Het grote Yamaha Diversion topic deel 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, je moet er 4 hebben....

Deze was beter geweest.. 4X 52mm POD Motorcycle Air Filter For Kawasaki Ninja Suzuki GSX Yamaha XJ600 | eBay


Ik denk dat het luchtfliter huis eraf moet en dan 4 van deze kelken geplaatst worden, alleen eigenlijk moet je hem ook weer gaan afstellen je mengsel, nu door het open luchtfilter komt er meer lucht in en heb je kans dat de motor te arm staat...

kan ik er iets mee doen?
dat ik hem ergens op aansluit als extra lucht toevoer?
 
Kees of iemand anders weet je/jullie wat voor lagers er in de achterbrug gaan? Die van mij waren op twee na allemaal verrot. En verkoopt louis deze lagers misschien ook ga daar namelijk ook nog allemaal dingen halen.Trouwens vrijdag t/m zondag 25 eu korting bij besteding van 100eu bij louis.

Zo zag mijn oude lager er uit:
Lagers-achterbrug-oud-nieuw.jpg


En dit zijn de nieuwe:
Lagers-achterbrug.jpg


Het nummer is slecht te lezen maar op de originele foto's wel gelukkig:
Koyo Hi-Cap 30203JR

€15 a €16 euro bij de lager boer. Ik dacht iets van €40 bij Yamaha. (per stuk!)

Laat me raden. Het lager aan de kant van de "buis" van de achterbrug was verrot? (Rechts) Oorzaak is dat er water in de buis blijft staan. Boor een afwaterings gaatje* of giet een laagje motor olie er in om dit probleem in de toekomst te voorkomen.

* zo veel mogelijk links van de buis. Zodat het water er kan uitlopen als de motor op de jiffi staat.
 
Laatst bewerkt:
Lekker lagertje :D

Heeft iemand ervaring met zo'n wind deflectortje bovenop het windscherm? En waar kan ik zoiets goedkoop krijgen, vind 80 euro veel geld voor een stukkie plexiglas :D

10008898_810_ANW2_13.JPG
 
Hey allemaal,

even een updatetje van mijn kant. Ik ben eergister met de motor tegen de vlakte gegaan. Ik reed door een klein dijkdorpje in een bocht naar rechts, op een smalle weg (passen net twee auto's langs elkaar als ze voorzichtig rijden) en langs een heg van 2 meter hoog. Dus totaal geen overzicht. Komt er een tegenligger die net een fietser aan het inhalen was. Helemaal op mijn weghelft. We maken beiden een noodstop, maar het had net wat licht geregend en de weg had daar van die gladde klinkertjes. Dus mijn voorwiel blokkeert en klapt weg naar links. Ik val voorover naar rechts en land gelukkig naast de auto, maar de motor slaat een keer over de kop en schuift onder de bumper van de auto.

Ik ben geland op mijn knieën en had geen motorbroek aan (zal je altijd zien, alles beschermd behalve net dat). Dus mijn rechterknie lag open tot op de knieschijf en is gekneusd. Mijn andere knie landde gelukkig wat minder hard en die is alleen gekneusd. Naar het ziekenhuis en foto's waren gelukkig OK, dus geen breuk. Hechting erin, pijnstillers mee en thuis maar gaan uitzitten.

Motor is helaas wat minder er aan toe. Gisteren al even de schade gaan opnemen (balen, ik had mijn project net bijna klaar). Hierbij wat foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

-O-

Motorisch lijkt hij mij nog in orde. Maar dit zijn wel weer behoorlijk wat kosten om hem goed te krijgen... :N

Maar eerst even afwachten wat de schade expert zegt.

Jezus man:( Succes met alles. Wat ben je van plan met de motor? In onderdelen verkopen of weer opknappen?
 
Just8KB8

das balen man, allereerst beterschap!

die krukken op de foto maken het plaatje wel af...

verzekering technisch moet het wel goed komen lijkt me, je hebt daar in die bocht echt weinig reactie tijd gehad.
heb zelf mijn oude suzuki bandit eens onderuit geremd omdat ik te laat reageerde op een bestelbusje wat opeens stil stond.
had zelf alleen geen schade, motor wel... :(

al enig idee of je de div wil gaan fixen?
 
mocht je de div willen fixen, ik heb nog een hoop onderdelen liggen.

mocht je je div slopen, dan heb ik intresse in je voorbochten :$

hopelijk ben je er niet teveel van geschrokken en kun je snel weer de weg op.

beterschap!
 
Lekker lagertje :D

Heeft iemand ervaring met zo'n wind deflectortje bovenop het windscherm? En waar kan ik zoiets goedkoop krijgen, vind 80 euro veel geld voor een stukkie plexiglas :D

[afbeelding]
Ik heb er eentje aangeschaft, over de prijs zal ik het niet hebben, maar het rijdt geweldig.
Het scheelt een hele wereld aan druk op je helm en borst ( je gaat er spontaan harder van rijden, dat is wat minder). O-)
Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en ben inmiddels 2k kilometer verder.
Ook de montage was een fluitje van cent, er zat een goede boormal bijgeleverd, even het midden van het scherm opzoeken, mal er op plakken en 4 gaatjes boren. De gebruiksaanwijzing even goed doornemen ivm de lengte van de boutjes.
Mijn Div. Was al een hele fijne machine maar hij is er met sprongen op vooruit gegaan voor wat betreft rijcomfort.
 
Ik heb er eentje aangeschaft, over de prijs zal ik het niet hebben, maar het rijdt geweldig.
Het scheelt een hele wereld aan druk op je helm en borst ( je gaat er spontaan harder van rijden, dat is wat minder). O-)
Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en ben inmiddels 2k kilometer verder.
Ook de montage was een fluitje van cent, er zat een goede boormal bijgeleverd, even het midden van het scherm opzoeken, mal er op plakken en 4 gaatjes boren. De gebruiksaanwijzing even goed doornemen ivm de lengte van de boutjes.
Mijn Div. Was al een hele fijne machine maar hij is er met sprongen op vooruit gegaan voor wat betreft rijcomfort.

Bij Louis is ie 79,95, als het echt veel scheelt heb ik dat er wel voor over. Jou verhaal klinkt veelbelovend. Heb jij het schermpje van MRA de X-Screen?

http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10008898&lang=en
 
Voor de mensen die hun achterbrug ook willen reviseren en dan alle lagers mee willen nemen heb ik de overige nummers gevonden:
4 of
Yamaha Part number: 93317-41761
Koyo Bearing number: BHKM1730JU
Size: 17x24x30mm
Type: SEALED

1 of
Yamaha Part number: 93317-31771
IKO Bearing number: TA1720Z
Size: 17x24x20mm
Type: SEALED

1 of
Yamaha Part number: 93317-42060
Koyo part number: BHKM2035JUU
Size: 20x27x35mm
Type : non sealed
 
Voor de mensen die hun achterbrug ook willen reviseren en dan alle lagers mee willen nemen heb ik de overige nummers gevonden:
4 of
Yamaha Part number: 93317-41761
Koyo Bearing number: BHKM1730JU
Size: 17x24x30mm
Type: SEALED

1 of
Yamaha Part number: 93317-31771
IKO Bearing number: TA1720Z
Size: 17x24x20mm
Type: SEALED

1 of
Yamaha Part number: 93317-42060
Koyo part number: BHKM2035JUU
Size: 20x27x35mm
Type : non sealed

:} Misschien handig als iemand ze in de OP kan zetten. :}
 
mocht je de div willen fixen, ik heb nog een hoop onderdelen liggen.

mocht je je div slopen, dan heb ik intresse in je voorbochten :$

hopelijk ben je er niet teveel van geschrokken en kun je snel weer de weg op.

beterschap!

Voorbochten zullen niet passen op jouw Div 900, Just8KB8 heeft een Div 600.
Idem met jouw onderdelen.
 
Voor de mensen die hun achterbrug ook willen reviseren en dan alle lagers mee willen nemen heb ik de overige nummers gevonden:
4 of
Yamaha Part number: 93317-41761
Koyo Bearing number: BHKM1730JU
Size: 17x24x30mm
Type: SEALED

1 of
Yamaha Part number: 93317-31771
IKO Bearing number: TA1720Z
Size: 17x24x20mm
Type: SEALED

1 of
Yamaha Part number: 93317-42060
Koyo part number: BHKM2035JUU
Size: 20x27x35mm
Type : non sealed

Misschien aan de hand van dit plaatje even er bij schrijven voor welk onderdeelnummer welk lager is. Alle lagers zijn al rood omcirkeld. Dan geef ik alvast de aftrap:

achterbrug05.jpg


Onderdeel 4 (Lagers achterbrug 2x)
Merk: Koyo
Type: 30203JR
Prijs: €15 a €16 euro bij de lager boer

Onderdeel 19 (Lagers ophanging 4x)
Merk: Koyo
Type: XXXXXX
Prijs: €xx bij de lager boer

Onderdeel 14 (Lagers ophanging 1x)
Merk: Koyo
Type: XXXXXX
Prijs: €xx bij de lager boer

Onderdeel 25 (Lagers ophanging 1x)
Merk: Koyo
Type: XXXXXX
Prijs: €xx bij de lager boer
 
Lekker lagertje :D

Heeft iemand ervaring met zo'n wind deflectortje bovenop het windscherm? En waar kan ik zoiets goedkoop krijgen, vind 80 euro veel geld voor een stukkie plexiglas :D

[afbeelding]
Ik had op mijn Div (vorige motor) ook zo'n opzetruitje op de hoge ruit. Een enorme verbetering ten opzichte van zonder opzetruitje! Je kunt je eigen motor weer horen en hebt niet steeds oordoppen nodig. De turbulentie rond de helm is vrijwel weg. 't Kost een paar centen maar dan heb je ook wat! Voordeel van zo'n kant-en-klaar ruitje boven een stukkie doe-het-zelf plexiglas is dat het trillingvrij gemonteerd kan worden. Echt een aanrader dus! :Y
Hoe het werkt op de standaard Yamaha-ruit weet ik niet.
 
4 of
Yamaha Part number: 93317-41761
Koyo Bearing number: BHKM1730JU
Size: 17x24x30mm
Type: SEALED
Dit zijn de nummer 19

Yamaha Part number: 93317-31771
IKO Bearing number: TA1720Z
Size: 17x24x20mm
Type: SEALED
Dit is nummer 25

1 of
Yamaha Part number: 93317-42060
Koyo part number: BHKM2035JUU
Size: 20x27x35mm
Type : non sealed
Dit is nummer 14
 
IK ben er achtergekomen dat deze lagers niet bij de gewone lagerboer te bestellen, ook niet bij Neita. Deze zijn wel op het internet te bestellen en kosten ongeveer 9 pond per stuk.
 
Ik ga nou bij Boonstra motoren (woon toch praktisch in het zelfde dorp) kijken als ik daar nog een goed link stukje kan krijgen, teminste ik denk dat het zo heet, wat de monoshock en de achterbrug verbind
 
IK ben er achtergekomen dat deze lagers niet bij de gewone lagerboer te bestellen, ook niet bij Neita. Deze zijn wel op het internet te bestellen en kosten ongeveer 9 pond per stuk.
Hier heb je de alternatieven:
KOYO 30203JR Bearing 17 40 13.25 KOYO Tapered Roller Bearings
TIMKEN 30203 Bearing 17 40 13.25 TIMKEN Tapered Roller Bearings
SKF 30203 J2 Bearing 17 40 13.25 SKF Tapered Roller Bearings
TIMKEN 30203 Bearing 17 40 13.25 TIMKEN Tapered Roller Bearings
NSK NSK30203J2 Bearing 17 40 13.25 NSK Tapered Roller Bearings
FAG 30203 Bearing 17 40 13.25 FAG Tapered Roller Bearings
SKF 30203J2 Bearing 17 40 13.25 SKF Tapered Roller Bearings
SKF 30203 J2 Bearing 17 40 13.25 SKF Tapered Roller Bearings
TIMKEN 30203 Bearing 17 40 13.25 TIMKEN Tapered Roller Bearings
KOYO 30203 JR Bearing 17 40 13.25 KOYO Tapered Roller Bearings

10 euro bij 30203-J2 (SKF) | 30200-serie | Kegellagers | Lagers | ACNH B.V.

1e704d71-b8d3-4e48-be33-4758de826e89
6 Euro
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan