Honda CB250 (Twin) Topic

tjong... helaas ik heb niks van die aard...




Mijn motortje doet het weer! *O*
(stationair zat te laag afgesteld en carburateur zat waarschijnlijk verzopen)
  • Voorvork revisie
  • Remklauw revisie
  • Gevlochten stalen remleiding *D

Vanavond paar kleine dingen nog afstellen en checken.
 
zo, blok hangt erin, tank en zitje er weer op, carb en uitlaat weer eraan gehangen, ketting weer vast, alle boutjes vastgedraaid.

nu nog wat gaatjes afdichten, carterontluchting regelen, kickstarter B| zoeken, en waarschijnlijk nog wat dingetjes die ik nu vergeet *O*
 
hij is dus eigenlijk rijklaar, maar nog ff de finishing touches


Mijn CBtje heeft de eerst testrun al achter de rug, na de revisie. Alles ging prima! *O*
Het was wel een beetje gladjes en koud. Alleen de motor loopt niet super soepel onder de 3000rpm. Ik denk ik probeer van die carburateur schoonmaak spul, die je in de tank moet doen. Het kan in iedere geval geen kwaad, dacht ik.
 
M'n Rechter knipperlicht is er mee gestopt :(
Kheb een beetje lopen prutsen, en ben er achter gekomen dat het bij het schakelaartje fout zit.
als ik erachter (op het soldeertin) met een schroevendraaier de stroomkring sluit, gaat de hele boel wel gewoon knipperen.

Ik kreeg helaas de schakelaar niet los geschroefd omdat hij na +-14 jaar toch wel behoorlijk vastzit.
Ik heb het al geprobeerd met wd-40, maar tot nu toe nog geen resultaat.

Ik hoop dat het gewoon een kwestie is van oxidatie oid, wat even weggeschuurd moet worden, want ik heb weinig zin om op zoek te gaan naar zo'n schakelaar..
 
Hoi Lennard!

Ten eerst: Ex-lesmotor
Koop nooooooit een ex-les motor!
Ik zat vier jaar geleden ook voor zo'n motorfiets als die je nu laat zien, een CB250 ex-les motorfiets.
Wat heb ik geleerd uit mijn ervaring.
Ik kon zo'n 3000km genieten van mijn 500€ motorfietsje, waarna van alles vernieuwd moest worden.
achterband 120€
achterrem 20€
ketting 150€
koppelingsplaten + carterpakking 100€
kleppen laten stellen 30€
voorrempadjes 15€
remschijf 120€
remolie 5€
luchtfilter 20€ (goedkoper via motozoom.nl, louis.de 4€ + zelf erin zetten)
linker schakelaar knoppen 120€ (na afdingen bij motorzaak :+ kon geen gebruikte vinden op dat moment)
Hierna deed mijn CB250 gewoon goed voor 15000km tot de volgende onderhouds beurt.

...
...
...
...
juist... had het zelfde... ik kon hem niet fixen... en ik had geen zien om oude keukentoestel schakelaar knopje erop te solderen. (zou niet uitzien volgens mij)

Hoedan ook, als het niet lukt om het schoon te maken en zo. Kijk of je tweedehands kan krijgen. Hier is een advertentie van CB250 onderdelen. Persoonlijk zou ik 20€ voor bidden. Want je weet niet hoelang die mee gaat. Voor een nieuw met korting heb ik dus 120€ voor betaald.
 
Bedankt voor de tip!

Kheb 15 euro geboden en dat was goed :+
(tja, studentje hè, less is more)
 
:} goed bezig!

Ik heb mijn CB250 uit gelaten vandaag. ff naar Hoek Van Holland en in de buurt een beetje rond rijden.
full

full

Ik moet hem een goede wasbeurt geven want het zat onder de zand toen ik thuis kwam. Ik had hem wel ff afgeveegd. Maar goed ff met de hogedruk spuit morgen of in de weekeind voor de zekerheid.

Ik ga trouwens zondag naar de motorbeurs. Gaan er nog meer CB250 mensen die kant op? (ik ga waarschijnlijk wel met de auto)
 
Ik was van plan om te gaan, maar het kwam toch niet uit.

btw, je heb dezelfde helm als mij :}

Ik ga binnenkort een andere helm halen, want die van mij is al aan zn 3e intensieve jaar bezig.

Dat word er 1tje met zo'n pinlock vizier, want die ik nu heb beslaat nogal snel.
 
Laatst bewerkt:
ja mijn helm is ook al 3 jaar oud. Ik had hem al gelijk de eerste jaar getest |( :+

Trouwens ik heb "nieuwe" kofferset.
en dus ff geklussed vanavond

full


full


full


full


één nadeeltje

Ja ik moet nog wat beter bevestiging materiaal voor maken. De kofferrek moet eigenlijk wat verder naar achter en ook wat lager. Hoopelijk kan ik dat maandag klussen van wat 3 of 4mm aluminium platen.
Trouwens er zaten geen lichtballen in de rek eerst, dus ik dacht wtf! Maar lol die waren dus eruit gehaald... naja ik koop morgen wat lichten in mijn auto O-)




Dus die oude is bij deze te koop. (inmiddels op marktplaats)
Rek = 45€ (incl.: RVS bouten en aluminium spacers)
25L Topkoffer = 30€ (incl.: bevestigings set)
samen 70€
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mn schakelaartje binnen gehad.
Zag er goed uit.
Volgende week op mn motor monteren en hopen dattie werkt.
 
de dag begon supergoed, ik had namelijk mijn XL250 kickstarter binnen gekregen over de post.
Na montage was dit het resultaat.


*O*

echter, nadat ie uitviel, wilde ik het een 2e keer proberen uiteraard.
Helaas bleek toen dat er een haarscheurtje in me kickstarter as zat, met dit als gevolg '( ;( B|
full
 
jammer man! Naja, kan je hem aanrennen?
Zo te zien moet je nog ff de gaskabel afstellen of je bent net als ik te zuinig op de choke :P
 
jammer man! Naja, kan je hem aanrennen?
Zo te zien moet je nog ff de gaskabel afstellen of je bent net als ik te zuinig op de choke :P

aanrennen gaat niet lukken met de grip op t wegdek en de compressie die erin zit (al geprobeerd namelijk)

moet de hele carb nog goed afstellen, ding staat veels te arm waarschijnlijk. daarom slaat ie af
 
Hoe stel je een carburateur af, eigenlijk? Dat heb ik nog niet eerder gaan.
 
Hoe stel je een carburateur af, eigenlijk? Dat heb ik nog niet eerder gaan.

juiste naaldhoogte, maat van de hoofdsproeier, aantal slagen CO-schroef open
kan een beetje op gevoel, maar het beste is om op een testbank te kijken of ie goed staat over de hele linie
kost ff wat (30 euro) maar dan weet je gelijk veel meer
 
Ja, ik had een keer met een vriend zijn carbs proberen af te stellen op zijn CB750F2. Ik snap het nog steeds niet al te veel. Maar goed dit is het plaatje van mijn carb. Volgens mij kan ik de naaldje niet afstellen.
14KPJ801_KPJ4E1700.gif

hoedan ook ik wil het een keertje schoonmaken

Op mijn ToDo lijst zit nu:
  1. Bevestigings materiaal maken voor mijn nieuwe bagagerek
  2. Carb schoonmaakspul in de tank doen (ik denk dat kost 16€)
  3. gaskabel vervangen of alleen maar smeren
  4. choke kabel afhalen en goed insmeren, eventueel totaal vervangen
  5. kuip monter spul maken
  6. kuipwindscherm maken (hopelijk kan ik wat plexiglas kopen voor 10€ en zelf buigen)
  7. radio monteren (haal ik uit mijn auto)
  8. speakers monteren (moet ik ergens scoren)
  9. alarm erin zetten (40€)
 
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen.

Mijn naam ik Kaj en heb sinds afgelopen weekend een cb250 nighthawk erbij vanuit 1991.
Het was voor een leuk prijsje een leuke opknapper.

Ik reed voorheen op een cagiva mito 125 2 takt, maar dit was niet mijn ding!
Vader rijd al zijn hele leven honda en heeft nu nog een boldor staan.

Verder over de 250 nighthawk.
Hij liep wel, maar niet stationair en onderin kreeg hij geen benzine.
-Lekke band
-Verroeste steps etc
-Gashendel ala cruise control
-Achterkap gescheurd en stuk eraf gebroken
-Schakelpookje krom
-Etc

Inmiddels alles beetje gereinigd en de carburateur in de ultrasoon laten gooien loopt het beestje zoals het hoort! 15000 miles staan erop.

Nu wil ik het gaan opknappen en een beetje sportiever maken!

Ik ben opzoek naar een nieuwe achterkap. Ik heb van iemand een pm gehad dat iemand op marktplaats onderdelen aanbood voor een two fifty en dat de achterkap hetzelfde is! Bedankt het berichtje!

Ik krijg hem altijd lekker in zijn vrij? Wat is daarvan de oorzaak? schakelasje krom oid?

Mvg kaj!

Hoop snel meer te lezen!
 
Welkom Kaj in de CB250 Topic!
Ik krijg hem altijd lekker in zijn vrij? Wat is daarvan de oorzaak? schakelasje krom oid?
Ja ik ben al een paar keer gevalen met de CBtje, dus ik heb wel een beetje krome schakelpookje. Als die te dichtbij carter zit kan je niet goed doorschakelen en je krijgt ook krasjes op je carter... dus dan is het ff rechtbuigen van je schakelpookje.

Het kan ook wezen dat je koppeling kabel is niet goed afgesteld.
Als die te ver naar binnen is gedraaid dan schakelt ie heel moeilijk of niet bij hoge toeren.
Als die te ver naar buiten is gedraaid dan kan je koppeling slippen en ook schakkelproblemen veroorzaken. (ik denk dit is het geval bij jou, maar kijk maar of het helpt wat af te stellen)


Als je nog steeds je kuipje hebt achter dan kan je die met een paar kilo plamuur wel fixen ;)


Trouwens als je je CB toch wilt verbouwen. Kan je misschien een café racer stijl van maken. Dan hoef je die achterkuip helemaal niet... maar goed kijk maar. Ik zal mijn ogen voor je open houden voor zo'n kuipdeel.... hm... ik heriner op eens wat... ik dacht roukama.nl had ook tweedehands onderdelen... misschien dat ik daar ooit wat heb gezien. Maar ik kan het niet meer vinden. -O-


Wat kost het om je carburateur in de ultrasoon badje te zetten? Ik heb na 88000km een beetje minder soeplesse met de gas onder de 3000km. Maar misschien is het mijn gaskabel.
 
Waarom sta ja stil op de rottonde? ;)

Doe je helm aan wanneer je rijdt, als je in de natuurlijk selectie gelooft. O-)
 
Ik ben op zoek naar een ander pijpie, zijn er ook leuke 4 in 1 te koop? Of zoiets als een cb500 four, mijn vader liet een foto zien. Die had dit motorfietsje vroeger ook. Kick!
 
Terug
Bovenaan Onderaan