Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
hehe :+ , paas die link maar van dat verkooptopic van je.. ;)

edit: al gevonden en al eerder gezien, zoek toch meer een originele mille.. dwz, ik werk me gek en hoop me eind van de zomer eens te kunnen gaan voor een 1000 twin.. mille staat op de wish list.. })

OK succes! Keuze zat op dit moment, zou ik zeggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje:

Werd net opgebelt dat mijn lucky gixxer op is ;( . De zuigerveren zijn aan vervanging toe. Is nogal duur en omdat het om een motor gaat uit 1994 ga ik op zoek naar iets anders.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een RSV Mille uit 2000 :} . Niet te veel km's dealer onderhouden bla bla. Hier wordt 7000 euro voor gevraagt.
Voor ik ga proefrijden wil ik een paar dingen weten,

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij deze motor?

Wat zijn de onderhoudsgevoelige punten bij deze motor?

En ik lees dat er modellen zijn waarbij niemand achterop kan, hoe zit dit?

Kan je op deze motor ook "touren" ipv alleen maar knallen?


Als jullie nog andere op of aanmerkingen hebben graag.........

je hebt mail ;)

btw op die van mij kan je wel met z'n 2'en :)
 
Vrijdag bij Motorhuis Venlo nog 2 RSV's gezien voor 7999.. respectievelijk 30 & 50.000 op de teller.. ben ook (nog :+ ) geen fan van particulier kopen, maar voor die 1000 - a 1500 Euro's die je bespaard kan je toch aardig wat achterstallig onderhoud laten doen.. :X


zat eigenlijk te denken: stel dat ik er een particulier koop (met iemand erbij die enige verstand heeft van motoren) dan steek je nog zo'n 1000euro in je zak als je hem helemaal na laat kijken door een dealer o.i.d.

En je ziet volgens mij redelijk snel of een motor redelijk/goed onderhouden is toch? En waar en bij wie staat ie, volgens mij wil dat ook nogal wat zeggen...

En misschien zijn de onderhoudspapieren wel aanwezig?

Of is dit allemaal wartaal????? :?
 
Laatst bewerkt:
:W

Ik wil de ap gaan laten afstellen.. Ik heb namelijk het idee dat ie een beetje te rijk staat :Y Na een stuk te hebben gereden even uit zetten even peuken halen en dan weer starten. Viel die uit :? op het moment van gas geven... verder loopt ie gewoon goed en de volgende keer starten en eventjes laten lopen en hij gaat weer als de "brandweer" :+
Heb dit nu 2 keer gehad.. hij doet het niet elke keer :?

Ik heb er Bos slipons op zitten met de DB killers erin...
Hebben hier mensen tips wat ik het beste kan doen?
Powercommander erin???? of iets anders :?

edit: de motor is van 2004

:? niemand?
 
Hoeveel draait ie stationair? anders even iets hoger zetten.
Anders op de bank ermee en af laten stellen al dan niet met een powercommander.

Dat ie afslaat bij gaseven is te verklaren: bij het opendraaien van het gas als je niet rijdt valt ineens het vacuem weg in je injectiebuizen. Geen luchtstroom = injectie van brandstof.
 
Hoeveel draait ie stationair? anders even iets hoger zetten.
Anders op de bank ermee en af laten stellen al dan niet met een powercommander.

Dat ie afslaat bij gaseven is te verklaren: bij het opendraaien van het gas als je niet rijdt valt ineens het vacuem weg in je injectiebuizen. Geen luchtstroom = injectie van brandstof.

ok thnx ga eens kijken hoeveel die draait stationair is volgens mij niet echt hoog!
Hoeveel touren is normaal :?

Verder rijd ie gewoon super.... de trekkracht van die machine is echt :9~ :9~ :9~
 

Staat hij niet nog op map 1. Bij de eerste map 1 van de 2003/2004 modellen wilde de motor nog wel eens afslaan. Bij activering van map 2 was dit verholpen.

Verder geen idee.
Mocht je overigens een pc nemen. Vergeet dan niet de lambda sonde uit te schakelen. Deze past namelijk alsnog je mengselverhouding aan.
 
Staat hij niet nog op map 1. Bij de eerste map 1 van de 2003/2004 modellen wilde de motor nog wel eens afslaan. Bij activering van map 2 was dit verholpen.

Verder geen idee.
Mocht je overigens een pc nemen. Vergeet dan niet de lambda sonde uit te schakelen. Deze past namelijk alsnog je mengselverhouding aan.

Map 1 Map 2?????
Hoe kan je dat veranderen????

Edit: na enig speurwerk, weet ik dat het bij de dealer moet worden gedaan :+
Ik heb vandaag geprobeerd mijn service notficati weg te hale uit mijn dash... lukt alleen niet :? mijn klok gaat elke keer knipperen om ingesteld te worden B| iemand een goede manier om het wel voor elkaar te krijgen.

Zo nog maar ff een stukje rijden. Het weer ziet er goed uit :Y
 
Laatst bewerkt:
Map 1 Map 2?????
Hoe kan je dat veranderen????

Edit: na enig speurwerk, weet ik dat het bij de dealer moet worden gedaan :+
Ik heb vandaag geprobeerd mijn service notficati weg te hale uit mijn dash... lukt alleen niet :? mijn klok gaat elke keer knipperen om ingesteld te worden B| iemand een goede manier om het wel voor elkaar te krijgen.

Zo nog maar ff een stukje rijden. Het weer ziet er goed uit :Y

bij die van mij (02 mj) is de 'Lap' en de 'R' knop tegelijk 5 seconden ingedrukt houden. voor een 04 zal het denk ik niet anders zijn
 
Contact uit zetten. Beide pijltjes toetsen ingedrukt houden. Vervolgens contact aanzetten terwijl de toetsen nog ingedrukt zijn. Na ongeveer 30 sec verdwijnt de melding service. ;)
 
Even een vraagje:

Werd net opgebelt dat mijn lucky gixxer op is ;( . De zuigerveren zijn aan vervanging toe. Is nogal duur en omdat het om een motor gaat uit 1994 ga ik op zoek naar iets anders.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een RSV Mille uit 2000 :} . Niet te veel km's dealer onderhouden bla bla. Hier wordt 7000 euro voor gevraagt.
Voor ik ga proefrijden wil ik een paar dingen weten,

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij deze motor?

Wat zijn de onderhoudsgevoelige punten bij deze motor?

En ik lees dat er modellen zijn waarbij niemand achterop kan, hoe zit dit?

Kan je op deze motor ook "touren" ipv alleen maar knallen?


Als jullie nog andere op of aanmerkingen hebben graag.........


Misschien is die van mij iets?

Ik doe hem weg omdat ik te weinig tijd heb om te rijden (mede omdat we onze eerste zoon verwachten)

Je mag hem voor 7999 meenemen, het is een Mille uit mei 2003, met 9300km op de teller. Ik kan er een lang verhaal over houden maar deze is absoluut NIEUW. Sportdemper en een maand geleden nieuwe Pilot powers 2CT onder gezet (500 EUR)

Ik denk dat ik hem deze week ook op marktplaats ga zetten

Mail gerust voor vragen
gr. Johan

full
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 2004 RSV1000R gekocht (jippie!)

Ik zou echter bij de normale zit graag wat meer uit de wind willen zitten (1.86cm). Dat betekend dus een andere ruit er voor. De MRA lijkt me het beste werken vanwege de grootte van de ruit, maar ik vind het model van een Puig mooier. Of wellicht een Zero gravity?

Welke werkt het beste op een '04?

Groet'n!

Klaazzzzzz
 
Misschien is die van mij iets?

Ik doe hem weg omdat ik te weinig tijd heb om te rijden (mede omdat we onze eerste zoon verwachten)

Je mag hem voor 7999 meenemen, het is een Mille uit mei 2003, met 9300km op de teller. Ik kan er een lang verhaal over houden maar deze is absoluut NIEUW. Sportdemper en een maand geleden nieuwe Pilot powers 2CT onder gezet (500 EUR)

Ik denk dat ik hem deze week ook op marktplaats ga zetten

Mail gerust voor vragen
gr. Johan

[afbeelding][afbeelding]

hele mooie bike maar wel erg ver boven budget srry
 
Thnx Hellfire :Y

Het is gelukt :Y vanmiddag ook maar gelijk gekeken hoe mijn alarm werkte, met het boekje erbij. Ik dacht dat ik hem elke keer in service stand had staan en dat ding maar piepen _O- _O- bleek dat ik elke keer de bewegingsdetectie (goed woord voor scrabbel :+ ) activeerde |( |( Weet nu dus ook hoe dat alarm werkt wat ook wel eens handig kan zijn :P

Wel een beetje jammer van het weer van vandaag -O-
 
Man, dat is geen uitlaat :o Het is een MEGAfoon ;) Geeft zeker wel lekker geluidje... *O* gaat het een beetje richting hardheid van tigcrafs... of is het minder..

ik heb nog geen tigcrafts gehoord, dus geen idee.

Met de db-killer erin is het geluid goed verdraagbaar. Echt niet asociaal. (echt waar ;) )

Zonder db-killer is het niet te harden! Ik hou wel van een beetje lawaai, maar dit gaat me te ver. Daar kan een laagvliegende jumbo niet tegenop. :+


 
Laatst bewerkt:
ik heb nog geen tigcrafts gehoord, dus geen idee.

Met de db-killer erin is het geluid goed verdraagbaar. Echt niet asociaal. (echt waar ;) )

Zonder db-killer is het niet te harden! Ik hou wel van een beetje lawaai, maar dit gaat me te ver. Daar kan een laagvliegende jumbo niet tegenop. :+




:o :o :o
:} :} :}

wat een t.r.n. herrie zeg })
IK zou er gek van worden.... ik heb ooit eens een Bos superbike demper op mijn kawa gehad.... Als je een flinke rit had gemaakt met oordoppen in suisde je oren nog -O- :P Die heb ik er maar af gehaald toen *D

Als ik het zo hoor kan je maar beter met db killers rijden O-) :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan