Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo GS mannen (en misschien vrouwen)
Ik ben al wel een tijdje hier op het motorforum maar kan nu ff geen topic vinden waar veel over mijn motor verteld en geschreven word.
Eerst iets over mezelf...... 3 jaar yamaha XT660X supermotard gereden, toen 3 jaar een KTM 640SM supermotard en nu sins 4 weken een BMW G650 Xmoto.
Ik rij ongeveer 8000km per jaar voor mijn plezier en daar horen ook uitstapjes naar de eifel bij.
Misschien is hier iemand die een BMW X rijd ??? Er zijn 3 modellen van gemaakt, de off road, de country en de supermoto.
Ben er tot nu tot erg blij mee, de motor voldoet aan alle verwachtingen.
Foto"s volgen,

Groeten Ben.
 
20120515_201722.jpg

20120515_201802.jpg
 
Ik heb een bmw tanktas maar kan het dingetje waarmee je hem aan te motor ritst niet vinden. Hij trouwens wel 10 jaar oud en niet meer waterdicht. Ik moet eens goed gaan zoeken naar dat 'dingetje'.

Jammer, succes met verkoop enneee veel plezier met je nieuwe motor (maar dat gaat wel lukken lijkt me)
 
Voor wie pechservice in het buitenland nodig heeft, bel de landelijke BMW pechhulp. In Oostenrijk waren zij de enige die daadwerkelijk in actie kwamen na een dagje ANWB en KNMV bellen. Tip kwam destijds van van Harten en ze hadden gelijk.

Hier een overzichtje;



Duitsland

Die Nummer des Mobilen Service:
Telefon innerhalb Deutschlands: 089 588 099 588 zum Ortstarif.

Telefon aus dem Ausland: +49 89 588 099 589 (Natürlich auch über alle Notrufsäulen!)


Oostenrijk

Telefon innerhalb Österreichs:

0800-215399
zum Gratis-Tarif.

Telefon aus dem Ausland:
+49-89-2 60 99 09
(Natürlich auch über alle Notrufsäulen!)

Italië

In Italia sono oltre 120 i Centri Service BMW Motorrad a vostra disposizione in caso di necessità. Per conoscere in ogni momento il Centro Service BMW Motorrad più vicino potete scaricare l'elenco completo in ordine alfabetico e per provincia.

Per informazioni in merito ad orari di apertura e periodi di chiusura per ferie contattare il numero verde 800.84.10.54 (dall'estero 0039.02.58.28.60.21).

Zwitserland

BMWMobile Care.
Die Vorgehensweise im Pannenfall.
• Wenden Sie sich im Pannenfall immer zuerst an den Mobilen Service:
Im Inland: 0844 85 75 75
Aus dem Ausland: +41 844 85 75 751


Noorwegen

Pechhulp BMW Noorwegen 004722086126

Frankrijk

Pechhulp BMW Frankrijk 0033140255900
 
Antraciet is idd erg mooi. Het is dat ik net wat vermogen miste op de 800, anders had ik er nu waarschijnlijk ook op gereden.

De berekening zal kloppen btw, het verhaal is in ieder geval goed. Naast de kosten ga je er qua brommer leuk op vooruit.

De antraciet versie is heel erg mooi. Ik denk dat ik meer als genoeg heb aan 80pk. Ik heb nu 50pk. De 6de versnelling gaat op de snelweg goed van past komen. Ik vind de 1200 persoonlijk te log/lomp.

Ik heb de offerte hier naast me liggen en de prijzen gewoon overgenomen. Daarnaast is 3,99% rente van bmw heel aantrekkelijk. Ik ben minstens het dubbele aan rente kwijt met een persoonlijke lening van de bank.

Ik zal niet mee gaan rijden met pekel(koop wel een goedkoop brommertje voor woon/werk) en voorzichtiger zijn met offroaden om de risico's te beperken. Ik moet hem zo mooi mogelijk houden voor een goede verkoopprijs over 3 jaar maar dat heb ik er wel voor over. :)

Edit: zijn er nog 800 eigenaren die nog tips hebben? Een 800 met full options is het plan, misschien een hoge ruit en een paar handkappen erbij? Wat hebben jullie er nog extra bij gekocht?
 
Laatst bewerkt:
Hallo GS mannen (en misschien vrouwen)
Ik ben al wel een tijdje hier op het motorforum maar kan nu ff geen topic vinden waar veel over mijn motor verteld en geschreven word.
Eerst iets over mezelf...... 3 jaar yamaha XT660X supermotard gereden, toen 3 jaar een KTM 640SM supermotard en nu sins 4 weken een BMW G650 Xmoto.
Ik rij ongeveer 8000km per jaar voor mijn plezier en daar horen ook uitstapjes naar de eifel bij.
Misschien is hier iemand die een BMW X rijd ??? Er zijn 3 modellen van gemaakt, de off road, de country en de supermoto.
Ben er tot nu tot erg blij mee, de motor voldoet aan alle verwachtingen.
Foto"s volgen,

Groeten Ben.

Hè jongens, gedaan met spelen... Onze boer is er ! :+
 
~
De F800 is zeker een super mooie motor in de kleur antraciet. Ik heb al eens een nieuwe zien staan bij motoport die hadden zij omgebouwd als supermotard, kosten 16.500 euri.
Die 80 pk is genoeg, maar dat ligt eraan hoeveel km jij over een snelweg wil rijden, ik liever helemaal nooit (zonde van de banden) maar als je dat wel doet dan is 80pk en een 6de versnelling ideaal.
De mijne heeft standaard 53pk en met de akrapovic demper komt daar 6pk bij. Ik rij dus alleen 60km wegen met veel bochten en geloof mij dat er dan maar weinig mensen met een motor van 100 of meer pk mij bij kan houden. Hard recht uit rijden kan iedereen maar als je bochten werk doet (eifel) dan speeld het gewicht van de motor een grote rol als je er zo hard mogelijk doorheen wild.
Wat ik ff niet begrijp zijn jou kosten en onderhoud van de motor......pff wat een bedragen. ik rij ongeveer 8000km per jaar en dat zijn 2 grote onderhouds beurten, maar als motor crosser kan ik dat bijna met mijn ogen dicht dus dat zijn alleen de olie en de filters kosten, dan 2x een achterband kom ik uit op (erg ruim gerekend) 500 euro per jaar. Ik begrijp dat niet iedereen de kennis heeft om het onderhoud zelf te doen. maar 5500 euro in 3 jaar en 30.000km vind ik erg veel.
Zoals je al schreef is nieuw rijden en na 3 jaar weer inruilen voor een nieuwe geen slechte deal. Dat doe ik met mijn bedrijfs auto ook en dan vermijd je alle grote reparaties .
Veel plezier met je nieuwe motor.
 
Laatst bewerkt:
\
De F800 is zeker een super mooie motor in de kleur antraciet. Ik heb al eens een nieuwe zien staan bij motoport die hadden zij omgebouwd als supermotard, kosten 16.500 euri.
Die 80 pk is genoeg, maar dat ligt eraan hoeveel km jij over een snelweg wil rijden, ik liever helemaal nooit (zonde van de banden) maar als je dat wel doet dan is 80pk en een 6de versnelling ideaal.
De mijne heeft standaard 53pk en met de akrapovic demper komt daar 6pk bij. Ik rij dus alleen 60km wegen met veel bochten en geloof mij dat er dan maar weinig mensen met een motor van 100 of meer pk mij bij kan houden. Hard recht uit rijden kan iedereen maar als je bochten werk doet (eifel) dan speeld het gewicht van de motor een grote rol als je er zo hard mogelijk doorheen wild.
Wat ik ff niet begrijp zijn jou kosten en onderhoud van de motor......pff wat een bedragen. ik rij ongeveer 8000km per jaar en dat zijn 2 grote onderhouds beurten, maar als motor crosser kan ik dat bijna met mijn ogen dicht dus dat zijn alleen de olie en de filters kosten, dan 2x een achterband kom ik uit op (erg ruim gerekend) 500 euro per jaar. Ik begrijp dat niet iedereen de kennis heeft om het onderhoud zelf te doen. maar 5500 euro in 3 jaar en 30.000km vind ik erg veel.
Zoals je al schreef is nieuw rijden en na 3 jaar weer inruilen voor een nieuwe geen slechte deal. Dat doe ik met mijn bedrijfs auto ook en dan vermijd je alle grote reparaties .
Veel plezier met je nieuwe motor.

Ik rij niet veel snelweg maar als dat nodig is, is het een nachtmerrie op de 650.

Klopt 5500 euro in 2,5 jaar met 30k voor een motor waar ik 4k voor neergeteld heb gaat helemaal nergens over. Het is een zwart gat aan het worden. Ik denk dat ik het nog eens met de dealer moet hebben over de inruilprijs ivm alle reparaties. Hij blijft rijden en heeft me nog nooit laten staan, 1 keer met een lege accu. Het is een oude motor met relatief weinig km's, gekocht 8 jaar oud met 27k op de teller van een motoragent, nu 57k en er zijn veel kleine dingen die kapot gaan. Ik betaal wel iedere keer 80 euro per uur in de werkplaats plus materiaal. Veiligheid voor alles, mijn motor moet gewoon 100% in orde zijn dus als er wat is, ga ik ermee naar de dealer en betaal me dus scheel aan een 10 jaar oude motor. Als ik er wat extra bij leg ieder jaar, rij ik een gloednieuwe 800gs zonder al dat soort onzin en dat is geen zwart gat maar een goede investering. :)
 
Laatst bewerkt:
De antraciet versie is heel erg mooi. Ik denk dat ik meer als genoeg heb aan 80pk. Ik heb nu 50pk. De 6de versnelling gaat op de snelweg goed van past komen. Ik vind de 1200 persoonlijk te log/lomp.

Ik heb de offerte hier naast me liggen en de prijzen gewoon overgenomen. Daarnaast is 3,99% rente van bmw heel aantrekkelijk. Ik ben minstens het dubbele aan rente kwijt met een persoonlijke lening van de bank.

Ik zal niet mee gaan rijden met pekel(koop wel een goedkoop brommertje voor woon/werk) en voorzichtiger zijn met offroaden om de risico's te beperken. Ik moet hem zo mooi mogelijk houden voor een goede verkoopprijs over 3 jaar maar dat heb ik er wel voor over. :)

Edit: zijn er nog 800 eigenaren die nog tips hebben? Een 800 met full options is het plan, misschien een hoge ruit en een paar handkappen erbij? Wat hebben jullie er nog extra bij gekocht?

De 800GS is gewoon een hardstikke leuke multi-inzetbare motor. Inderdaad minder als je grote afstanden over de snelweg wilt rijden maar dat vind ik zelf ook helemaal niet leuk. Daarbij is de 800 echt heel zuinig in benzineverbruik. Je moet heel gek doen wil je op meer dan 1:20 komen.

Paar opmerkingen: de zesde versnelling zou iets meer overdrive-karakter mogen hebben, ik rij nu toch vaak meer dan 5000 toeren (in 6) op de snelweg. Je went er echter snel aan.

De handkappen van BMW met spoilers staan mooi (en de metalen beugels zijn sterk) maar zijn niet effectief tegen de wind. Je zou qua effectiviteit m.i. beter die van TT met spoiler kunnen overwegen of die van Barkbusters.

Het standaardzadel is slecht evenals de voorvering. Als je die wilt vervangen ben je gauw € 300-€ 400 per aspect kwijt.

Een vervangingsruit is ook handig. Ik heb nu de Givi erop, is zeker niet perfect maar voor mij het minst slechte (inclusief uiterlijk) van alles wat ik geprobeerd heb. Ik heb nog ter overname de originele BMW-toerruit met de laminar lip. Geeft een betere windbescherming dan de Givi maar vond ik te kolossaal. Je kunt natuurlijk standaard met de toerruit rijden en voor de langere stukken de laminar lip erop zetten.

Valbescherming: ik heb die van adventure spec en die hebben hun waarde al bewezen O-)

Tja verder heb ik er nog wat dingen opgezet die niet echt noodzakelijk zijn maar wel handig/mooi/comfortabel: carterbescherming van Intrado, Xenon-verlichting (Pilot, zelf geïnstalleerd), vervangingsuitlaat hexacon van Remus (uiterlijk en geluid), bescherming voor de beide remvloeistofreservoirs, pazzo-hendels voor rem en koppeling, Zumo 660, ROX-stuurverhogers inclusief langere remleiding en koppelingskabel, neopreen sleeves om de voorvorkpoten en mechanische cruise-control. Ik ben vast nog wel wat vergeten. Ik durf niet eens uit te rekenen wat ik er in totaal aan heb uitgegeven maar ja, het is mijn hobby en die kost geld _O-

Succes met de beslissing!
 
Laatst bewerkt:
Voor wie pechservice in het buitenland nodig heeft, bel de landelijke BMW pechhulp. In Oostenrijk waren zij de enige die daadwerkelijk in actie kwamen na een dagje ANWB en KNMV bellen. Tip kwam destijds van van Harten en ze hadden gelijk.

Hier een overzichtje;



Duitsland

Die Nummer des Mobilen Service:
Telefon innerhalb Deutschlands: 089 588 099 588 zum Ortstarif.

Telefon aus dem Ausland: +49 89 588 099 589 (Natürlich auch über alle Notrufsäulen!)


Oostenrijk

Telefon innerhalb Österreichs:

0800-215399
zum Gratis-Tarif.

Telefon aus dem Ausland:
+49-89-2 60 99 09
(Natürlich auch über alle Notrufsäulen!)

Italië

In Italia sono oltre 120 i Centri Service BMW Motorrad a vostra disposizione in caso di necessità. Per conoscere in ogni momento il Centro Service BMW Motorrad più vicino potete scaricare l'elenco completo in ordine alfabetico e per provincia.

Per informazioni in merito ad orari di apertura e periodi di chiusura per ferie contattare il numero verde 800.84.10.54 (dall'estero 0039.02.58.28.60.21).

Zwitserland

BMWMobile Care.
Die Vorgehensweise im Pannenfall.
• Wenden Sie sich im Pannenfall immer zuerst an den Mobilen Service:
Im Inland: 0844 85 75 75
Aus dem Ausland: +41 844 85 75 751


Noorwegen

Pechhulp BMW Noorwegen 004722086126

Frankrijk

Pechhulp BMW Frankrijk 0033140255900


Lijkt me handig als dat in de OP opgenomen wordt. :Y
 
Bmw gaat uit van een overwaarde na 3 jaar zodat je niet bij hoeft te betalen. De motor is dan dan zeer waarschijnlijk meer waard als dat ze nu inschatten. Ik lever hem in bij de dealer wat ik er nog voor krijg gaat weer af van de nieuwe motor totaalprijs. Stel een nieuwe is dan 15k en ik krijg er nog 7,5 voor. Dan heb ik nog maar 7,5 af te betalen in 3 jaar. Zo rij ik altijd een nieuwe motor in de garantie.

:N

Slotsom: 4500 euro
Restwaarde: 7500 euro

Verschil: 3000 euro

Die 3000 euro kan je dan aftrekken van je nieuwe motor, maar dus niet die 7500 euro inruilwaarde. Je slotsom moet natuurlijk eerst afbetaald worden.
 
en er zijn veel kleine dingen die kapot gaan. Ik betaal wel iedere keer 80 euro per uur in de werkplaats plus materiaal. Veiligheid voor alles, mijn motor moet gewoon 100% in orde zijn dus als er wat is, ga ik ermee naar de dealer en betaal me dus scheel aan een 10 jaar oude motor. Als ik er wat extra bij leg ieder jaar, rij ik een gloednieuwe 800gs zonder al dat soort onzin en dat is geen zwart gat maar een goede investering. :)

Dat klopt, je kan voor dat geld beter nieuw rijden. Maar vergis je niet: als je pech hebt glij je morgen uit over een plekje olie met als resultaat dat je nieuwe motor niet total loss is maar wel 5000 euro schade heeft die je mag aftikken.

Bij financiele lease dus altijd all-risk verzekeren hoor!
 
:N

Slotsom: 4500 euro
Restwaarde: 7500 euro

Verschil: 3000 euro

Die 3000 euro kan je dan aftrekken van je nieuwe motor, maar dus niet die 7500 euro inruilwaarde. Je slotsom moet natuurlijk eerst afbetaald worden.


dus na 3 jaar ruil je m in voor een nieuwe. Van de restwaarde betaal je de slotsom en dat lijkt mij perfekt,
Je houdt dan 3000 over en die trek je af van de aankoopsom (1/3de van de nieuwwaarde).
Waarschijnlijk kom je dan wel iets te kort en moet je wel wat bijbetalen (laten we zeggen 3.000 euro (gestegen nieuwprijs van hetzelfde soort model).

Als dit een beetje klopt, vind ik het best aantrekkelijk. Vooral icm de all risk van BMW.
Eigenlijk ben je gek als je het niet doet, want 3,9% is erg erg laag toch?
 
dus na 3 jaar ruil je m in voor een nieuwe. Van de restwaarde betaal je de slotsom en dat lijkt mij perfekt,
Je houdt dan 3000 over en die trek je af van de aankoopsom (1/3de van de nieuwwaarde).
Waarschijnlijk kom je dan wel iets te kort en moet je wel wat bijbetalen (laten we zeggen 3.000 euro (gestegen nieuwprijs van hetzelfde soort model).

Als dit een beetje klopt, vind ik het best aantrekkelijk. Vooral icm de all risk van BMW.
Eigenlijk ben je gek als je het niet doet, want 3,9% is erg erg laag toch?

:Y

Het is trouwens wel 3,99% ;)
 
Hallo GS mannen (en misschien vrouwen)
Ik ben al wel een tijdje hier op het motorforum maar kan nu ff geen topic vinden waar veel over mijn motor verteld en geschreven word.
Eerst iets over mezelf...... 3 jaar yamaha XT660X supermotard gereden, toen 3 jaar een KTM 640SM supermotard en nu sins 4 weken een BMW G650 Xmoto.
Ik rij ongeveer 8000km per jaar voor mijn plezier en daar horen ook uitstapjes naar de eifel bij.
Misschien is hier iemand die een BMW X rijd ??? Er zijn 3 modellen van gemaakt, de off road, de country en de supermoto.
Ben er tot nu tot erg blij mee, de motor voldoet aan alle verwachtingen.
Foto"s volgen,

Groeten Ben.

mooie motor! ik zou er zelf graag ook een kopen als aanvulling of misschien zelfs vervanging van men gs, een x challenge!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan