Michelin Pilot Roads fluiten/zoemen ?

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
Apeldoorn
Ik heb dus voor mijn varadero voor en achter Michelin Pilot Roads laten monteren.

Nu krijg ik bij 50 en 70 km/h een soort fluitgeluid.. Het komt niet van de motor, want als ik de koppeling inknijp dan valt de motor in stationair toerental en hoor je het zoemen/fluiten bij 70 en daarna bij 50 tijdens het uitrollen.

Dit is gekomen nadat ik deze banden erop heb gezet. Vind het nogal storend.

Wie weet wat dit kan zijn/is ?
 
Ik heb dus voor mijn varadero voor en achter Michelin Pilot Roads laten monteren.

Nu krijg ik bij 50 en 70 km/h een soort fluitgeluid.. Het komt niet van de motor, want als ik de koppeling inknijp dan valt de motor in stationair toerental en hoor je het zoemen/fluiten bij 70 en daarna bij 50 tijdens het uitrollen.

Dit is gekomen nadat ik deze banden erop heb gezet. Vind het nogal storend.

Wie weet wat dit kan zijn/is ?
ketting te strak?
 
Ik heb dus voor mijn varadero voor en achter Michelin Pilot Roads laten monteren.

Nu krijg ik bij 50 en 70 km/h een soort fluitgeluid.. Het komt niet van de motor, want als ik de koppeling inknijp dan valt de motor in stationair toerental en hoor je het zoemen/fluiten bij 70 en daarna bij 50 tijdens het uitrollen.

Dit is gekomen nadat ik deze banden erop heb gezet. Vind het nogal storend.

Wie weet wat dit kan zijn/is ?

k heb de pilot sport liggen fijn ik hoor alleen de wind langs mijn oren en het geluid van de demper.

ik zag wel in een motorboekje ( moto73 of hoe dat heet) dat met bepaalde type's van voorband van michelin een productiefout is geweest. kan zijn dat het hier te maken mee heeft. of zou je by dealer of michelin nederland na moeten vragen


Succes ermee
 
apeldoornbellen.jpg
 
ligt denk ik aan het profiel. Kijk maar is er zijn horizontale groeven in de band.
Deze zullen altijd een geluid maken en daar is denk ik niks aan te doen.
Ja, andere banden zonder horizontale groeven nemen, zoals b.v. de pilot power.
 
Heb je je oordoppen wel in?

ja heb altijd oordoppen in.

Maar als je met 50 ineens naar rechts en links heen en weer gaat, dan is het geluid weg..
Zodra je weer rechtdoor rijdt is het er weer..

Het komt bij 50 - 60. Dan van 70 - 75 weer dat hard zoemend geluid. (lijkt wel zo'n vrachtwagen)

Vind het erg irritant. Anderen mensen hebben er ook geen last van. Dus ik ga even terug naar de dealer.

Met veel water op de weg hoor je het trouwens ook niet..
 
Laatst bewerkt:
Heb zojuist een contactformulier ingevuld bij michelin website. Dit is wat ik heb geschreven:

Geachte,

Sinds enkele weken heb ik op mijn motor (Honda Varadero) nieuwe banden laten monteren door een erkend motor-reparatiebedrijf.

De banden die er nu opgekomen zijn zijn: Michelin Pilot Roads. Zowel voor als achter.

Het probleem:
Tijdens het rijden komt er van de voorband een enorm harde zoem/fluit toon. Bij 50 km/h en 70 km/h is die zoem zo hard aanwezig dat het erg storend is met rijden. Rij ik zachter of harder dan bovenstaande snelheden dan is de zoem nagenoeg niet aanwezig of niet hoorbaar tijdens het rijden.

Met mijn oude banden had ik hier geen last van. Dit was een ander merk nl Metzler.

Wat kan ik hieraan gaan doen? Want de banden waren best prijzig. Ik wilde wel goede banden hebben, en ben dus voor de michelin gegaan.
Maar als ik deze irritante zoemtoon erbij krijg, heb ik spijt van mijn aankoop van michelin pilot roads.

Graag uw spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,

naam..
 
Laatst bewerkt:
Je gaat wel ver, TS

TS ?

Als jij een auto koopt en na een reparatie of vervanging van een onderdeel maakt ie ineens een rammel of bijtoon, waar je je kapot aan ergert, dan ga je ook terug.
omdat het niet was zoals het ooit was geweest..

ik heb wel veel geld betaald voor die banden. En vind dat je daar een normale band voor terug mag krijgen..
zonder nadelige bijkomstigheden.

Trouwens zijn er veel motoren met deze banden die het geluid niet erbij hebben..
 
Laatst bewerkt:
TS= topicstarter ;)

Te ver als in: je zou ook eerst kunnen gaan praten met de leverancier :?

hehe ok.. weer wat geleerd... :D

tja de leverancier moet ik nog naartoe (als het weer droger is. woensdag misschien). Maar goed, als ik eerder bericht krijg van michelin, dan is dat uiteraard beter..

want mijn dealer moet ook informeren bij zijn importeur. En die moet weer informeren bij zijn leverancier.
dus dat duurt langer dan dat ik zelf navraag ga doen bij michelin.
 
Het "zoemen"van Road Pilots is een bekend verschijnsel, speciaal de voorband. Ik heb sinds 2 maanden een road pilot om mijn Bulldog en heb hetzelfde geluid. Ik heb eens ergens gelezen dat iemand iets (schuimstrips) in het voorspatbord heeft geplakt en daarmee was het geluid verdwenen. Zoek maar eens op het Duitse Bulldog forum.
Pigion
 
Het "zoemen"van Road Pilots is een bekend verschijnsel, speciaal de voorband. Ik heb sinds 2 maanden een road pilot om mijn Bulldog en heb hetzelfde geluid. Ik heb eens ergens gelezen dat iemand iets (schuimstrips) in het voorspatbord heeft geplakt en daarmee was het geluid verdwenen. Zoek maar eens op het Duitse Bulldog forum.
Pigion

Vandaag heb ik contact gehad met michelin...
De (uiterst vriendelijke) meneer vertelde mij daar het volgende:

Mijn dealer moest bepalen of het geluid wel of niet acceptabel is.
Is het niet acceptabel dan kon hij gewoon de banden claimen.
Het was geen probleem.

Mocht zijn importeur wel moeilijk doen daarover (over de claim) dan moesten we hem maar even bellen. Dan werdt het direct geregeld.

Morgen dus even naar mijn dealer. Deze zal ongetwijfeld zeggen dat dit uiterst vervelend is. Want andere motorrijders die naast mij rijden kunnen het gezoem/gefluit van de banden zelfs horen en storen zich eraan.
 
Misschien kun je ze omruilen voor een setje Pilot Road 2. Die heb ik erop en die fluiten niet/zoemen niet. De enige die fluit ben ik omdat ze zo lekker sturen 8-)
 
Heej de oma is terug :D

4c4f1332a3b9dbf1b45d4e95eb58adea


Van michelin moest ik eerst nog maar even wat kilometers gaan maken..
Nu flink gespeeld te hebben met de bandenspanning (achter van 2,2 - 2,7 en voor van 2,0 - 2,5) en ca 1400 km verder fluiten de banden harder dan ooit tevoren..

Zaterdag ga ik even langs de dealer want die is ook terug van vakantie..
 
Terug
Bovenaan Onderaan