Belgian Bike Weekend 2023

DrDerrick

Rookie
4 aug 2020
17
33
Geen moto's te vinden op het jaarlijkse autosalon in BXL, maar dit lijkt me een vallabel alternatief te zijn.
Focus op testritten klinkt alvast fijn. 8-)
Dicht bij de deur, ik ben alvast van plan om te gaan. Nog geïnteresseerden?

 
Heb het plan om zaterdag de BBW in Wieze mee te maken. Is voor mij de eerste keer. Zal toch wel iets anders zijn dan de motorbeurs, lijkt mij. Ik ben erg benieuwd.
 
Belgian Bike Weekend in Wieze om 10.00 uur, testritten (b.v. Kawa Z H2 SE) en Vlaamse frieten.
 

Bijlagen

  • IMG_20230422_100401.jpg
    IMG_20230422_100401.jpg
    507,1 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20230422_104623.jpg
    IMG_20230422_104623.jpg
    180 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20230422_115340.jpg
    IMG_20230422_115340.jpg
    119,7 KB · Weergaven: 38
Ik ben terug van het Belgian Bike Weekend in Wieze.
Tenzij ik iets gemist heb, was er vrij weinig te zien binnen in de hal.Er waren wel een reeks mooie historische/speciale motoren
Buiten daarentegen, was er van alles.
Deze voormiddag zat het weer goed mee, dus ik ben volop gaan testrijden. Het parcours was korter dan dat in Ghent Motor event, maar de ritten volgden elkaar heel snel op. Het was ook plezant dat je telkens met 1 voorrijder en maar 5 motoren erachter, de baan op ging, waardoor er een vlot tempo mogelijk was. Er zat helaas geen stuk snelweg/snelle baan in het parcours.
Het was heel handig dat je gewoon bij de fabikant kon inschrijven, sleutel krijgen en direct op de motor stappen en naar de uitgang rijden. Even wachten tot je met vijf bent en gaan met die banaan. Geen gedoe met een sleutelstand zoals op Ghent motor event.
Ik heb proefgereden met :
1. Kawasaki Ninja 1000SX
2. Suzuki GSX S1000GT
3. CF MOTO 800MT
4. Yamaha Tracer9 GT
5. Kawasaki Z900RS
Ik was zeer aangenaam verrast door de Kawasaki Ninja 1000SX.
Als referentie : Ik rij zelf een Tiger Sport 1050 3 cilinder en ik moet zeggen dat de 4 cilinder Kwak een mega soepel zachtdraaiend, koppelrijk, vinnig blok is. Trekkracht zat en het gaat in de toeren als een plezier, maar het moet niet zo nodig, dus rustig rijden gaat in alle comfort. De vering is stevig, maar zeer comfortabel. De motor voelt niet intimiderend aan . Hij is een stuk lager dan mijn Triumph en draagt zijn gewicht eenvoudiger. De zithouding is ook gewoon goed. Ik zou deze heel graag eens rijden op de snelweg of aan hogere bochtensnelheden, maar ook daar verwacht ik er veel van.
.
Ook de Suzuki GSX S1000GT sprak me sterk aan, maar ik vond zelf de Ninja ietsje beter. De Suzuki is wel een heel knap ogende motor.
Dus.... Ooit ga ik wel eens van mijn 3 cilinders over naar een literbike 4 cilinder.
Ik ben blijkbaar meer gecharmeerd van beschaafde makkelijk controleerbare vinnige souplesse dan van het bonkige van een 2 cilinder.
De Kawasaki Z900RS was leuk, maar minder overtuigend. De fueling was redelijk on/off op lage snelheid en deze 4 cilinder miste de romige souplesse van de 1000cc ninja. Maar zeker niet verkeerd.
Bij de Yamaha Tracer 900 GT viel me dan weer het lichtvoetige gemak op waarmee deze motor te plaatsen is . Een fantastisch 3 cilinderblok, hoewel ik mijn 1050 triumph 3 cilinderblok toch net iets leuker vind.
Het was al bij al weer een leuk en knap georganiseerd evenement
 
Ja, die testritten vond ik zelf in het algemeen wel erg geslaagd. Alleen de grindbak en de stoepband aan het begin is wel een dingetje. Heb zelf ook die Kawa Z 900 RS even uitgeprobeerd. Daarnaast ook nog Triumph Street Triple R en een Honda Hornet. Persoonlijk vond ik de Kawa Z H2 SE het geweldigst.
 
De Street Triple R reed ik tijdens het Ghent Motor Event. Mijn vorige motor was een 2010 street triple, dus ik wist wel wat te verwachten. En deze huidige editie stelde me niet teleur. Ik vind het in zijn categorie nog steeds een geweldig volledige machine. Ik mis m'n Striple.
De kawasaki Z H2 SE heb ik niet gereden, omdat ik deze nooit zou kopen. 200pk is gewoon geschift veel op de baan. Prachtige techniek wel. En eigenlijk ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig, dus misschien volgende keer....
Ik plan m'n Triumph Tiger Sport 1050 nog zeker niet te ruilen. Ik heb hem nog maar sinds vorige zomer en het is een krachtige, goed uitgeruste 3cilinder, maar door zowel de kawasaki Ninja 1000SX als de Suzuki GSX S1000GT te hebben gereden heb ik wel geleerd, dat ik ook in ben voor een sportieve 1000cc 4 cilinder sporttourmachine.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die testritten vond ik zelf in het algemeen wel erg geslaagd. Alleen de grindbak en de stoepband aan het begin is wel een dingetje. Heb zelf ook die Kawa Z 900 RS even uitgeprobeerd. Daarnaast ook nog Triumph Street Triple R en een Honda Hornet. Persoonlijk vond ik de Kawa Z H2 SE het geweldigst.
Hoe vond je het vergelijk Honda Hornet - STreet Triple ?
 
Kreeg de indruk dat de Hornet meer mogelijkheden heeft en feller is. Maar het blijft een beetje appels met peren vergelijken, omdat de Honda Hornet op de modus sportief stond en dat was bij de Triumph Street Triple R niet het geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Terug
Bovenaan Onderaan