Hallo beste mensen van het MF.

Ik zou me even voorstellen: Ik ben Gerson en word eind Januari 18. Dat betekent dat ik mag gaan autorijden en bier drinken, maar nog veel leuker is motorrijden natuurlijk! Ik ben dus van plan om mijn a1 rijbewijs te halen. Ik heb in februari avb en avd examens, dus hopelijk heb ik dan mijn rijbewijs.

In ieder geval zit ik nu al een beetje rond te kijken naar 125 cc motoren. Ik ben van plan dagelijks ritje heen en terug te maken met school, dat is in totaal 80 km heen en terug. Ook ga ik natuurlijk vrijetijdsritjes maken. Snelweg ben ik niet van plan om echt veel op te rijden naar school rijd ik dan ook binnendoor, is nog bijna even snel ook. Verder is mijn lengte 1,88, dus welke 125 cc motors raden jullie mij aan? Mijn voorkeur gaat wel zeker naar naked. Uiteindelijk kom je toch wel een beetje uit op de volgende motors:
-KTM duke 125
-Yamaha mt 125
-Honda cb 125 r
-husq svartpillen 125
Welke denken jullie dat het beste is ivm met mijn lengte? En zijn er rijders die ervaring hebben met een van deze naked met soortgelijke lengte als mij? Natuurlijk bepaal je pas definitief je keuze na proefzitten/rijden, maar advies is zeker welkom!
Wat vind je van de Yamaha XSR125?
 
De CB 125F van Honda is ook een goede motor om mee te beginnen, en is goedkoop on aanschaf en onderhoud.

Groeten eip.
 
Een. Van onzebezorgers heeft sinds kort ook A1
Hij rijd een Yamaha WR125X, die is serieus groot/hoog
Die jongen is ook rond de 2m
 
Knorretje.JPG
Suzuki RV125 / VanVan. Ehh, ben inmiddels 74 jaar en dit zal wel m'n laatste motor worden :?
Maar, ongeveer 25 motoren verder (sinds 1967) wel één van de grappigste met zijn ballon banden :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Honda cbr 125r gereden vorig jaar en die dingen zijn niet kapot te krijgen. En ook niet duur! Met die motor kan je leren rijden en alles uit de fiets halen. Enige nadeel is dat je achter vrachtwagens moet hangen op de snelweg maar dat wist je al:t
 
Hier ook een (nog net) A1 rijder...
Ik heb zelf 2 jaar YZF-R125 gereden, en vond de MT-125 ook wel vergelijkbaar qua comfort; hele fijne fiets.
Ik ben zelf verre van extreem lang (1.78) maar vond de duke wel echt klein uitvallen vergeleken met de rest, nou kon je die duke wel echt op een postzegeltje omdraaien:].

Mocht je toch af en toe een stuk snelweg mee pakken merk je wel echt duidelijk verschill tussen de Yamaha (zowel racer als naked) en KTM, zowel qua snelheid als aerodinamica, zeker als je nog net wat langer bent steek je toch wat verder boven die nakeds vandaan:P.

De nieuwere honda nakeds zijn ook hele leuke fietsen!

Succes met lessen en het examen! Keek persoonlijk best op tegen A1 rijden omdat ik wel redelijk wat snelweg ging rijden, maar achteraf gezien eigelijk mega naar mijn zin mee gehad en super veel ervaring/inzicht opgedaan.
 
Mocht je interesse hebben: mijn dochter wil haar Honda CBR125R gaan verkopen (ze mag eindelijk A2 rijden)
Staat in meer dan OK, nieuwe bandjes etc. Prijs heb ik geen idee (nog)
 
Hier ook een (nog net) A1 rijder...
Ik heb zelf 2 jaar YZF-R125 gereden, en vond de MT-125 ook wel vergelijkbaar qua comfort; hele fijne fiets.
Ik ben zelf verre van extreem lang (1.78) maar vond de duke wel echt klein uitvallen vergeleken met de rest, nou kon je die duke wel echt op een postzegeltje omdraaien:].

Mocht je toch af en toe een stuk snelweg mee pakken merk je wel echt duidelijk verschill tussen de Yamaha (zowel racer als naked) en KTM, zowel qua snelheid als aerodinamica, zeker als je nog net wat langer bent steek je toch wat verder boven die nakeds vandaan:P.

De nieuwere honda nakeds zijn ook hele leuke fietsen!

Succes met lessen en het examen! Keek persoonlijk best op tegen A1 rijden omdat ik wel redelijk wat snelweg ging rijden, maar achteraf gezien eigelijk mega naar mijn zin mee gehad en super veel ervaring/inzicht opgedaan.
Ja de duke is klein maar als je er even aan went vind ik het nog wel te doen (1,88). Ik heb hem als lesmotor maar het is wel dat oude duke model en die nieuwere zijn nog wel iets groter naar mijn idee dus denk dat elke naked 125 nog wel moet lukken om comfortabel op te kunnen rijden. Als iemand een naked 125 waar die vanaf wilt heb ik wel interesse! Ook heb ik nog een derbi te koop staan (zie profielfoto) wellicht iemand interesse?
 
Ik heb toevallig een varadero te koop,
2011 en nog geen 30k gelopen.
valbeugels, middenbok, handvatverwarming en navigatie erop.

slijtage onderdelen in goede staat,
hier kun je makkelijk vele kilometers achter elkaar mee maken door het fijne en zachte zadel,
zelfs snelwegen zijn goed te doen. top ligt op 123 gps
 
Hallo beste mensen van het MF.

Ik zou me even voorstellen: Ik ben Gerson en word eind Januari 18. Dat betekent dat ik mag gaan autorijden en bier drinken, maar nog veel leuker is motorrijden natuurlijk! Ik ben dus van plan om mijn a1 rijbewijs te halen. Ik heb in februari avb en avd examens, dus hopelijk heb ik dan mijn rijbewijs.

In ieder geval zit ik nu al een beetje rond te kijken naar 125 cc motoren. Ik ben van plan dagelijks ritje heen en terug te maken met school, dat is in totaal 80 km heen en terug. Ook ga ik natuurlijk vrijetijdsritjes maken. Snelweg ben ik niet van plan om echt veel op te rijden naar school rijd ik dan ook binnendoor, is nog bijna even snel ook. Verder is mijn lengte 1,88, dus welke 125 cc motors raden jullie mij aan? Mijn voorkeur gaat wel zeker naar naked. Uiteindelijk kom je toch wel een beetje uit op de volgende motors:
-KTM duke 125
-Yamaha mt 125
-Honda cb 125 r
-husq svartpillen 125
Welke denken jullie dat het beste is ivm met mijn lengte? En zijn er rijders die ervaring hebben met een van deze naked met soortgelijke lengte als mij? Natuurlijk bepaal je pas definitief je keuze na proefzitten/rijden, maar advies is zeker welkom!
Hoi!

Ik heb zelf een Kawasaki z125 en ben 1.94cm. Hij is voor mij zelf aan de "kan net" kant, maar voor jou zal hij precies goed zijn denk ik.
 
Honda Monkey 125, betrouwbaar, ziet er leuk uit, zeer waardevast en je past er makkelijk op. En iedereen vind het een erg leuek mo0tor, veel bekijks!
 
125's zijn vaak niet zo groot. je keuze is in elk geval wel goed want ze zijn vloeistofgekoeld en hebben meestal 11kW (muv de CB125R, dacht ik).
Een Suzuki GSX-S125 zou ook nog ni het lijstje kunnen. Qua lengte moet het denk ik nog wel kunnen, 1.88m is ook weer niet extreem.
De Suzuki GSX-S125 is een geweldige 125cc motor. Maar ik had hem juist gekocht omdat ik klein ben en deze standaard al lager is dan bv de Kawasaki Z125. Zadel zit op (uit m’n hoofd) 780mm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan