Hallo Allemaal
Na enige tijd met mijn Cagiva Planet 125 te hebben rondgebold, ben ik beginnen zoeken naar iets groter/comfortabeler in de 125cc klasse. 2 takt is leuk om mee te rijden omdat je wel wat vermogen hebt voor een 125cc, maar relaxed rijden was het allemaal niet (of voor grotere afstanden). Daarom beginnen zoeken en bij deze uitgekomen; de Sachs Roadster 125 V2.
Motorisch is dit identiek aan de Yamaha Virago 125cc, en dus een V-twin blokje. Rijwielgedeelte is gedeeld met de 650CC grote broer van de roadster familie, waardoor het dus een uit de kluiten gewassen motorfiets is. Nooit officieel ingevoerd in België, ben hem in de Hoge Venen, bij Prüm net over de grens in Duitsland gaan halen. Erg vriendelijke man waarvan ik hem heb gekocht met nog een aantal extra onderdelen (carburateur, windscherm, spatbord, remblokken, spiegels,...). Alle boekjes erbij. Even mee gereden (het sneeuwde toen net, dus niet ideaal), en dan maar de spong gewaagd, gezien relatief beperkte investering (1400 EUR).
Extra's op de motorfiets:
- Topkoffer en rekje voor montage
- Toerenteller
Foto's volgen, maar het gaat dus over dit model:
Na enige tijd met mijn Cagiva Planet 125 te hebben rondgebold, ben ik beginnen zoeken naar iets groter/comfortabeler in de 125cc klasse. 2 takt is leuk om mee te rijden omdat je wel wat vermogen hebt voor een 125cc, maar relaxed rijden was het allemaal niet (of voor grotere afstanden). Daarom beginnen zoeken en bij deze uitgekomen; de Sachs Roadster 125 V2.
Motorisch is dit identiek aan de Yamaha Virago 125cc, en dus een V-twin blokje. Rijwielgedeelte is gedeeld met de 650CC grote broer van de roadster familie, waardoor het dus een uit de kluiten gewassen motorfiets is. Nooit officieel ingevoerd in België, ben hem in de Hoge Venen, bij Prüm net over de grens in Duitsland gaan halen. Erg vriendelijke man waarvan ik hem heb gekocht met nog een aantal extra onderdelen (carburateur, windscherm, spatbord, remblokken, spiegels,...). Alle boekjes erbij. Even mee gereden (het sneeuwde toen net, dus niet ideaal), en dan maar de spong gewaagd, gezien relatief beperkte investering (1400 EUR).
Extra's op de motorfiets:
- Topkoffer en rekje voor montage
- Toerenteller
Foto's volgen, maar het gaat dus over dit model: