1 cyl. diesel onregelmatig stationair.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
Zo, laat ik het hier ook eens proberen, de kennis hier is niet te onderschatten.. *O*

Na 3 jaar kan ik weer bougie-vrij rijden en heb ik de enfield weer van een dieselblokje voorzien (yanmar L100 imitatie, directe inspuiting, luchtgekoeld).

Ik ben bezig het spul in te rijden maar er is een probleempje wat ik met het vorige (gelijke) dieselblok nooit heb gehad; Hij loopt stationair/rond dit gebied erg onrustig(TAK...tokketok.. TAK... takTAK)

Als ik het 'gas'verder dicht doe loopt hij wel weer regelmatig stationair, doch erg (te) langzaam, en vlak boven dit gebied is het ook weer in orde..
Er is dus een bep. gaspositie waarin dit gebeurd.

De regelschroef van de pomp heb ik al verder ingedraaid omdat hij misschien 'te veel' gaf, maar dit blijkt niet het geval te zijn.. (als ik'm zo ver indraai dat er duidelijk minder vermogen/respons is, is het euevl er nog steeds)
De dealer van deze blokjes vertelde me er eerst 20 uur op te rijden, maar ik betwijfel het of het hiermee overgaat.
Klepspeling nagekeken en bijgesteld, brandstofleiding goed ontlucht..
Iemand een idee??
 
Niet direct met de gashendel.
Er zit wel degelijk nog een veer tussen , alleen de tussen hevel is weg.
Dank, ik lees 't nu pas..

Well, wat is er meer gebeurd?
Ik heb van een heel behulpzaam iemand tips gekregen het blokje wat te tunen.. Hij zou er een aanzienlijke vermogenswinst mee verkregen hebben. Ik heb in mijn beste kunnen dezelfde stappen uitgevoerd,(o.a. kop flowen- is gebeurd onder toeziend ook van een ervaren tuner- K&N lufi en absorbtiedemper) maar merk eigenlijk geen vermogenswinst.. -O- WAT ik dan verprutst heb.. geen idee! :N

Ik keek er wel naar uit om de tegenwind-trubbels te verhelpen..
 
Laatst bewerkt:
Dank, ik lees 't nu pas..

Well, wat is er meer gebeurd?
Ik heb van een heel behulpzaam iemand tips gekregen het blokje wat te tunen.. Hij zou er een aanzienlijke vermogenswinst mee verkregen hebben. Ik heb in mijn beste kunnen dezelfde stappen uitgevoerd,(o.a. kop flowen- is gebeurd onder toeziend ook van een ervaren tuner- K&N lufi en absorbtiedemper) maar merk eigenlijk geen vermogenswinst.. -O- WAT ik dan verprutst heb.. geen idee! :N

Ik keek er wel naar uit om de tegenwind-trubbels te verhelpen..
Een Dieselmotor werkt met een luchtovermaat. Als de flow echt verbeterd is, komt er meer lucht in de motor. Hij levert echter pas betere prestaties als de brandstofpomp ook meer brandstof inspuit.
 
Laatst bewerkt:
Een Dieselmotor werkt met een luchtovermaat. Als de flow echt verbeterd is, komt er meer lucht in de motor. Hij levert echter pas betere prestaties als de brandstofpomp ook meer brandstof inspuit.
Dat laatste snap ik. Als hij op vollast flink rookt betekend dit dat er al te veel diesel word ingespoten..
 
Dank, ik lees 't nu pas..

Well, wat is er meer gebeurd?
Ik heb van een heel behulpzaam iemand tips gekregen het blokje wat te tunen.. Hij zou er een aanzienlijke vermogenswinst mee verkregen hebben. Ik heb in mijn beste kunnen dezelfde stappen uitgevoerd,(o.a. kop flowen- is gebeurd onder toeziend ook van een ervaren tuner- K&N lufi en absorbtiedemper) maar merk eigenlijk geen vermogenswinst.. -O- WAT ik dan verprutst heb.. geen idee! :N

Ik keek er wel naar uit om de tegenwind-trubbels te verhelpen..

Ram-air erop dus! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan