Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Dunewar
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. D

    Pan European ST1300 kopen in 2022?

    Ik rij momenteel met een mooie versys 650 uit 2017, maar ben aan het uitkijken naar een toerbeest. Voor de versys reed ik een st1100 uit 1996, de beste motor die ik ooit gehad heb. Ze moest alleen weg wegens grote onkosten. Voor het werk rij ik meer snelweg naar Duitsland en Nederland (uit...
  2. D

    hulp nodig bij ontluchten remmen

    Ik heb hulp nodig. Das duidelijk! bij mijn 1996 non-ABS ST1100 Pan European had ik deze zomer wat vreemde rem-ervaringen : de voorremmen bleven verschillende malen steken, en af en toe kon ik het remhendel helemaal tot tegen het handvat trekken, na wat pompen was dit over. Aangezien het een...
  3. D

    Hoe oud is je motor?

    Ik moet nu kiezen tussen een stevige upgrade van mijn 17-jaar oude Pan, of investeren in een nieuwe. De upgrade (vering aanpakken is de grootste kost) zal ongeveer 600€ kosten, een recenter model uiteraard een stuk meer. Daarom vroeg ik mij af : Hoe oud is de gemiddelde motor hier? Als je...
  4. D

    GIVI XS305 zadeltas 60l

    Givi XS 305 zadeltas slechts 3 keer gebruikt, wordt verkocht wegens aankoop Pan european met ingebouwde koffers, dus niet meer nodig. In nieuwstaat. Makkelijke te bevestigen. Foto van GIVI, eigen foto mogelijk. Originele prijs 160€, vraagprijs 100€. Locatie : Oostende Belgie, maar...
  5. D

    fun aan legale snelheden

    Ik rij sinds twee jaar met een fazer 1000 uit 2003, maar die staat te koop wegens slecht voor mijn rijbewijs. Elke keer als ik ermee op stap ga scoor ik een foto, en het is sterker dan mezelf. De motor komt pas tot leven boven de 100, en dat is in eerste versnelling. Mijn laatste exploot kost me...
  6. D

    olieverbruik 2003 Fazer : hoeveel is normaal?

    Ik rij met een 2003 Yamaha Fazer 1000, en ik merk de laatste tijd een nogal hoog olieverbruik. Ik heb bijgevuld tot net 3/4 van het zichtglas net voor ik vertrok maandag, en gisteren ging het rode lichtje aan dat ik dringend moest bijvullen. Bij controle bleek het oliepeil tot net boven de...
  7. D

    lekkende voorvork Fazer 1000

    Mijn 2003 fazer 1000 heeft een lekkende rechter voorvork. Het is niet gewoon een beetje olie die eruit lekt, maar het is er allemaal uitgespoten, tot op mijn radiator en zelfs op mijn wiel... Naar waarschijnlijkheid is er dus nu geen olie meer in de rechtervoorvork, en is de keerring naar de...
  8. D

    xr1000 vs xr1100 helm

    Ik heb vandaag een vreemde vaststelling gedaan. Ik had al een tijdje een Shoei XR1000 helm, waar ik zeer tevreden van was. Na een ongeluk twee jaar geleden heeft mijn verzekering een nieuwe Shoei XR1100 betaald voor mij, ook al heb ik volgens mij de grond met de helm niet geraakt (er is ook...
  9. D

    triumph daytona 1000 sport 1994

    Kent iemand deze motorfiets? Het is een 4-cylinder sportfiets die naast de 1200 4-in lijn en 900 3-in lijn gelopen heeft, maar veel meer info vind ik er niet over. Er staat namelijk een mooi onderhouden exemplaar bij mijn vaste dealer, en ik ben op zoek naar iets sportievers om mijn 1994 GS te...
  10. D

    Hoe ver op één dag ?

    Hoeveel kilometer rijden jullie zoal voor je plezier op één dag? Ik ben namelijk een aantal motor uitstappen aan het plannen, en door de combinatie jong gezin en werk (waarvoor ik al regelmatig weg moet) zijn meerdaagse uitstapjes niet aan de orde. Ik heb in het verleden al 600kilometer...
  11. D

    welke remklauw past op cb360?

    Ik ben in de laatste fasen van de "restauratie" (en ik gebruik het woord heel ruim hier) van mijn cb360T, of beter gezegd CJ360T (wat hetzelfde is maar zonder elektrische start en 5 versnellingen i.p.v. 6). Wat nog volledig ontbreekt is een voorrem. Ik heb de schijf, die zat nog op het wiel...
  12. D

    help bij electrisch schema CJ360T

    Kan iemand mij helpen om het volgende electrisch schema te verstaan? Dit is het schema van een CB360T, wat gelijk zou moeten zijn aan mijn CJ360T maar dan zonder de elektrische starter. Ik ben een beginner wat elektriciteit betreft, maar ben volop aan het bijleren en heb zowat alle...
  13. D

    Bautista topic

    Alvaro Bautista: The Story So Far (*Source: Aspar Media) Alvaro Bautista Arce was born on the 21st November 1984 in Talavera de la Reina. When he was three years old, his father who is a mechanic built him a little bike to ride around. Five years later he competed in his first minimoto...
  14. D

    kleinst mogelijke accu

    Ik ben bezig aan de herrijzenis van een CJ360T uit 1978, wat in feite een twin CB360 zonder elektrische starter en met een vijf- in plaats van een zesbak is. Nu ben ik volop bezig aan de electriciteit, en ik vroeg mij af wat de kleinst mogelijke batterij is die ik kan gebruiken. Ik zou...
  15. D

    1990 honda VFR750F met 75k kilometer - waar op letten?

    Hoi mensen, Ik ben momenteel op zoek naar een absoluut laag-budget motor om de komende jaren wat plezier mee te hebben tot het budget wat meer toelaat. Nu heb ik een 1990 honda vfr750f (eerste RC36 modellen) gevonden met 75k kilometer op de teller, voor de ronduit lage prijs van 1100€. Het...
  16. D

    oudere motoren

    In motoplus van vorige week staat een mooi artikel over een 23 jaar oude VF1000f, waar de eigenaar uit noodzaak voor gekozen had 'wegens omstandigheden'. De conclusie was echter dat hij zo verrast was door het plezier dat hij van die motor had, dat hij er onmiddellijk opnieuw voor zou kiezen...
  17. D

    "Een grote is de ware" of liever "klein maar fijn" ?

    Ik heb onlangs in Classic Bike magazine iets gelezen wat mij deed nadenken. Het stond in een artikel over de ducati 750SS vs 900SS: "Medium size twins are allways better then their bigger brothers. This holds true for BMW and Guzzi's too..." Vrij vertaald : kleinere twins lopen beter en...
  18. D

    nek-artrose en motorkeuze

    Sedert een aantal jaar is bij mij stevige artrose in de nek vastgesteld, meerdere wervels zijn reeds afgesleten. Dit heeft te maken met een tweetal fietsongevallen en met een jarenlange verkeerde houding door littekenweefsel in de buikstreek (buikvliesontsteking als kind) waardoor er een foute...
  19. D

    Hoe waarheidsgetrouw is het spel Tourist Trophy?

    Ik was deze week het PS2 spel Tourist Trophy aan het spelen, en ik vroeg mij iets af (misschien domme vraag, maar ja).... Je kunt in dat spel met heel veel verschillende types motoren rijden, en er is echt wel een verschil in rijgedrag tussen de verschillende types. Daarnaast kun je ook heel...
  20. D

    help me een opvolger te kiezen

    Ik weet het, de zoveelste post om een motor te helpen kiezen... Maar wat is er - na ermee rijden - het leukste aan motorfietsen?? Juist, erover praten... Dus bij deze : Mijn ZR-7s staat te koop, en begin volgend jaar wil ik iets anders kopen. Ik ga een paar maand motorloos zijn wegens...
  21. D

    Welke motoren zijn geschikt om zelf onderhoud te doen?

    Mijn kawasaki ZR-7s staat momenteel te koop (centjes nodig om de verhuis te overbruggen, zie te koop forum). volgend jaar wil ik echter iets sportievers aanschaffen, vandaar dat ik al wat aan het rondkijken ben. Ik wil echter zoveel mogelijk mijn onderhoud zelf doen, enerzijds uit...
  22. D

    België : 2003 Kawasaki ZR-7s

    2003 Kawasaki ZR-7s, 750cc, 75pk 63.1 nm, te koop in Oostende, West-Vlaanderen, België (op half uur van zeeland) Tal van opties : MRA sport-touring scherm, Hyperpro progressieve veren vooraan en achteraan, stalen remleidingen vooraan, Bikedesign valblokken, Givi E46 topkoffer, Viper uitlaat...
  23. D

    cylinder kop plaatsen in brik : even check gevraagd!

    Ik ben mijn eerste brik (honda CJ360T) aan het in orde zetten. Het ding is toegekomen in een doos voor de volle som van 100 euro, dus veel mocht ik er alvast niet van verwachten. Ik heb gisteren de cylinderkop er terug op geïnstalleerd. Ik heb de aanwijzingen tot op de letter gevolgd, en de...
  24. D

    bobines

    Van alletwee de bobines die bij mijn CJ360T zaten (in een doosje erbij) zijn de kabels eruitgerukt. Er is dus geen manier meer om een bougiekabel aan de bobine te hangen, aangezien ze volgens mij niet bedoeld zijn om eruit te halen (er zit nog een blob blauw spul aan dat waarschijnlijk de kabel...
  25. D

    hoe de oil filter cap uit Honda CJ/CB 360 verwijderen?

    Ik ben bezig de motor van mijn honda CJ360 aan het schoonmaken, maar ik krijg de 'oil filter cap' niet los van de centrifugale oliefilter. De foto toont aan waar het juist over gaat. De 'snap ring' is eruit. Het honda werkboek zegt dat er een 6mm bout moet ingedraaid worden waarmee je dit kan...
Terug
Bovenaan Onderaan