ZX-6R topic # 37 Winterdepressie :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
BTW, Youri, had je op de eerste page m'n vermelding gezien van de site met werkplaatshandboeken?
If not, check ff of die in de startpost kan ;)

En nog wat, mag ik ook in de startpost? :P
Heb bijna me MF sticker binnen en heb zowaar de geboorte van een nieuw topic mee mogen maken, muhuhuhahaha!

Heb alleen ff deze pic, maar ik ga wel ff mooie laten maken :+

[~[url="http://img375.imageshack.us/img375/7004/2933695801042402e7babov7.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

p.s. ben slapen, tis al weer veeeeel te laat! :( Truste!! :W

:Y heb hem gezien en staat in de OP en jij ook ;)

heb je nog extra's ?
 
Mogguh :W Gisteren mijn kuipen binnen gekregen.
Nou ze passen totaal niet. Die gaan dus retour afzender. Ben nu de tank eraf aant halen en dan KLEEN-air mod toepassen :)
 
_O- ben geen programmeur he :+
we.gif
beetje algemene kennis hé :+
 
met 3 maanden werken had ik al meer als 4 jaar geleerd als op school :')
:^ :')

dat diploma is echt niet meer dan een papiertje :/
heb t zelf gehad dat je op school allemaal dingen verteld worden, die je in de praktijk echt niet gaat gebruiken... kom je dan in de praktijk terecht, dan moet je een heel goed improvisatievermogen hebben om alles toch nog voor elkaar te krijgen :+
 
:W mör'n



gisteravond Gijsje ff de KLEEN-air mod (zonder carterontluchting) uitgelegd... binnenkort mogen jullie dus een nette howto verwachten met foto's en filmpies :+

Zoooooo done ( i hope :P )

Zometeen even foto's posten , als het dan niet goed is, hoor ik het wel van 1 van jullie ;)
 
Present :W

Hè, ben ik weer TS niet :P

Momenteel te druk om nog zo veel bij te houden .. vooral nu met een nieuw bestelde PC die na inelkaar zetten gewoon niet doet B| B|
 
Present :W

Hè, ben ik weer TS niet :P

Momenteel te druk om nog zo veel bij te houden .. vooral nu met een nieuw bestelde PC die na inelkaar zetten gewoon niet doet B| B|
:W

toch wel de spacertjes gebruikt bij het in elkaar schroeven he? :')
kennis van m'n vriendin was dat vergeten, gevolg: kortsluiting op z'n moederbord :+
 
Zo staat ze er nu bij:

bike%20naakt.JPG


Vooraf aan de How-to, Deze slangetjes zijn de enige van de vlinderklephuizen, heb er verder niets aan verwijderd. 1 ging naar het ventiel, gewoon afgesloten en andere naar een mitsubishi regelaar, ik nam aan dat dit van de benzine pomp is (staat ook mitsubishi op).
100_1251.JPG


Dan nu de how-to:

Het aanpassen van het KLEEN-Systeem. Voor een zx-6r ’03-‘04

Step 1:
Verwijder de Tank. Ik ga ervan uit dat iedereen dat wel kan uitvogelen dus daar ga ik verder niet op in.



Stap 2:
tank%20eraf.JPG

Maak de grote slang aan de onderkant (groen omcirkeld op de foto) los van de airbox.Draai de bout die de gehele airbox vast houd los (blauw), en daarna de inbus-slangklemmen waarmee de rubbers op de inlaat zitten (in de buurt van de oranje pijlen). Trek nu voorzichtig de airbox eraf en haal de slangetjes eraf ( 1 klein slangetje naar de zijkant, hier zit een reservoir aan voor de vloeistof die incidenteel in de airbox komt, en een grotere aan de voorkant naar het KLEEN-Airsysteem).

Stap 3:
Kleen-ventiel.JPG

Je ziet nu het KLEEN-Air ventiel (Rood omcirkeld op de foto). Er zit een langere dikkere slang aan (die van de airbox komt, groen) en een kleintje(blauw). Haal het ventiel ertussen uit.
De langere dikkere slang haal je van het ventiel en hier draai je een dikke bout in, slangklem of cable-tie eromheen, aansluiten op de airbox en die is klaar. In het kleine slangetje draai je ook een boutje, slangklem of cable-tie eromheen en gewoon laten liggen.
Voor de 2 valves (2 korte dikkere slangen) heb je 2 mogelijkheden.
1) Er 1 nieuwe slang tussen zetten.
2) Een stukje koper/plastic buis ertussen zetten.
Ik heb voor de 2e gekozen. Even naar de Doe-het-zelf gefietst en een stukje koper buis gekocht dat even lang is als het tussenstuk van het ventiel. Stukjes rubber op het stuk koperbuis, slangklemmen erom en ertussen zetten.
airbox%20eraf%202.JPG


Stap 4:
Nu kan alles terug geplaatst worden. Het reservoir slangetje aansluiten op de airbox, airbox terug plaatsen, inlaat klemmen aandraaien, bout vooraan vastdraaien, carter-ontluchting vastdraaien, tank erop en klaar is klaar is kees.
 
alleen bij stap 2.... moet je je carterontluchting loshalen? hoeft toch niet Gijs?


miss een link in de OP naar de Howto :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan