten voor een...
  3. Mr_Mitch

    Vreemd geluid na vervanging ketting.

    Heb deze vraag ook in het fazer topic gesteld maar misschien dat men hier het antwoord weet. Het gaat om een fzs 600 uit 2001. Heb een nieuwe ketting laten plaatsen. Echter hoor ik nu een hoog soort van huilend geluid als ik rij. Hoe harder hoe hoger en harder het geluid. Ketting staat...
  4. Mr_Mitch

    Snelheidsmeter schiet omhoog bij gas los

    Reed naar mijn werk vanochtend en halverwege de rit zag ik dat wanneer ik mijn gas los liet (om te schakelen bv) de snelheidsmeter omhoog schiet met + 40 km en daarna terug ging naar de gereden snelheid. Dit deed ie de rest v/d weg. Ik rij een FZS600 uit 2001. Iemand een idee wat dit kan...
  5. Mr_Mitch

    Vroeg winter dit jaar

    Vroeg winter dit jaar! Motor nog niet winter klaar gemaakt.. Rij zolang er geen sneeuw ligt gewoon door. Vorig jaar maar 3 weken niet gereden maar als het nu al klad gaat worden... Trein zit ik liever niet in.
  6. Mr_Mitch

    Slecht lopende motor (soms)

    Ik heb een voor mij vreemd probleem met mijn Homda CB450S uit 1989. Ik start de motor 's ochtends en dan loopt hij prima. Toeren teller dans wel een beetje boven de 6000 toeren maar niet heel erg. Na ongeveer 20 KM (snelweg) heeft de motor in eens minder vermogen. Motor rijdt verder nog...
  7. Mr_Mitch

    Welke accu cb550f (1979)

    Weet iemand welke accu er in een cb550 gaat. Goedkope nodig om er 1 even mee te starten en stukje rijden.
  8. Mr_Mitch

    A28 geschraapte weg

    Zag dat er vandaag op de A28 tussen Amersfoort en Utrecht de weg is geschraapt. Rijdt behoorlijk klote vindt ik. Echter bij de Uithof hadden ze het ook in de bocht gedaan en redelijk diep. Ik kon mijn motor net rechtop houden terwijl ik niet eens zo hard ging. Anderen hier ook last van...
  9. Mr_Mitch

    Af en toe minder vermogen

    Af en toe (vooral bij vochtig weer) lijkt mijn motor voor een korte tijd minder vermogen te hebben. Bij mooi weer heb ik dit eiegenlijk nooit. Maar mooi weer is al weer een tijdje geleden.... Het gebeurt meestal op de snelweg als ik een constante snelheid rijdt. De motor lijkt ineens minder...
  10. Mr_Mitch

    Werkplaatshandboek GPZ GPX ZZR

    Werkplaatshandboek in goede staat voor Kawasaki GPZ600R, GPX600R & ZZR600 Peters Motorhandboek nr 59 Doe een bod. Kan opgehaald worden in Amersfoort of verzonden.
  11. Mr_Mitch

    Tussen de files door ergernissen..

    Even een (kleine) ergenis m.b.t. tot collega motorrijders. Ik rij elke dag woon-werk op de motor. Nu kom ik nogal vaak een file tegen. Normaal gesproken geen probleem en kan je er prima tussen door rijden. Echter met het mooie weer van de laatste dagen zijn er een stuk meer motorrijders op...
  12. Mr_Mitch

    Fluor hesje maar zwarte helm

    Het valt me op dat er veel motorrijders een mooi geel hesje dragen om op te vallen maar een mat zwarte helm op hebben. Aangezien je hoofd boven het verkeer uitsteekt valt je helm als eerste op. Dus waarom een zwarte helm als je op wilt vallen? Snap het niet |(
  13. Mr_Mitch

    Motor steeds eerder op reserve

    Ik merk dat ik mijn motor steeds eerder op reserve moet zetten. Er zit een 17l tank op (Honda CB450S). Vanochtend hield de motor in met 160km op de dagteller. Op reserve gezet en hij liep weer gewoon. Direct getankt en er ging maar 8.5 liter in. Hij moet steeds eerder op reserve. Voorheen bij...
  14. Mr_Mitch

    Trillend stuur bij 80km

    Als ik tussen de 60-80 km/uur rij en handen los laat van het stuur begint het stuur heen en weer te bewegen (steeds sneller). Bij kangzamere snelheden of sneller geen probleem. Balhoofdlager is nog goed. Kan het zijn dat het wiel gebalanceerd moet worden? Gaat om een Honda cb450s.
  15. Mr_Mitch

    Eindelijk dan toch... Het grote WD-40 topic

    Nu eindelijk het grote WD-40 topic. Iedereen hier heeft het over het wonder middel WD-40. Hier kan de voors en tegens worden besproken. En waar we het allemaal voor gebruiken. WD-40 Multispray: Even spuiten...zo gepiept! Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray...
  16. Mr_Mitch

    Welke leeftijd kind achterop de motor?

    Mijn dochter van 5 wil heel graag eens een stukje mee achterop. Van mij mag dit nog niet omdat ik haar te jong vindt. Met welke leeftijd mocht jullie kind achterop? Wat is een `veilige` leeftijd?
  17. Mr_Mitch

    lidl aanbiedingen

    Lidl heeft vanaf morgen ook weer motor spullen in de aanbieding. Helmen, handschoenen, kleding, etc. Does je je voordeel ermee. :)
  18. Mr_Mitch

    Witte rook in de regen

    Misschien een noop vraag. Maar vanavond voor het eerste met mijn huidige motor in de harde regen gereden. Nu raakte hij erg veel uit de uitlaten. Witte rook leek het. Normaal rookt hij nooit zo. Enig idee wat het kan zijn? If normaal tijdens regent? Is een Honda cb450s.
  19. Mr_Mitch

    losse beugel wat is het?

    Iemand enig idee wat deze beugel kan zijn? Zit voor de motor achter de uitlaat bochten. Hij zit los, kan hem heen en weer bewegen. Maakt een iritant geluid. Zie link van toto hieronder. http://db.tt/0FlWxO0L
  20. Mr_Mitch

    Inhouden op de snelweg

    Ik reed vanochtend op de snelweg (rustig km of 70 het was druk) toen de motor ging inhouden. Ik dacht op een lege tank dus op reserve gezet. Echter bleef de motor inhouden en ik had zo leek het bijna geen vermogen meer. Ik kon een constante snelheid aanhouden maar versnellen deed hij bijna...
  21. Mr_Mitch

    Kawa GPX600R :: Hikken/Schokken motor

    Ik heb een Kawa GPX600R uit 91. Wanneer in zijn 2 of 3de versnelling doortrek en dan het gas loslaat gaat de motor hikken/schokken als hij terug valt naar ongeveer 5000/6000 toeren. Het lijkt dan of hij even in houdt. Dit begint steeds erger te worden. Het was eerst alleen als ik in zijn...
  22. Mr_Mitch

    Verlagen Kawasaki ZR7 S

    Een kennis van me heeft onlangs een ZR7 gekocht uit 2002. Hij is zelf niet zo groot en nu vraagt hij zich af of het mogelijk is om de motor iets te verlagen (ongeveer 3-4cm). Heeft iemand hier ervaring mee. Bedank alvast.
  23. Mr_Mitch

    Inhouden/schokken motor

    Ik heb een Kawa GPX600R uit 1991. Sinds een tijdje heeft mijn motor rare kuren.... Wannneer ik (voornamelijk in zijn 2de versnelling) met hoge toeren kom eenrijden en ik laat het gas los en hij valt terug naar ongeveer 3000-4000 toeren dan begint hij in te houden. Net alsof de motor heel even...
  24. Mr_Mitch

    Ervaring Jan Hofland Motoren in Amersfoort

    Er is pas geleden in Amersfoort een nieuwe motorzaak gekomen. Jan Hofland Motoren (www.janhofland.nl) Aangezien deze vlak bij mijn huis is zou ik graag hier mijn motor laten onderhouden. Heeft iemand al ervaring bij deze motorzaak? Bedank alvast.
  25. Mr_Mitch

    Tikken motor

    Hallo allemaal, Ik heb een Kawa GPX600R die wanneer de motor warm is ratelt vanaf zo'n 5000 toeren. Het is niet de nokkenaskettingspanner (is net vervangen want de garage dacht dat dat het ook was). En ook wanneer ik bij bv het verkeerslicht sta (alleen als motor dan al goed warm is gereden)...
Terug
Bovenaan Onderaan