het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.344
5.695
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Op een dragbike.

full
 
Casus: GS500 ik cadeau heb gekregen omdat de vorige eigenaar de kortsluiting niet kreeg opgelost en hij het zat was. Dit probleem was vrij snel opgelost, iemand had de hoofdremcilinder unit naar voren gedraaid waardoor de remschakelaar stekkertjes knel zaten tegen de clipons. Hierdoor maakte een van de draden willekeurig wel/niet contact met de clipons waardoor de hoofdzekering er elke keer uit vloog. Foutje moet kunnen toch?
sluitplek.png


Wat ik toen ook tegen kwam was een afgebroken (tenminste dat dacht ik) nippel die voorkomt dat de gashendel unit meedraait op het stuur. Iemand had wat gebeund met half gesmolten tywraps om het draaien tegen te gaan. Dit heb ik toen ook gerepareerd:
tap1.png



Fastforward naar vandaag: Ik wilde de choke kabel smeren toen ik de carbs erop ging zetten. Hmm dat is vreemd; ook hier was de nippel afgebroken. Ook hier was het draaien 'opgelost' dit keer met een stuk dikke tape.

Ook dit weer opgelost op dezelfde manier, M3 er in getapt en stukje draadeind erin. Dan nog iets opgedikt met tape en alles weer vastgezet
rep6.jpg



Toen kwam het wtf moment; De koppelingshendel kon niet meer worden ingeknepen want die loopt tegen de elektra unit aan.
WP_20160902_12_34_35_Pro.jpg


Wat is dus het geval, iemand wilde de rem en koppelingshendel meer naar voren gedraaid hebben. Deze persoon heeft bewust de nokjes eraf gevijld omdat de elektra units anders in de weg zitten |(

Vervolgens heeft deze topmonteur mij ook nog een prachtige inbus met bolkop cadeau gedaan waardoor de koppeling onbruikbaar is totdat ik deze eruit heb :')
rep1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan