ybr 125

hoi, Ikzelf rij al enkele maanden op een YBR 125.. de meeste dingen kan ik volgen.. Het is het perfect moto'tje voor in dorpjes te rijden maar kwa top snelheid ben ik vrij teleur gesteld. Ben dit weekend in ardennen (durbuy) etc gaan rijden en als het iets ofwat omhoog gaat krijgt YBR niks getrokken (eigen gewicht 75km)...

Ben zelf ook al een tijdje aan het kijken voor YBR nieuwe uitlaat of ander tandwiel... wel opletten met tandwielen want dat kan de verhoudingen van top snelheid/acceleratie totaal uit evenwicht brengen. En een uitlaat.... welke pas erop?!!!! Dat vraag ik mij af... enige waar ik een uitlaat vindt voor YBR 125 is acrapovic en die is me een beetje te duur....

MRSCHADOW: welke uitlaat wil je laten plaatsen voor 400 € ?! mag je mij rustig laten weten...

Voor derest wel tevreden over de YBR 125 (toch blij als ik tegen volgens jaar mijn rijbewijs heb en iets kan kopen met pit!)
 
Haast en een YBR125 gaan even goed samen
als haring en slagroom.

Wanneer je honderden euro's overweegt uit te geven aan een andere
uitlaat die zelden meer dan 5% vermogenwinst geeft (op 10pk is dat 1/2 pk!),
zou ik zeggen :N

Ik heb leren autorijden in een 2cv.
Nou, dan leer je plannen en vooruit zien!
Daar is de YBR ook zeer geschikt voor, en tevens voor economische verplaatsingen.

Wil je je wat sneller verplaatsen met 125cc, dan is dat mogelijk met een watergekoelde 125cc scooter. Betaal je alleen wel ander half keer zoveel.......... :Y
 
ik lees hier 120 km/h en op het werk is er ook ene die 120 km/u uit nen nieuwe YBR (1900 km )haalt.
Straf ... ik haal 105 km/u en dan doet die zo rond een 8000 Rpm.( misschien moet ik een wat langere baan zoeken :) )
t' Is precies of die is begrensd.
Als jullie 120 per uur rijden, van 95 naar 120 da duurt toch een eeuwigheid.

jbworks : De uitlaat zou een LAZER zijn maar op prijzen wacht ik nog.

Ik heb nu wel in de achterkant van de uitlaat 8 gaten geboord met een boor van 8.5.
Nu is er een wat ruwe sound (grollend).
Wat een voordeel is... dat de andere je wat beter horen, wat met een motor altijd een voordeel is.
Binnenkort op eerst onderhoud ( 1000 km) eens wat uitleg vragen over hoe ik de motor wat sneller kan maken.
Mijn collega van op het werk ( die van hierboven ) wil er zo'n 140 km/u uithalen,
wat ik persoonlijk wat veel vind voor een YBR...hoeveel toeren doet die dan???

Allez op YOU TUBE zijn er die er 160 en zelfs 180 uit halen.
Ik zou eens graag weten hoe ze dat voor elkaar krijgen....
 
:? windkracht 6 mee + berg af met koppeling ingetrokken? :o

Maar ja... ik haal met mijn CB250 (14.6kW/16Nm/132kg) nauwelijks de 145km/h en dan moet ik echt windmee zijn. Wat je verder kan doen, op de YBR-125 (7.4kW/10NNm/106kg) zijn de volgende:
  • overbrenging (groter tandwiel voor kleiner achter)
  • carburateur
  • uitlaat
  • banden keihard oppompen
  • goed op de tank liggen
En anders, zet een kleiner voorwiel er onder dan draait ie meer en wijst je kilometerklok meer. Maar dat is dan alleen gezichtsbedrog natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort ook een YBR125 uit 2007, rood.

Zelf een Givi koffer op gezet en een origineel kuipruitje. Verbruik tot nu toe 1:35,6. Ik lach me rot met deze motor, terwijl ik ernaast een Aprilia RSV Mille R heb staan en een circuitmotor. Kun je nagaan hoeveel lol je met een 125'je kunt hebben. Met name bij de pomp en in de file. Of in de stad. Op de snelweg gewoon achter een vrachtwagen aansluiten en meehobbelen. Hoef je ook niet volgas te rijden. Kan natuurlijk wel, maar dan rijdt ie 105-110 op de teller max.

Gekocht met 800 km op de teller en 2 maanden op kenteken. Volledige fabrieksgarantie nog en een scherpe prijs zonder afleveringskosten.
 
Hey nog iemand met een RSV en een ybr! :W Goeie combo! *O*

Ik heb m'n ybr maar eens een beetje gemodificeerd. Die vervelende carterventilatie dampt nu gewoon via een filter naar de buitenlucht ipv in de luchtfilterbak. Resultaat: heel veel minder vervuiling in de carburateur door al die vette carterdampen. De aansluiting op de luchtfilterbak heb ik afgedopt overigens om geen ongefilterde lucht binnen te krijgen.
Ziet er niet echt chic uit zo'n carterventilatiefilter (motortje is er gewoon te klein in verhouding met het filter) maar is wel effectief...een daar ging het me om.

Na ruim 3000km woon-werk gebruik zit ik overigens op een gemiddelde van naar schatting 1:36. Exact uitrekenen doe ik het maar zelden...de ruwe schatting is al voldoende _O-
 
Hey nog iemand met een RSV en een ybr! :W Goeie combo! *O*

Ik heb m'n ybr maar eens een beetje gemodificeerd. Die vervelende carterventilatie dampt nu gewoon via een filter naar de buitenlucht ipv in de luchtfilterbak. Resultaat: heel veel minder vervuiling in de carburateur door al die vette carterdampen. De aansluiting op de luchtfilterbak heb ik afgedopt overigens om geen ongefilterde lucht binnen te krijgen.
Ziet er niet echt chic uit zo'n carterventilatiefilter (motortje is er gewoon te klein in verhouding met het filter) maar is wel effectief...een daar ging het me om.

Na ruim 3000km woon-werk gebruik zit ik overigens op een gemiddelde van naar schatting 1:36. Exact uitrekenen doe ik het maar zelden...de ruwe schatting is al voldoende _O-

Dat is misschien ook nog wel een idee. Wat voor soort filter heb je op de carterontluchting gemaakt? En in hoeverre verontreinigd de ontluchting de carbs?
 
Verbruik is nu, na het inrijden, nog beter geworden. Laatste tank: 1:39,1!


zo... dat is wel een pak zuiniger dan mijn CBF250.
Die zit op de 1:28, maximaal 1:30, en dat bij 100% B-wegen.

Nadeel van de YBR lijkt me dat voortdurende toeren moeten maken.
De CBF250 is wat dat betreft zelfs redelijk laagtoerig te noemen.
(Top meestal tegen de 120km/u op de teller, waarschijnlijk 105-110 in het echt)
 
Laatst bewerkt:
Qua top lever je dan dik in. Ik rij met 90-100 km op de teller. Dat is even snel als de gemiddelde vrachtwagen. Ik zit dan rond de 8000 rpm.

Maar die mindere top is voor mij geen probleem. Iets meer anticiperen als je wilt inhalen :p
 
Mijne (model 2008, injectie) rijdt nu die ingereden is gem. 1:42 :}

Taiwanees nylon door michelin pilot sporty rubber laten vevangen;
gaat veeeel beter door de bochten, ook in de regen.
Nu houdt echt (bijna) niemand mij meer bij ;)
 
De mijne staat nu op 2200 km. De banden heb ik nog geen problemen mee gehad. Alles moet je op waarde schatten he. Hiermee tuf ik rustig naar het werk, koffertje achterop door de file heen. Weinig bochtenwerk.
Heb jij al spannende momenten door de banden meegemaakt dan?
 
De orginele bandjes deden bij mij een paar keer een stapje op
zij.
Op zich nog niet écht een probleem maar met vochtig wegdek
durfde ik de bocht niet op auto-tempo door.
Kan aan mij liggen maar voor de zomer vond ik ze okay,
de herfst/winter wou ik er niet mee in.

Ik gebruik 'm trouwens ook recreatief.
Zelfs een weekendje Limburg/Ardennen gedaan!
 
Laatst bewerkt:
Haha leuk! Ik gebruik m echt woonwerk en boodschappen. Ideaal in de files. Koffertje erop en een windscherm. Het enige wat ik nog zoek voor de winter zijn handkappen. Ik dacht dat iemand die al had op zijn YBR maar ik weet niet welk merk erop past. Mijn dealer zegt ook niets te kunnen vinden.
 
De mijne staat nu op 2200 km. De banden heb ik nog geen problemen mee gehad. Alles moet je op waarde schatten he. Hiermee tuf ik rustig naar het werk, koffertje achterop door de file heen. Weinig bochtenwerk.
Heb jij al spannende momenten door de banden meegemaakt dan?

Reeds spannende momenten door de nieuwe banden meegemaakt........
Stepjes aan de grond, 1 cm rubber daarna vaste stang :o
Zware motoren in krappe bochten ingehaald waar er ruimte genoeg was;
korte bochtjes met een duidelijk hogere snelheid dan met de Bandit... :P

Ben bijna vergeten dat ik 'm voor woon-werk-verkeer gekocht heb ;)

Zal maar nooit een supermotard kopen. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan