Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey collega (zie ik in je profiel).
Klinkt herkenbaar, de XJ600 van mijn vriendin had dat ook. Heb je nog een vacuümpomp (brandstof) of heeft de 900 standaard al de elektrische pomp?

Wat bij haar ook was, waren de inlaatrubbers. Niet die van het filterhuis naar de carbs maar die van de carbs naar het blok. Die zaten vol met scheuren. (afbeelding 4 van https://images.cmsnl.com/img/partsl...e-244br-300e1-intake_big3IMG01002986_b7a8.gif)
Ook waren de carbs al jaren niet gesynchroniseerd.

Sorry voor de late reactie, ik had hem niet opgemerkt tussen de rest van de verhalen😅
Dankjewel voor de tip, bij mij hier en daar ook een scheurtje maar niets ernstigs, denk toch dat het probleem in de carbs zelf zat.
 
Vandaag eindelijk in staat geweest om de donorset te installeren(lang pijnlijk verhaal), motor loopt als een zonnetje, 2 van de 4 carbs zijn echter zo lek als een mandje.
Morgen weer verder, eerst van de originele maar wat lenen en dan hopen dat alles lekvrij draait.
waar en hoe lekken ze, ik heb dat ook eens gehad bij een oude Honda. Bleek gewoon de vlotter vast te zitten dus stroomden ze over.
 
Ik denk ook in de richting van de vlotterkamer, van hoger af komt het niet.
Heb de carbset er zo opgezet, heb een vlotterkamer open gehad, zag er netjes uit.
Die lekte ook niet, de twee rechtse echter wel.
Morgen maar eens kijken.
 
Probleem opgelost, kamers gereinigd en doorgeblazen en beetje gesmeerd.
Aan de vlotters zelf niets te zien, alles functioneerde zoals het hoort.
Heb alles weer ingebouwd en loopt weer als vanouds, zonder lekkage.
 
p4pb15937966.jpg
 
Er hangt nog wat bedrvading los bij het stuur.....

Bijna onherkenbaar, maar rijdt het nog een beetje?
 
Hij staat er eigenlijk zo bij, de rest is photoshop om te kijken waar we naartoe gaan..

p6pb14097126.jpg


Rijdt nog helemaal niet, dus geen idee.
 
Wie kan mij helpen aan een oliekoeler voor een 900 Div uit 1997?

Vervanging Oliekoeler Radiator Aluminium voor YAMAHA XJ 900 S Diversion alle jaar (FIT: XJ900S) motorfiets
Replacement OIL Cooler Radiator Aluminum for YAMAHA XJ 900 S Diversion all year (FIT:XJ900S) motorcycle -in Engine Cooling & Accessories from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group naar klembord
Ik heb déze al jaren op mijn Diversion XJ900S zitten, alléén heb ik er in Nederland 150,00 euro voor betaald.
Origineel Yamaha is helemaal niet meer te betalen...
Begin niet aan 2e hands de meeste zijn lek/stukgetrokken bij demontage.
Succes ermee.
 
Vervanging Oliekoeler Radiator Aluminium voor YAMAHA XJ 900 S Diversion alle jaar (FIT: XJ900S) motorfiets
Replacement OIL Cooler Radiator Aluminum for YAMAHA XJ 900 S Diversion all year (FIT:XJ900S) motorcycle -in Engine Cooling & Accessories from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group naar klembord
Ik heb déze al jaren op mijn Diversion XJ900S zitten, alléén heb ik er in Nederland 150,00 euro voor betaald.
Origineel Yamaha is helemaal niet meer te betalen...
Begin niet aan 2e hands de meeste zijn lek/stukgetrokken bij demontage.
Succes ermee.

Zozo mm jij en Ali?!?!

Ander vraagje, weet jij nog een mooie route in de Ardennen?
 
@motormuisie, heb jij ook dat je leds van je dashboard snel aan vervanging toe zijn, ze beginnne te knipperen, zaterdag 1 van de 3 vervangen topkuip en alles er weer op en vandaag knippert de volgende )ik meende dat jij dezelfde gebruikte...)

p.jpg
 
Kees Den Haag, motormuissie en straatpiloot; Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb op marktplaats een tweedehands oliekoeler gevonden redelijk bij mij in de buurt. Tocht eerst die proberen, maar ik ga wel proberen met de verkoper een afspraak te maken hoe we ermee omgaan als die ook lek blijkt te zijn.
 
Kees Den Haag, motormuissie en straatpiloot; Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb op marktplaats een tweedehands oliekoeler gevonden redelijk bij mij in de buurt. Tocht eerst die proberen, maar ik ga wel proberen met de verkoper een afspraak te maken hoe we ermee omgaan als die ook lek blijkt te zijn.

Lekkages ontstaan eigenlijk alleen bij de schroefgaten van de banjobouten. Dat zou duidelijk zichtbaar moeten zijn. Dus dat zou je met een scherpe foto vooraf al moeten kunnen constateren.
 
Lekkages ontstaan eigenlijk alleen bij de schroefgaten van de banjobouten. Dat zou duidelijk zichtbaar moeten zijn. Dus dat zou je met een scherpe foto vooraf al moeten kunnen constateren.

Negen van de tien keer wordt de oliekoeler stukgetrokken bij het demonteren/monteren vóór bv kleppen stellen.
Men moet uiterst voorzichtig te werk gaan en goed passend gereedschap gebruiken. Éérst even inspuiten met Imal of WD 40 wil ook helpen.Ook zijn de 2 verschillende soorten metalen van de aansluiting en koeler opzich een oorzaak. Gaat corroderen en gaat soms onwijs vast zitten.


Succes met plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
iemand een idee waar aan hoog olie verbruik bij een div 900 kan liggen?

niks zichtbaar aan de buitenkant...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan