er komt een nieuwe story in halflive's leven

Zet je span wiel op een krat en kijk of je verschil ziet ouwe vliegtuigboer ;)
Nee, geen verschil. En ik krijg mijn hoofd er ook nog steeds niet tussen. Dat soort primitieve dingen heb ik al geprobeerd.

7402.jpg

Zoiets denk ik ninderdaad aan, je hebt ook kortere, ik hoef tenslotte maar twee centimeter verschil te meten.

Een peilstok via de vulopening gaat niet. Het deksel met de vulopening zit om de krukas heen en ver boven het oliepeil. Het is een soort carterpan aan de zijkant.

Morgen eerst de Beatrixrun. Dan zal ik eens bij andere K's gaan kijken. Anders ga ik het peilglas opmeten en een keerring zoeken of een blindplaat met een O-ring maken.
Met verlengbochtjes ben ik bang dat ze wegzakken.
 
Laatst bewerkt:
Dan maak je toch een doodsimpel steuntje voor het bochtje? Ik zou een bochtje doen, geen extra gaten boren, geen geklooi.
Je drukt een keerring in de originele opening, bochtje er in, glaasje in het eind van het buisje en klaar. Oja en een steuntje.
 
Ik heb weer een nieuwe uitdaging.
Ik kan met geen mogelijkheid het oliepeil zien. Het peilglas zit rechts. Ik krijg mijn kop niet tussen de bak en het carter. Met een spiegel zie ik alleen een glimmende bruine cirkel, vol of leeg, geen idee, waarschijnlijk te vol.
Nu ben ik niet de eerste met een rechts peilglas. Heeft er al iemand een alternatief voor een peilglas geplaatst? Ik denk aan een peilbout of een industrieel peilglas.
Het eerste dat mij handig lijkt is het glas vervangen door een gewone keerring met een blind plaatje en een M10 bout in het midden.

Als je een glimmende bruine cirkel ziet is hem te vol .... of hij is te vuil , er zijn peilglaasjes waar je met een schroevendraaier een watje in het peilglaasje kan ronddraaien en zo van buitenuit het glaasje kan schoonmaken .... ik heb er ook al enkele met peilglaasje gehad en is goed te doen met een spiegel
of hem wegbrengen naar iemand die het wel kan zien hahaha
 
ik kijk bij de RS met volle kuip altijd gewoon met een spiegel die ik schuin hou zodat ik er met m'n hoofd niet tussen hoef (kan ook niet) en dan met een klein led lampje in het gat schijnen.
werkt alleen niet of slecht als het glaasje vuil is
 
Ik geef me gewonnen. Het eerste probleem is natuurlijk dat het glaasje goor is. Omdat ik nu toch niet ga aanpassen heb ik maar een nieuw glaasje besteld.
Dat gaat ook nog een feest worden, daartussen de bak en de motor het glaasje vervangen.
Dan heb ik gelijk het oude glaasje voor de maat. Als ik weer eens bij Vota kom neem ik een keerring mee in die maat.
Dan zit ik ook nog met het probleem van de olie. Normaal vervang je het glaasje met de motor op de jiffy, die heb ik natuurlijk niet. Ik zal een kratje onder het zijspanwiel zetten. Dan heb ik nog een risico op een oliebad, hij zou best wel eens veel te vol kunnen zitten.
Net ook maar even de oliedruk schakelaar vervangen, dan blijft mijn linker laars weer droog.
 
Laatst bewerkt:
Eerst even aftappen in een schone bak en daarna weer terug erin mikken ;)
 
Ik denk daar nog over na. Mijn schoorstangen los halen gaat nog wel. De bedrading zover uitrekken gaat al een probleem worden. De accu zit dan nog in de weg. Ik vraag me af of de kogels wel zoveel bewegingsruimte hebben. En komt het peilglas dan wel zo hoog dat ik er makkelijker bij kan als de bak optillen en het van onder af doen.

Voorlopig heeft BMWoman de badkamer lek gemaakt, dat heeft even prioriteit. ;(
 
Ik denk daar nog over na. Mijn schoorstangen los halen gaat nog wel. De bedrading zover uitrekken gaat al een probleem worden. De accu zit dan nog in de weg. Ik vraag me af of de kogels wel zoveel bewegingsruimte hebben. En komt het peilglas dan wel zo hoog dat ik er makkelijker bij kan als de bak optillen en het van onder af doen.

Voorlopig heeft BMWoman de badkamer lek gemaakt, dat heeft even prioriteit. ;(

Je kunt ook niks aan die vrouwen overlaten :N :N :X O-)
 
Dat is pure liefde, ze beschermt je tegen een schram op je kop en ontvelde knokkels als je toch probeert zonder iets los te halen dat oliepeil af te lezen _O-
 
Glaasje vervangen. De bak met het wiel op de workmate en er dan onder liggen. Er uit ging wel. Gewoon kapot meppen en lepelen. Maar dan er weer in zonder dat je ruimte hebt om te slaan, dat was wel even een klusje.
Weer neergezet en toen kon ik iets tussen 1/4 en 1/2 liter aftappen. Als ik nu plat op mijn buik onder het zijspan ga liggen kan ik olie peilen. Dus ik ga toch maar een spiegel met lampje kopen.
 
Glaasje vervangen. De bak met het wiel op de workmate en er dan onder liggen. Er uit ging wel. Gewoon kapot meppen en lepelen. Maar dan er weer in zonder dat je ruimte hebt om te slaan, dat was wel even een klusje.
Weer neergezet en toen kon ik iets tussen 1/4 en 1/2 liter aftappen. Als ik nu plat op mijn buik onder het zijspan ga liggen kan ik olie peilen. Dus ik ga toch maar een spiegel met lampje kopen.

daar blijf je jong van (over de garagevloer rollen)
 
die kan bij mij net niet binnen.
op je buik rollen knieen optrekken, lukt in ieder geval tot je bijna 70 bent dus je kunt nog wel even.
 
Ik ben nog geen 70, maar met het blik op de toekomst heb ik een motor gekozen die het oliepeilglaasje links heeft zitten.. O-) O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan