Sachs Roadster 125 V2

Capirossi

MF'er
16 okt 2003
67
124
Belgie
Hallo Allemaal

Na enige tijd met mijn Cagiva Planet 125 te hebben rondgebold, ben ik beginnen zoeken naar iets groter/comfortabeler in de 125cc klasse. 2 takt is leuk om mee te rijden omdat je wel wat vermogen hebt voor een 125cc, maar relaxed rijden was het allemaal niet (of voor grotere afstanden). Daarom beginnen zoeken en bij deze uitgekomen; de Sachs Roadster 125 V2.

Motorisch is dit identiek aan de Yamaha Virago 125cc, en dus een V-twin blokje. Rijwielgedeelte is gedeeld met de 650CC grote broer van de roadster familie, waardoor het dus een uit de kluiten gewassen motorfiets is. Nooit officieel ingevoerd in België, ben hem in de Hoge Venen, bij Prüm net over de grens in Duitsland gaan halen. Erg vriendelijke man waarvan ik hem heb gekocht met nog een aantal extra onderdelen (carburateur, windscherm, spatbord, remblokken, spiegels,...). Alle boekjes erbij. Even mee gereden (het sneeuwde toen net, dus niet ideaal), en dan maar de spong gewaagd, gezien relatief beperkte investering (1400 EUR).

Extra's op de motorfiets:
- Topkoffer en rekje voor montage
- Toerenteller

Foto's volgen, maar het gaat dus over dit model:
 

Bijlagen

  • Sachs Roadster.jpg
    Sachs Roadster.jpg
    737,5 KB · Weergaven: 0
  • Sachs 2.jpg
    Sachs 2.jpg
    537,9 KB · Weergaven: 0
Ik ben altijd wel iemand die voor de onbekende underdog gaat, en niet zozeer wat alom bekend is. Tot ergernis van de wederhelft, want dat betekend dus ook telkens een ondekkingstocht die soms al eens durft tegenslaan.

Wat hebben we al gewijzigd
- Breed en laag streetfighter stuur gemonteerd - geprobeerd met zo een hoog uitgesneden stuur te rijden, maar is mijn ding niet
- Originele richtingaanwijzers aangeschaft en terug gemonteerd ipv die kleine led dingetjes
- Topkoffer en rekje verwijderd
- Oliewissel incl filter, 2 nieuwe NGK Irridium bougies
- poetsbeurt - velgen aan begonnen maar daar is erg veel werk aan.
 
Foto's van de motorfiets na montage van nieuw stuur en een poetsbeurt. Don't mind the mess in de garage, moet dringend eens opruimen. Maar telkens ik begin wordt ik naar de motorfietsen of auto's gezogen en blijft het opruimen achterwege ... :);)
 

Bijlagen

  • Foto Feb 2024.jpg
    Foto Feb 2024.jpg
    497,9 KB · Weergaven: 0
  • Foto MAR 2024.jpg
    Foto MAR 2024.jpg
    577 KB · Weergaven: 0
  • Foto na stuur anpassing.jpg
    Foto na stuur anpassing.jpg
    557,1 KB · Weergaven: 0
Bedankt!

Wat staat er op de planning ermee? Iets vlotter maken door de carburateur jetting onder de loep te nemen, vertanding vooraan een tandje kleiner zetten.

Ik had ook graag een iets volwassener voorvork (USD) gehad zoals het grote broertje (Roadster 800). Zeker als ik vergelijk met de Marzochi van de Cagiva is deze maar pover. Ik heb echter geen ervaring met het vinden van een geschikt aftermarket exemplaar of van een andere motor. Iemand tips?

Mij idee nu was te zoeken op basis van lengte van de poten, diameter en lengte van balhoofd as? As diameter en afstand tussen de veerpoten?
 

Bijlagen

  • IMG_2092.jpeg
    IMG_2092.jpeg
    133,4 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan