Belgen-winterrit 2007

welke datum past voor jou het beste?

  • zondag 25 november

    Stemmen: 2 9,5%
  • zondag 2 december

    Stemmen: 0 0,0%
  • zondag 9 december

    Stemmen: 1 4,8%
  • zondag 16 december

    Stemmen: 15 71,4%
  • zondag 23 december

    Stemmen: 3 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    21

Anonieme gebruikert

MF veteraan
6 jan 2005
1.536
1
Aangezien ons imago van Wieke Tingels toch al zwaar om zeep is (verre ritten gereden, in de regen gereden... het houdt niet op B| ), kunnen we dan ook maar beter door de kou rijden. Daarom dus de eerste
Wieke Tingels winterrit

Inderdaad, we gaan de komst van de winter vieren met een lekker frisse winterrit.
Er wordt een pol opgestart waarin ik een aantal data zal zetten, de datum die voor de meeste mensen ok is zal het worden.
Edit: bij meerderheid van stemmen is de datum voor de Winterrit vastgelegd op zondag 16 december!
Natuurlijk vereist zo'n winterrit wel de nodige flexibiliteit: kou is uiteraard geen probleem, regen is al iets minder aangenaam maar nog te doen, bij ijzel gaat de rit niet door. Aangezien iedereen toch zegt dat er geen winters meer zijn is die kans klein, maar je weet maar nooit natuurlijk.

De rit zelf is al min of meer af en is ongeveer 110 km lang. Hier kan je ze bekijken:
Winterrit - MotoWhere

We spreken af aan het Jet-tankstation aan de afrit in Erpe-Mere (afrit 18 op de E40), vanwaar het niet ver meer is tot bij mij thuis.
Als je van de autosnelweg komt, draai je de steenweg op naar rechts.
Voor diegenen die van Oostende komen is het Jet-tankstation dan even verder aan de linkerkant van de straat.
Voor diegenen die van Brussel komen: rij onder de brug en voorbij de verkeerslichten. Even verder aan de linkerkant van de straat zie je het tankstation.

Bij mij thuis wordt jullie, om op te warmen na een (voor sommigen) lange autosnelwegrit, een tas koffie aangeboden door mijn allerliefste mama.

De rit zelf vertrekt bij mij thuis (Kerksken) en gaat via Geraardsbergen en Lessen naar Ellezelles. in Ellezelles eten we spaghetti in een taverne. Van daar gaan we via Flobecq naar Ronse, van Ronse naar Kluisbergen en van Kluisbergen naar Brakel. Op het einde stoppen we nog eens in een café in Erpe-Mere. Van in Erpe-Mere kan iedereen wanneer hij dat wil weer de autosnelweg op naar huis.

De dagplanning is de volgende:
-afspraak om 9u30 in Erpe-Mere (wees op tijd aub!)
-tegen 10u vertrekken naar bij mij thuis. (15 minuutjes rijden) Daar krijgen jullie een koffie om op te warmen.
-tegen 11u de rit beginnen, zodat we tegen 13u zeker kunnen eten.
-we eten spaghetti in een taverne in Ellezelles (€10 per persoon)
-om 14u zetten we de rit verder, zodat we tegen 16u kunnen afsluiten in een café of taverne en iedereen op een deftig uur thuis raakt.

De rit wordt gereden aan een tempo waarin het veilig blijft en waarin het mogelijk is een groep te blijven. Het wordt dus geen race-wedstrijd! Sommige stukken nodigen nogal uit tot racen, maar als je dat wil doen moet je de route maar onthouden en ze eens alleen rijden. Uiteraard gaan we ook niet aan een slakkentempo rijden, en voor wie dat wil (en kan) is het op sommige stukken best mogelijk om de knie of de stepjes eens aan de grond te rijden.

Ik heb ze vandaag verkend en enkele foto's genomen:

omgeving Geraardsbergen:
DSC04297.jpg

DSC04298.jpg

DSC04299.jpg

DSC04300.jpg

DSC04301.jpg


de steengroeve van Lessen:
DSC04302.jpg

DSC04303.jpg


tussen Lessen en Flobecq:
DSC04304.jpg

DSC04305.jpg

DSC04306.jpg


hier wordt de eerste pauze ingelast: keuze genoeg en een mooie bosrijke omgeving:
DSC04307.jpg


DSC04308.jpg

DSC04309.jpg


koffie met een pateeke om af te sluiten (njam njam :9~ ):
DSC04310.jpg

DSC04311.jpg


Wie gaat er mee?
1. El Baelos weet de weg Suzuki SV1000
2. Evil Kim zal wss wel meegaan Aprillia RSV Mille
3. Sheldon heeft simpelweg geen keus Honda Fireblade
4. Katoh 74 neemt z'n voorzorgen Honda VTX1300S
5. wendyken mogen we er ook bij zetten Yamaha YZF-R6
6. deusjevoke kan altijd Honda NTV
7. Gloin wil heel graag mee Honda CBR125
8. familie rekkers tsjek! Suzuki Bandit 1250S
9. Wieke Tingel Bartje als alles loopt zoals het moet lopen Honda CB1000F
10. Jimmeke wanneer verlof en genoeg vrouwelijk schoon Yamaha YZF-R1
11. Ska-Man wil ook wel mee Yamaha YZF-R6
12. sv jakken wil ook z'n portie winterplezier Suzuki SV650S
13. MeXion zal de koffiepauzes gebruiken om te studeren Honda CBR125
14. RotaxMax onder voorbehoud van de weersomstandigheden (wieken tingel! :Z) Honda CBR600f
15. Ioclevius hoopt deze keer wel de plaats van afspraak te vinden Kawasaki ER-5
16. supathaifly komt alleen 's zondags Kawasaki Z750
17. Den Benj als SV Jakken zijn motor tegen dan heeft opgelapt Honda CBR125
18. monsterman onder voorbehoud van vriezen, regen en sneeuw Suzuki GSX-R 600
19. BA. wil zich direct goed integreren Triumph Speed Triple 1050
20. Grom hoopt tegen dan z'n motor terug te hebben Honda CBR125
21. Wanny wil er ook tussen Honda XR400
22. sjiriki zal ons ook vergezellen *D Cagiva Raptor 650
23. Rider of the Storm hoopt dat hij ook nog mee mag Suzuki GS500F
24. Robert@triple komt de Triumph-delegatie versterken Triumph Speed Triple 1050
25. Nakedbiker houdt 16 december vrij Suzuki VX 800
26. nweenink brengt koekjes mee
27. SebastiaN°69 heeft blijkbaar beloofd zich ook in te schrijven Honda CBR125
28. polymorph dit wordt meteen zijn eerste rit Kawasaki Eliminator 252
29. Neo_Rider met dank aan Nakedbiker Suzuki SV650N
30. only for you kan er ook nog bij Vara
31. dsb0502 komt helemaal uit Nederland Honda CBR125
 
Laatst bewerkt:
schijnbaar heb ik geen eigen wil, en MOET ik mee :+


edit: ik heb niets ingevuld, ik kan altijd *O*
 
Laatst bewerkt:
alvast enkele spullen klaarleggen :Y

Sneeuwkettingen ............ tjek
Onderbroek met lange mouwen........tjek
Wollen string...........tjek
Warme sloefen ........tjek
Flesje Cognac :9 ......tjek
Sneeuwbril 8-) ..........tjek


En dan gaan met die handel :] :]
 
alvast enkele spullen klaarleggen :Y

Sneeuwkettingen ............ tjek
Onderbroek met lange mouwen........tjek
Wollen string...........tjek
Warme sloefen ........tjek
Flesje Cognac :9 ......tjek
Sneeuwbril 8-) ..........tjek


En dan gaan met die handel :] :]

vergeet uwe zibro kamin niet te instaleren voor de rit he.
 
Ik kan tot hiertoe altijd en wil wel mee.

Tip heren: nylon kousen in een broek met warme nylon binnenvoering geeft warmte door wrijving!
Ze hebbe bij den H&M kekke motiefkens!
 
Ik kan tot hiertoe altijd en wil wel mee.

Tip heren: nylon kousen in een broek met warme nylon binnenvoering geeft warmte door wrijving!
Ze hebbe bij den H&M kekke motiefkens!

mijn benen hebben zo geen last van de koude, maar mijn handen daarentegen. Na 5 minuten vriezen mijn vingertoppen eraf. Het kan ook zijn dak ens goei winterhandschoenen moet kopen.
 
Vandaag al goed koud gehad voort eerst. Was gaan toeren rond Ranst (leuke boerenweggeskes) en kreeg het friskes dus wilde daar de autostrade op duiken om rap thuis te zijn maar tarara... oprit afgesloten. Dan maar 20km verder gerden, ondertussen waren mijn vingers inderdaad al best zwaar koud. En twas dan nog 15 graden...

Gelukkig nog veel winteraccessoires bij mijn pak gekregen...
 
Ik kan tot hiertoe altijd en wil wel mee.

Tip heren: nylon kousen in een broek met warme nylon binnenvoering geeft warmte door wrijving!
Ze hebbe bij den H&M kekke motiefkens!

ik zie het al helemaal voor me.....
ik met nylon kousen... en een leuk motiefke...
wat zal mijn vriendin een pret hebben :(


:+
 
Hou er wel rekening mee dat het in december heel laat licht is en heel vroeg terug donker. (16 december: zonsopgang 8.39uur zonsondergang 16.37 uur).

Uit ervaring van vorige Wieke Tingels-ritten weet ik dat de gemiddelde gereden snelheid in groep rond de 40km/uur ligt. In de winter mag je hier nog 5 km/uur afdoen. Als je dan nog een rit van 160 km wilt doen dan zit je 4 uur op de motor zonder de drink/opwarmpauzes. Ik denk dat je best je rit wat inkort want anders ga je niet voor het donker thuisgeraken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mijn best doen om verlof te krijgen... wat niet makkelijik is kort bij de feestdagen, maar het zal wel lukke dus datum maakt niet zo veel uit...

Er is toch genoeg schoon vrouwlijk volk aanwezig om ons optewarmen El Baelos? Koffie is nie slecht ma ja da duurt zolang eer ge daar terug warm van wordt _O-

Aja nylon kouse.... Doe gewoon een koersbroek aan onder je pak dat helpt ook wel...
In mijne JONGE tijd toenk nog koerste reden we in vriestemperaturen en das goed te doen dan hoor :+


@2PK'tje: ik begrijp wel da ge wilt geile kijken na gaste in nylon kouse ma de helft hier zou gaan voor van die visnetkousedinge vol gaten en da heeft ook geen nut -O- :+
 
Hou er wel rekening mee dat het in december heel laat licht is en heel vroeg terug donker. (16 december: zonsopgang 8.39uur zonsondergang 16.37 uur).

Uit ervaring van vorige Wieke Tingels-ritten weet ik dat de gemiddelde gereden snelheid in groep rond de 40km/uur ligt. In de winter mag je hier nog 5 km/uur afdoen. Als je dan nog een rit van 160 km wilt doen dan zit je 4 uur op de motor zonder de drink/opwarmpauzes. Ik denk dat je best je rit wat inkort want anders ga je niet voor het donker thuisgeraken.

Is idd wel waar, ik was eigenlijk van plan om zo tegen 12u af te spreken in verband met dat donker, maar 's avonds is het dan ook weer vroeg donker. Misschien dan wat vroeger afspreken, en eventueel ergens op voorhand eten reserveren voor 's middags zodat we daar niet teveel tijd mee verliezen. Voor het donker thuis zijn zal denk ik wel heel moeilijk worden als het al om half vijf donker is... Misschien de rit dan toch zo vroeg mogelijk plannen qua datum, om zo nog zoveel mogelijk van het licht te kunnen profiteren?
Probleem is idd dat we steeds gigantisch lang blijven plakken bij koffiestops, misschien toch proberen om die steeds tot een half uurtje te beperken. De rit ga ik straks eens uitstippelen op de kaart, ik kan er op het moment zelf altijd wel nog een stukje afprutsen. Mijn gemiddelde snelheid lag gisteren wel een stukje hoger, heb er geen idee van hoeveel die zal zakken met een groep. Gisteren geen kat op de baan op die wegjes, dus mijn teller gaf eigenlijk constant boven de 100 km/h aan.
En de kou... In mijn textiel broek en jas zit zo een uitneembare windstopper (zit in alle textiel motorkleding), en daarmee heb ik nog nooit kou gehad, zelfs niet bij temperaturen van +/- 5°C. Bij RAD momenteel een winterbroek en jas te verkrijgen aan 50 euro, alsook promoties op de winterhandschoenen ;) ...
 
ik voel er ook wel iets voor om deze gezellige bende eens in het echt te ontmoeten, gecombineerd met een uitgestippelde rit dan nog wel!

Helaas kan ik niet op de "leading" data, 16 en 23 december zijn voor mij dus niet mogelijk, ik zit dan in de Alpen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan