The Riding Game (deel 18)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig mocht hij bij de dealer staan! *O*

Je motor met een Fiat Abarth die niet bij de dealer staat
Ja, er bestaan verschillende types Fiat in Abarth uitvoering, al is op dit moment de meest voorkomende wel de Fiat 500 Abarth.
 
:t

En DKP/ de rest. Klopt! Er zijn er best nog een hoop die een Abarth sticker hebben gekregen.
Meest voorkomende zou trouwens nog wel eens een Stilo kunnen zijn. Die waren 10 jaar terug erg populair en staan nu en masse te koop.
Maar het moet wel een echte Abarth uitvoering zijn he, niet gewoon een sticker ;)
Of bedoel je dat spreekwoordelijk in de zin dat er idd heel wat modellen van Fiat in een Abarth uitvoering uitgegeven werden?

Je kent dat wel he, bij BMW's en Mercedesen zijn er ook heel wat puberale mannen die er een M of AMG logo op plakken.

Zo ooit eens een Mercedes gezien met AMG logo erop, en aan de andere kant van de kofferdeksel stond nog 220D of zoiets _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was inderdaad spreekwoordelijk :p ze hebben best een aardig aantal modellen met Abarth uitvoering uitgebracht volgens mij.

Ja die stickertuners ben ik mee bekend:p van die gasten die gti stickers op de golf 1.4 plakken enzo _O-

Of voor mij wat dichterbij.. het klavertje 4 op een 1.8je of *rilling* een twinair.
 
Rondlopend door Sydney. Motor in een parkeergarage.... Geen abarth te bekennen wel 3 normale 500's. Zelfs een Cube 3... Misschien op weg naar huis maar ik verwacht het niet
 
Er staat er 1 ergens waar ik vaak langs kom.. Maar waar was dat ook alweer.. _O-

Afijn toch tijd voor een nieuwe opdracht:

Je motor bij een onafhankelijk APK keuringsstation
Enkel keuringen dus, geen onderhoud of reparaties

Eventuele verduidelijking met een linkje ofzo :)

DKP, jullie hebben toch ook wel zoiets?
 
Laatst bewerkt:
full

Het keurings station zelf is het enige wat ik me daar bij kan voorstellen.

En ja, die zijn uiteraard onafhankelijk.

Ik rijd weer naar huis en zie daar wel ;)
 
Weer thuis ...

... mij lijkt het toch zeer duidelijk, maar alvast:

Indien goed, nieuwe opdracht:

Je motor bij een apothekerskruis met een thermometer erin
Voorbeeldje ...
De foto dus zo nemen dat net de temperatuur zichtbaar is ;)
 
Uiteraard goed!

Als ik het goed begrijp zijn ze bij jullie altijd 'onafhankelijk'? Of zijn er ook garage's die mogen keuren en onderhoud/reparatie doen?

Die van mij wordt momenteel gekeurd.. Hopelijk is er niet te veel mis :+
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard goed!

Als ik het goed begrijp zijn ze bij jullie altijd 'onafhankelijk'? Of zijn er ook garage's die mogen keuren en onderhoud/reparatie doen?

Die van mij wordt momenteel gekeurd.. Hopelijk is er niet te veel mis :+
Neen, garages hebben niet de rechten om een keuring uit te voeren.
Wel kan je als klant naar de garage om uw auto te laten nakijken en bij te stellen waar nodig voor je naar de keuring gaat.

Je kan ook de garagist betalen om hem met je auto naar de keuring te laten gaan, die voor de persoon die de keuring uitvoert 10€ tussen de papieren steekt zodat die minder streng zou zijn :X

Het is dus niet de garagist zelf die de keuring kan en mag doen, en het kan al evenmin in een garage. Enige mogelijk je voertuig gekeurd te krijgen is dus naar het keuringsstation zelf te rijden.

Die van mij is enkele weken geleden gekeurd. Kreeg een rood formulier. Betekent: afgekeurd om de daarop vermelde reden. Je hebt twee weken tijd om de nodige herstellingen/vervangingen te doen, en opnieuw te gaan. Doe je dat niet mag je er niet meer mee rijden.
Mijne had achteraan versleten banden, schokdempers vooraan hebben hun beste tijd gehad, relatief zware carrosserie schade, een parkeerlicht dat niet werkte ... zeiden ze niets van ...

... maar achteraan rechts ontbrak de rode reflector. Dáár hadden ze hem voor afgekeurd |(
"Je kan een universele rode reflector gaan kopen en op de bumper plakken, en er moet een 'E-keur' op vermeld staan", zei hij. 1,8€ voor zo een reflector, 12€ voor de herkeuring (54€ de eerste keer).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neen, garages hebben niet de rechten om een keuring uit te voeren.
Wel kan je als klant naar de garage om uw auto te laten nakijken en bij te stellen waar nodig voor je naar de keuring gaat.

Je kan ook de garagist betalen om hem met je auto naar de keuring te laten gaan, die voor de persoon die de keuring uitvoert 10€ tussen de papieren steekt zodat die minder streng zou zijn :X

Het is dus niet de garagist zelf die de keuring kan en mag doen, en het kan al evenmin in een garage. Enige mogelijk je voertuig gekeurd te krijgen is dus naar het keuringsstation zelf te rijden.

Die van mij is enkele weken geleden gekeurd. Kreeg een rood formulier. Betekent: afgekeurd om de daarop vermelde reden. Je hebt twee weken tijd om de nodige herstellingen/vervangingen te doen, en opnieuw te gaan. Doe je dat niet mag je er niet meer mee rijden.
Mijne had achteraan versleten banden, schokdempers vooraan hebben hun beste tijd gehad, relatief zware carrosserie schade, een parkeerlicht dat niet werkte ... zeiden ze niets van ...

... maar achteraan rechts ontbrak de rode reflector. Dáár hadden ze hem voor afgekeurd |(
"Je kan een universele rode reflector gaan kopen en op de bumper plakken, en er moet een 'E-keur' op vermeld staan", zei hij. 1,8€ voor zo een reflector, 12€ voor de herkeuring (54€ de eerste keer).

Wel wazig dat je als sleutelaar het diploma voertuig keuren niet mag halen.
Of dat je als voormalig keurmeester na het omscholen tot sleutelaar je diploma niet meer mag gebruiken, gewoon omdat je op de verkeerde plek werkt.

Een beetje als een ex- kraanmachinist die zich laat omscholen tot smelter en dan bij Arcelor Mittal zijn hijsbewijs niet meer mag gebruiken.
 
Wel wazig dat je als sleutelaar het diploma voertuig keuren niet mag halen.
Of dat je als voormalig keurmeester na het omscholen tot sleutelaar je diploma niet meer mag gebruiken, gewoon omdat je op de verkeerde plek werkt.

Een beetje als een ex- kraanmachinist die zich laat omscholen tot smelter en dan bij Arcelor Mittal zijn hijsbewijs niet meer mag gebruiken.
Daar komt het dus idd een beetje op neer ja :')
 
Neen, garages hebben niet de rechten om een keuring uit te voeren.
Wel kan je als klant naar de garage om uw auto te laten nakijken en bij te stellen waar nodig voor je naar de keuring gaat.

Je kan ook de garagist betalen om hem met je auto naar de keuring te laten gaan, die voor de persoon die de keuring uitvoert 10€ tussen de papieren steekt zodat die minder streng zou zijn :X

Het is dus niet de garagist zelf die de keuring kan en mag doen, en het kan al evenmin in een garage. Enige mogelijk je voertuig gekeurd te krijgen is dus naar het keuringsstation zelf te rijden.

Die van mij is enkele weken geleden gekeurd. Kreeg een rood formulier. Betekent: afgekeurd om de daarop vermelde reden. Je hebt twee weken tijd om de nodige herstellingen/vervangingen te doen, en opnieuw te gaan. Doe je dat niet mag je er niet meer mee rijden.
Mijne had achteraan versleten banden, schokdempers vooraan hebben hun beste tijd gehad, relatief zware carrosserie schade, een parkeerlicht dat niet werkte ... zeiden ze niets van ...

... maar achteraan rechts ontbrak de rode reflector. Dáár hadden ze hem voor afgekeurd |(
"Je kan een universele rode reflector gaan kopen en op de bumper plakken, en er moet een 'E-keur' op vermeld staan", zei hij. 1,8€ voor zo een reflector, 12€ voor de herkeuring (54€ de eerste keer).

Zo te lezen was dit dus een extra makkelijke opdracht dan bijna :o
 
Eigenlijk is dit ook een goede foto voor in het verkeer(d)sbord topic :P
(maar ik denk dat het er moeilijk uit te leggen valt in deze context omdat het bord op zich niet verkeerd is, maar het gebruik ervan)
Want vrachtwagens mogen hier wél door, als ze leveringen moeten doen aan de achterzijde van het station, dit had een parkeerverbod voor vrachtwagens moeten zijn, omdat er enkele vrachtwagenchauffeurs uit de straten errond waren die daar hun trekker kwamen parkeren dwars over drie à vier plaatsen, tot ongenoegen van de mensen die met de trein naar het werk gaan en hier hun auto parkeren _O-
Naar aanleiding van hun geklaag mogen ze er niet meer parkeren van maandag tot en met zaterdag, maar wel op zondag. Ze hebben hier foutief een "verboden doorgang" bord gebruikt :')

Normaal staat die parking hier aardig vol, maar veel mensen hebben besloten vandaag met de auto naar Brussel te trekken ipv met de trein, omdat het treinverkeer tussen Brussel noord en zuid het gehele weekend plat lag wegens werken, en velen zijn bang dat dat vandaag nog problemen gaat geven ... dus vinden ze het verstandiger de al lange files nog langer te maken en meer dan twee uur onderweg te zijn naar Brussel ... koekblikkers ... we zullen ze nooit begrijpen :')

Nieuwe opdracht:

Je motor pal naast/voor/achter een Porsche Panamera
Dus die vierdeurs familie Porsche, NIET de Cayene!
Hij MAG bij de dealer staan, maar dan mag er geen hek (of welke afsluiting dan ook) of etalageraam tussen de motor en de Panamera staan.
Hij zal dan al moeten buiten staan als je hem bij de dealer doet 8-)
 
Ah deze moet vanavond op weg naar huis wel lukken... Weet een Panamera in de buurt te staan...
4 uurtjes zijn lang, hopen dat er niemand anders er mee vandoor gaat.
 
Laatst bewerkt:
Nee.... Nee nee nee nee..... Ik stond 6 uur naast een camping geparkeerd aan de andere kant van de stad. Op de terugweg naar huis gezocht naar die Porsche een nu lees ik.... Kan wel janken ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan