LED Lampjes (met foto's)

ReneV

MF'er
20 jul 2008
116
1
Vandaag de 2 "stadslicht"lampjes vervangen door LED lampjes (4-LED), heel mooi wit licht, ziet er echt cool uit (zie foto) en gaan als het goed is nooit meer stuk.
(lampjes zijn erg onhandig te verwisselen)

Tevens een 9-LED lampje gemonteerd onder het zadel, Dit is ECHT een aanrader, het LED lapje geeft zeker 2 tot 3 keer zo veel licht als het originele 3,4 Watt lampje.
Past gewoon in de originele fitting en het kapje past er ook nog gewoon weer op.

Ik zal foto's plaatsen, foto van onder het zadel is in het donker gemaakt zonder flits.

Zijn er nog meer mensen met LED ervaringen ?? Foto's zijn welkom !!

Groeten Rene
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zit eraan te denken de Audi lampen te gebruiken voor een projectje op de motor, maar voor het koekblik is het ook niet verkeerd denk ik. Nu nog ergens vergelijkbare leds op de kop tikken.

_Y8F47861.jpg
 
@ Kanarie, Zoeken op E-bay "LED strip White", Keus genoeg.

Groeten René
 
Cool wel, maar het lijkt op de foto's wel erg blauw, beetje als die lampjes die bij halfords worden verkocht met de vermelding ''for showuse only'' :+
Die van de Audi daarentegen zijn gewoon legaal wit.
 
Ziet er mooi uit ReneV, geeft een flinke bak licht met die LED-jes.
Ging dat vervangen een beetje soepeltjes?
Wat kost't? (we blijven Nederlanders)
Groeten van Yskonijn
 
Laatst iemand die helemaal ondersteboven was van de Audi coupé. Hij zei(heel smakelijk en verrukt): je kunt over een tijdje zien met welke Audi je te maken hebt door de vorm van de ledjes. Moest er wel om lachen, eigenlijk. 50.000 euro voor een paar ledjes... ;)
 
Laatst bewerkt:
Prachtig Rene, zou het feitelijk ook wel willen. Het zal u waarschijnlijk veel zichtbaarder maken tijdens het file rijden.
 
@ ZZZ : Dat blauw valt wel mee , het is een stuk witter als het op de foto's lijkt, het zijn dan ook lampjes die als "white"verkocht worden, het wit is meer zoals de kleur van originele Xenonlampen bij auto's (niet het "johnnie-s"pul"), het normale halogeen dimlicht lijkt nu wel een stuk ""geler" als eerst.

@ Yskonijn : Je komt er erg moeilijk bij (of mijn handen zijn te groot) echt een beetje priegelwerk, een Engelse collega omschreef dit soort werk altijd als "de hal behangen via de brievenbus" ;)

Prijs valt wel mee, ongeveer GBP 8,- via E-bay, dus iets van € 9,- voor 3 lampjes inclusief verzending naar Nederland.

Groeten René
 
Laatst bewerkt:
ik heb toevallig vandaag led achterlicht rood gehaald voor mijn XMAX. je draait ze gewoon in de normale fitting. Ook de kentekenplaat is wit licht. blauw enz vind ik niet mooi. de reden dat ik het kocht was omdat mijn handverwarming uitfloepte als ik remde (trok teveel. probleem is nu verholpen)
Ik post nog een pic.

LED kan dus ook ander voordelen bieden

Even een plaatje van het achterlichtje. Hij brand rood en daardoor gaat hij door het rode glaasje niet zwakker branden. De geelwitte gloeilamp lijkt in de eerste instantie dus feller.
full

Als het goed is passen ze gewoon door het gaatje van je kapje. Ik heb de mijne dus niet bij easyparts gekocht. ik zelf heb er een met 14leds van motorpoort. Als je remt gaan de buitenste branden. dit geeft een leuk effect en een puist licht.

DSC01557%20%5B1280x768%5D.jpg


DSC01805%20%5B1024x768%5D.jpg


wp85f2fb2d_02.jpg


Remlicht en kentekenplaatverlichting geven meer dan genoeg licht. Zeker niet minder dan de gloeilamp uit 1811. Op een foto is dit wat moeilijk vast te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een LED lampje in mij XMAX buddy. Ik wil dit doen door een klep open klep dicht schakelaar. welke direct op de accu staat. (+zekering).

Heeft iemand een top voor een mooi compact lampenkapje? De rest weet ik zelf wel te vinden.
 
Je kan ook zelf iets moois maken met kunsthars, wat leds en wat weerstandjes.


Of even wachten tot Ushio met 12 volts "lampjes" op de markt komt:

klikkerdeklik,

Dit zijn ook led's !!!




P.s. Veel led's verschillen van gloeilampjes doordat leds een ingebouwde reflector hebben. Deze reflector zorgt voor een bundel licht en niet (zoals een gloeilamp) licht wat alle kanten uitgezonden wordt. Voor een koplamp hoeft dat geen probleem te zijn, maar bijvoorbeeld dashbordverlichting kan erg vlekkerig worden als je de verlichting met leds uitvoert. Bij los verkochte led's krijg je (als het goed is) ook opgegeven wat de stralingshoek is.
De lampen van Ushio zijn zo bijzonder omdat de gebruikte led's rondom uitstralen, de elektronica voor de aansturing ingebouwd is en een hoog rendement heeft. Zoals de foto ook duidelijk laat zien, is er weinig verschil tussen een normale gloeilamp en een ledgloeilamp van Ushio.
 
ik heb toevallig vandaag led achterlicht rood gehaald voor mijn XMAX. je draait ze gewoon in de normale fitting. Ook de kentekenplaat is wit licht. blauw enz vind ik niet mooi. de reden dat ik het kocht was omdat mijn handverwarming uitfloepte als ik remde (trok teveel. probleem is nu verholpen)
Ik post nog een pic.

LED kan dus ook ander voordelen bieden

Even een plaatje van het achterlichtje. Hij brand rood en daardoor gaat hij door het rode glaasje niet zwakker branden. De geelwitte gloeilamp lijkt in de eerste instantie dus feller.
[afbeelding]
Als het goed is passen ze gewoon door het gaatje van je kapje. Ik heb de mijne dus niet bij easyparts gekocht. ik zelf heb er een met 14leds van motorpoort. Als je remt gaan de buitenste branden. dit geeft een leuk effect en een puist licht.

Ik heb ook dat probleem gehad met de handvatverwarming, welk merk heb jij nu, en waar zit bij jou de schakelaar?

gr
 
Ik heb de orginele honda verwarming van de SH300i. Die met drie ledjes en één grijze instel druk knop. Ik heb hem met een pattex montage strip op mijn rechter remvloeistof huis gemonteerd. mocht het open moeten dan kan hij er gewoon af.

IMG_3819%20%5B1280x768%5D.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan