Honda nsr 125 Uitlaat

19 okt 2023
9
6
Beste allen!
ik heb recent een Nsr 125 gekocht, rijdt er met veel plezier op en loopt als een tierelier. Echter valt mij op dat hij wel heel erg weinig kracht heeft op lage touren, opkomen op 3-4000 touren gaat lastsig en het duurt lang voordat ik tegen de powerband aan kom. als hij eenmaal hoogtourig zit dan is hij erg rap. weet iemand hoe dit kan komen? heb op andere 2t 125 motoren gereden en die trokken wel allemaal gewoon prima laagtourig weg.
verder zit er geen inlaatgebrenzing meer in en nog wel een std uitlaat. loopt nu rond de 130. Ben dus opzoek naar een leuke vlotte uitlaat voor als het mogenlijk is onder de €200... heeft iemand suggesties? en ook wat ik verder nog kan doen naast de cdi en rc controller om hem Vlotter te krijgen (in dus zowel optrek als top).
En welke sproeiers moet ik gaan gebruiken na de nieuwe uitlaat en inlaatbegrenzing eruit, wat kan ik hbet beste proberen qua gasnaald en sproeiers etc,
Alvast bedankt!

Mvg
Martijn
 
Laatst bewerkt:
Ik ken deze motoblokken specifiek niet, maar kan het niet zijn dat je powervalve vast zit?
Eerste stap bij dit soort klachten is even de powervalve en carburateur schoonmaken.
 
Ik ken deze motoblokken specifiek niet, maar kan het niet zijn dat je powervalve vast zit?
Eerste stap bij dit soort klachten is even de powervalve en carburateur schoonmaken.
ik vond dat hij ook erg vervuild was toen ik de uitlaatport in keek, dus zal deze binnenkort schoonmaken, dank!
 
De standaard uitlaatbheeft een restrictie. Volgens mij heb ik je ook links gestuurd naar een Engelse site waarop o.a. een handleiding staat om die restrictie eruit te halen. Dat is wel laswerk. Het blijft wel een oude tweetakt, natuurlijk. Zal nooit een koppelmonster worden.
 
De standaard uitlaatbheeft een restrictie. Volgens mij heb ik je ook links gestuurd naar een Engelse site waarop o.a. een handleiding staat om die restrictie eruit te halen. Dat is wel laswerk. Het blijft wel een oude tweetakt, natuurlijk. Zal nooit een koppelmonster worden.
Ik had naar de uitlaatbegrenzing gekeken, echter zit dit plaatje bij mij niet direcht aan het einde van de uitlaat. online lees ik dat deze ±20 cm verder in de bocht zit. ik twijfel eraan om deze hier met een sleuf open te slijpen(dus niet doormidden) en dan dit plaatje lis te krijgen door de laspunten door te boren. ik weet alleen niet of dit dan wel de moeite waard is. Zal er een groot vermogenverschil in zitten? of is het dan echt wel eigenlijk nutteloos en beter om een snellere lichtere pijp te kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan