Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
met 'slinger' smering alleen krijgt hij niet genoeg in de kop...

Das een zwakke plek bij de RSVC blokken, filter des doods en olie kanalen altijd controleren bij olie verversing. Iedere keer filter vernieuwen kan ook geen kwaad.

Gefluit uit je xr demper? Dat noemen ze nu homolooge uitlaten. Zoveel reflectie schotten erin dat er bijna niks meer van het orginele geluid overblijft. Door deze uitlaatjes lijkt het ook altijd of dat je blok meer herrie maakt :+

Nu heb ik mijn restrictie-dempers vervangen door een open versie zie:

pijp.jpg


Maar denk dat ik nu een grotere sproeier moet hebben. Geen restrictie in de uitlaat betekend ook dat de orginele setup van de carb te mager is.

Wel een vettig geluid. klapt net zo als de Akrapovich van mn maatje zn KTM.

Nu de power er nog uit weten te krijgen....
 
Laatst bewerkt:
Maar denk dat ik nu een grotere sproeier moet hebben. Geen restrictie in de uitlaat betekend ook dat de orginele setup van de carb te mager is.

Wel een vettig geluid. klapt net zo als de Akrapovich van mn maatje zn KTM.

Nu de power er nog uit weten te krijgen....

Stationair en hoofdsproeier en naaldstand bekijken .
Monteer anders een originele XR650R carbu,dan ben je van die lome CV carbu af en ga je goed vermogen maken met een felle gasrespons en deftige afstelmogelijkheden. Een Keihin FCR is het einde natuurlijk.
 
Stationair en hoofdsproeier en naaldstand bekijken .
Monteer anders een originele XR650R carbu,dan ben je van die lome CV carbu af en ga je goed vermogen maken met een felle gasrespons en deftige afstelmogelijkheden. Een Keihin FCR is het einde natuurlijk.



laat ik nou nog zo'n origineel ding hebben liggen van een xr650r :Y
 
Moet helaas teveel aanpassen voor die dubbele xr carb. Moet het luchtfilterhuis dan ook veranderen, dus die FRC lijkt mij de beste optie. Mikuni verkoopt ook carbs met acc.pomp voor 279 eurie's

Maar voorlopig ff orgineel nog, dus ik begin eens met een 162 sproeier en de gasnald in de hoogste stand. (goeikope Hollander he, mn vrouw trapt daar nog net niet in, 279 euro investeren voor een motor die misschien het dubbele waard is)

En ik wil sparen voor een KTM of CRF op kenteken dus ik houd sowiezo de knip ff een beetje dicht. De XJ heeft me laatst nog 150 ,- afgenomen voor een bochtenset/pakkingen/, maar met een investering van 750 euro en wat kleinspul vind ik dit nog niet eens zo slecht als resultaat::

xj4.jpg

xj5.jpg


Mooi voor woon werk, kost niet zoveel noppen/ketting-tandwielen + dat ie nog eens redelijk snel is (98Pk), maar een bospad raad ik af met deze jongen :+

Dus nog ff roeien met de riemen die ik heb.....hoewel ik niet denk dat ik de Domi ooit ga verkopen. Dus dat wordt dan een 3e motor erbij })
 
Laatst bewerkt:
Zou het spruitstuk niet passen kun je altijd het spruitstuk van de xr mee overzetten. Alle uitvoeringen aan spruitstukken van het RSVC blok zouden allemaal 1 op 1 op de cilynder moeten passen. Lijkt mij........

Acc pomp zorgt voor een goeie boost brandstof voor onderin als je het gas opentrekt.
 
Moet helaas teveel aanpassen voor die dubbele xr carb. Moet het luchtfilterhuis dan ook veranderen, dus die FRC lijkt mij de beste optie. Mikuni verkoopt ook carbs met acc.pomp voor 279 eurie's

Maar voorlopig ff orgineel nog, dus ik begin eens met een 162 sproeier en de gasnald in de hoogste stand. (goeikope Hollander he, mn vrouw trapt daar nog net niet in, 279 euro investeren voor een motor die misschien het dubbele waard is)

En ik wil sparen voor een KTM of CRF op kenteken dus ik houd sowiezo de knip ff een beetje dicht. De XJ heeft me laatst nog 150 ,- afgenomen voor een bochtenset/pakkingen/, maar met een investering van 750 euro en wat kleinspul vind ik dit nog niet eens zo slecht als resultaat::

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi voor woon werk, kost niet zoveel noppen/ketting-tandwielen + dat ie nog eens redelijk snel is (98Pk), maar een bospad raad ik af met deze jongen :+

Dus nog ff roeien met de riemen die ik heb.....hoewel ik niet denk dat ik de Domi ooit ga verkopen. Dus dat wordt dan een 3e motor erbij })
Best leuke motor, voor (ik denk) weinig geld? Als ik niet aan 25 kw vast zat had ik ook zoiets voor langere afstanden.
 
Nog een vraagje, ik had opeens heel vaak dat mn motor uitvalt, vooral als je gas geeft. een plof en uit is ie. Ik hoor die plof dan van voren komen. Dat ie het af en toe doet hoort er bij en kan k wel mee leven, maar zo vaak als het net gebeurde was niet normaal...
 
Nog een vraagje, ik had opeens heel vaak dat mn motor uitvalt, vooral als je gas geeft. een plof en uit is ie. Ik hoor die plof dan van voren komen. Dat ie het af en toe doet hoort er bij en kan k wel mee leven, maar zo vaak als het net gebeurde was niet normaal...
een 1 cilinder 4takt is vrij gevoelig op het 'spelen met het gas' als je begrijpt wat ik bedoel.. hij kan dan ineens soort van verzuipen... wat ook wel eens kan zijn (had ik) is een bijna versleten bougiekap... de mijne had het ook met regelmaat toen ie ineens helemaal niets meer deed en de onstekingsspoel toch goed bleek te zijn even naar de kap gekeken en die was dus kapoet :P
 
heeft iemand nog goede klepstooters liggen voor de uitlaat van een '91 enkele carb? of een goedkoop adres in omg Breda.

de man uit limburg had niets meer helaas...
 
heeft iemand nog goede klepstooters liggen voor de uitlaat van een '91 enkele carb? of een goedkoop adres in omg Breda.

de man uit limburg had niets meer helaas...
www.offroadcentrum.nl

Heeft het zeker wel liggen, of t goedkoop is weet ik niet. Moet je maar ff mailen of bellen, dan hoor je dat snel genoeg.
 
een 1 cilinder 4takt is vrij gevoelig op het 'spelen met het gas' als je begrijpt wat ik bedoel.. hij kan dan ineens soort van verzuipen... wat ook wel eens kan zijn (had ik) is een bijna versleten bougiekap... de mijne had het ook met regelmaat toen ie ineens helemaal niets meer deed en de onstekingsspoel toch goed bleek te zijn even naar de kap gekeken en die was dus kapoet :P
Dat ze een beetje gevoelig zijn omdat een dikke eencylinder is was k al achter. Daarom moet ik er maar leren leven dat ie t af en toe doet. Maar net was het wel heel erg. En t kutste is dat ie zichzelf dan meteen verzuipt. Met als resultaat een hoop zweet. :+
 
Zou het spruitstuk niet passen kun je altijd het spruitstuk van de xr mee overzetten. Alle uitvoeringen aan spruitstukken van het RSVC blok zouden allemaal 1 op 1 op de cilynder moeten passen. Lijkt mij........

Een XR600 en een XR650R blok zijn totaal verschillend.
Ik zou eerder aan een flexibel verloopstuk denken, als het nodig moest blijken.
 
Een XR600 en een XR650R blok zijn totaal verschillend.

je hebt gelijk ja.....ik wist niet dat er een watergekoelde xr bestond als ik je eerlijk moet bekennen :$ Ik wist wel dat bv een xl500 blok wel heel anders is....ook niet het beste blok heb ik me wel eens laten vertellen...

Weer wat bij geleerd!
 
hello all

morgen moet ik weer voor theorie examen voor het a rijbewijs en nu wou ik graag weten of er hier nog mensen zijn die nog wat instinkers weten waar ik op moet letten zodat ik nog beter voorbereid heen kan gaan, ken er al heel wat maar wat extra info zou niet verkeerd zijn.

greets
 
ja die ken ik al :) daar trappen idd veel in

kapotte km teller mag maar kapote snelheidsmeter mag niet voor degen die dit nog niet wisten
 
hello all

morgen moet ik weer voor theorie examen voor het a rijbewijs en nu wou ik graag weten of er hier nog mensen zijn die nog wat instinkers weten waar ik op moet letten zodat ik nog beter voorbereid heen kan gaan, ken er al heel wat maar wat extra info zou niet verkeerd zijn.

greets
wat echt helpt is denken als een lompe boer... dus geen situaties erger maken als je begrijpt wat ik bedoel. niet doordenken gewoon heeeeeeeeeeeeeeel simpel doen en denken als dr staat niet meer niet minder...
 
Dat ze een beetje gevoelig zijn omdat een dikke eencylinder is was k al achter. Daarom moet ik er maar leren leven dat ie t af en toe doet. Maar net was het wel heel erg. En t kutste is dat ie zichzelf dan meteen verzuipt. Met als resultaat een hoop zweet. :+

dit is nou juist hetgene wat een acc. pomp voorkomt....
als je de gasklep/schuif volop open draaid krijgt de motor een hoop lucht binnen, omdat er nog niet genoeg luchtsnelheid dus vacuum in de venturi is komt er niet genoeg brandstof mee... resultaat: uitvallen :Y
 
hallo
ik heb in mijn xr400 een nieuw piston gestoken en ben vergeten streepjes trekken op mn distributieketting, hoe kan ik weten wanneer mijn ketting goed ligt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan