In 't Gooi deeltje IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
huh zou toch zweren dat er van de week meer posts stonden :? \\naja in ieder geval [me]poikie heeft zojuist zijn avb gehaald..... appeltje eitje :Y :] [/me]
 
huh zou toch zweren dat er van de week meer posts stonden :? \\naja in ieder geval [me]poikie heeft zojuist zijn avb gehaald..... appeltje eitje :Y :] [/me]
Gefelie man... wanner afrijden?? duurt ff bij jou hh?? :P lol...
sterkte iig met de rest!!
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd TS!! *O* nog even en dan kan je als topicstarter ook nog mee met de ritjes van 't gooi topic... _O- ;) :+
 
gefeliciteerd stan *O* *O*
nou ik nog '( had hem alang kunnen hebben maar helaas.
woensdag mag me gips eraf als het goed is :9 ff kijken of het weer aan elkaar zit.
dan maar weer beginnen met het lessen, hoop dat ik het nog durf.
 
ok dan :) ik had er nog niets van gehoord. Zal wel oud worden :X


Beetje dom, maar dat past wel in deze wereld.
Hopen dat ze op deze manier goed vaak de verkeerde treffen dan leren ze het wel af :Y

-O-
 
BTW :)
Mischien niet het leukste om op de vroege ochtend te lezen.
Maar wou toch wel wat kwijt wat me al sinds een week bij blijft, moet er ook telkens aan denken op een of andere manier :)
Ik post dit hier, omdat er in Algemeen toch alleen wordt gereageerd met "Dan kan je beter niet gaan motor rijden" ;)

Zoals jullie al weten wil ik beginnen met motorrijlessen, maar door financieel gereutel komt dat nog niet echt op gang.
Toch blijf ik me er zoveel mogelijk erin verdiepen en informeren over allerlei dingen via dit forum en andere webpagina's.

Laat ik dit voorop stellen, ik wil erg graag motorrijden en het plan om het te doen blijft gewoon, ben er erg enthausiast over.
Alleen met al die verhalen over ongelukken en dat letsel topic hier op het forum... je moet er toch aan denken he :)
Voor jullie is het mischien mwoah mwoah, jullie kunnen het ergens mee vergelijken.
Maar ik weet nog niet echt wat ik kan verwachten op dit moment :)

Ik heb zelf nu al 6 jaar op een scooter gereden ( hier ook toen al over nagedacht, want ongelukken met brommers etc... gebeuren ook erg vaak en eindigen ook naar ) en ben er sja... pas 1 keer echt mee onderuit gegaan in de winter op een bevroren weg.
Auto rij ik ook en ik doe dit al 3,5 jaar, een paaltje... ach laat maar ;)
Ik mountainbike ook en sja.. hier ben ik al wel een paar keer op mijn snuitje gegaan en goed ook ;)
Maar dat zit echt meer in de sport denk ik dan.
Ik ben van nature niet iemand die onverantwoord rijdt en dergelijke.

Is wel een stom bericht eigenlijk.... ik wil 100% zeker rijlessen nemen, omdat motorrijden met altijd al leuk leek en nog steeds leuk lijkt :)
Maar soms denk je er aan, mischien ook wel goed, dat je er goed over na denkt :)

Hoe gingen/gaan jullie er daar mee om ? :)
Of dachten jullie niet aan de risico's van het motorrijden voor je begon ? :)
Mischien ligt het aan mij, omdat ik nog niet weet wat ik kan verwachten he ;)
 
Motorrijden ís een risico. Dat zeker.

Alleen kun je zelf wel heel veel van die risico's wegnemen door:

Goeie fiets
goede kleding aan, helm op, stevige laarzen en handschoenen
Rijden op een manier die je met de auto niet gewent bent en dat houdt in dat je ook fouten van anderen moet zien (aankomen)
Er vanuit gaan dat anderen die fout maken die jou laten verongelukken.

Op een 80 weg is 80 dus soms gewoon echt te hard.(kruising die niet overzichtelijk is)
Even verderop is 120 zo veilig als het maar kan ;)

Dus: je kan er zelf heel veel aan doen, maar het kan misgaan. Daar zijn idd voorbeelden genoeg van, maar het plezier..... véééél meer voorbeelden :Y
 
@ Nocer

Tuurlijk denk je daar wel aan. Als je niet bij de gevaren van motorrijden stil zou staan dan wordt het pas gevaarlijk. Je leert om defensief te rijden als het goed is... en dat is niet voor niets. Het overgrote aantal ongevallen met motorrijders wordt veroorzaakt door een medeweggebruiker die geen rekening houd met motorrijders. Daar moet je op berekend zijn. Hou het in je achterhoofd, laat het je manier van rijden zodanig beinvloeden dat je defensief rijd maar niet dusdanig dat je een gevaar wordt op de weg omdat je te voorzichtig rijd. Maar ook daar letten ze erg op bij een goede motorrijschool. Je moet vlot rijden maar wel defensief. En echt het is gewoon erg leuk. En je kan gewoon niet alle risico's van het leven buitensluiten. De mens lijdt het meest om het lijden dat men vreest. En dat is een waarheid als een koe. Geniet van het leven maar doe het bewust :)
 
ff wat anders hier...

Ik heb nogal wat gez**k met een dealer en zou graag willen weten waar jullie heen gaan in/rond Hilversum en hoe dat bevalt.


Een ding wat zo hard kan en ook zo gebruikt wordt mag toch wel GOED onderhouden worden :X
 
Laat ik dit voorop stellen, ik wil erg graag motorrijden en het plan om het te doen blijft gewoon, ben er erg enthausiast over.
Alleen met al die verhalen over ongelukken en dat letsel topic hier op het forum... je moet er toch aan denken he :)
Voor jullie is het mischien mwoah mwoah, jullie kunnen het ergens mee vergelijken.
Maar ik weet nog niet echt wat ik kan verwachten op dit moment :)
Bij elke risicovolle activiteit gebeuren ongelukken; of het nou om vliegen, snowboarden of mountainbiken gaat. Om daar nou steeds bij stil te staan... nou nee.
Ik post dit hier, omdat er in Algemeen toch alleen wordt gereageerd met "Dan kan je beter niet gaan motor rijden" ;)
Tja, ze hebben wel gelijk. :)
Ik heb zelf nu al 6 jaar op een scooter gereden ( hier ook toen al over nagedacht, want ongelukken met brommers etc... gebeuren ook erg vaak en eindigen ook naar ) en ben er sja... pas 1 keer echt mee onderuit gegaan in de winter op een bevroren weg.
Appels en peren.
Ik mountainbike ook en sja.. hier ben ik al wel een paar keer op mijn snuitje gegaan en goed ook ;)
Maar dat zit echt meer in de sport denk ik dan.
Ik ben van nature niet iemand die onverantwoord rijdt en dergelijke.
Denk je elke keer dat je op je mountainbike stapt ook: "Hm, dit zou wel eens mijn laatste ritje kunnen worden..."?
Is wel een stom bericht eigenlijk.... ik wil 100% zeker rijlessen nemen, omdat motorrijden met altijd al leuk leek en nog steeds leuk lijkt :)
Maar soms denk je er aan, mischien ook wel goed, dat je er goed over na denkt :)
Dat je er stil bij staat is zeker goed, daar heb je 'later' meer aan dan je denkt.
Maar je kan overdrijven. ;)

Een hoop ongelukken zijn gewoon niet te voorkomen.
Als je zorgt dat je motor en uitrusting goed verzorgd zijn, je alert bent en anticipeert, ben je al een heel eind.

Dus ga lessen, en haal dat papiertje. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan