Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Let hier vooral op de RVS moer op de uitlaatflenswartelvasthouddingetje :P
full
 
en dan die ketting :9~ manmanman, zou hem wel om m'n nek willen hebben ipv die DSB hypotheekmolensteen :P })
full
 
Zo!

Ook eens te gast op jouw forum. :)

Je bent lekker bezig zo te zien! Ga je nu toch weer een andere fiets er bij kopen?

(Geen zrx 1200 deze keer? ;)
 
Zo!

Ook eens te gast op jouw forum. :)

Je bent lekker bezig zo te zien! Ga je nu toch weer een andere fiets er bij kopen?

(Geen zrx 1200 deze keer? ;)
Die he'k al...
100cc meer, 1 cilinder minder, spaakwielen, trommelremmen, kickstart only; een SR500!
 
Geachte lezers,
Heeft iemand van U toevalligerwijs nog een kunststof binnenspatbord liggen voor een xs400?
full

:W
 
Let hier vooral op de RVS moer op de uitlaatflenswartelvasthouddingetje :P


Errug mooi, MAAR vergeet niet isolatie pasta te gebruiken bij montage van RVS bouten in ALU. Zeker als je 316 gebruikt heb.

Isolatie pasta zoals bv DURALAC.

Anders vallen straks de rvs bouten vanzelf uit je blok. Er ontstaat namelijk spannings corrosie tussen alu en RVS. Aangezien alu zwakker is brokkelt je schroefdraad weg waar je bij staat!

Verder doorgaan waar je mee bezig bent! Heerlijk die oudjes!

Marc
 
Misschien kan je hier wat vinden :?

http://www.japparts.nl/index.php?main_page=index&cPath=79_90_106_527&sort=20a&filter_id=&alpha_filter_id=83

:W
heb er inmiddels eentje op het oog, maar thanx voor de tip :W
 
Thanx :W
maarre....ze reppen niet over de hittebestendigheid, het zal haast wel maar het staat er niet :?
 
MAAR vergeet niet isolatie pasta te gebruiken bij montage van RVS bouten in ALU. Zeker als je 316 gebruikt heb.
Isolatie pasta zoals bv DURALAC.
Anders vallen straks de rvs bouten vanzelf uit je blok. Er ontstaat namelijk spannings corrosie tussen alu en RVS. Aangezien alu zwakker is brokkelt je schroefdraad weg waar je bij staat!
Marc
Hey Marc,
nu doe je me wel schrikken. Ik ben met een paar oude RD's bezig en wil eigenlijk overal RVS boutjes in het blok steken. Ze verkopen die er toch voor... :? :?
Is het echt zo gevaarlijk. Heeft daar iemand ervaring mee :?
 
Niet schrikken. Gewoon de rvs-bouten lekker insmeren met kopervet. Dat kan nl goed tegen hitte. Doe er de draad van mn bougies ook mee. Bouten zitten er bij mijn R5 al meer dan drie jaar in en tot nu toe niks aan het handje. :N

:W
 
Niet schrikken. Gewoon de rvs-bouten lekker insmeren met kopervet. Dat kan nl goed tegen hitte. Doe er de draad van mn bougies ook mee. Bouten zitten er bij mijn R5 al meer dan drie jaar in en tot nu toe niks aan het handje. :N

:W
Gijs has spoken :}
en Hornix laat z'n RVS bouten met kopervet dus lekker zitten

Weekend to-do list: bougies vernieuwen, zitje monteren, olie erin gooien, klein rempotje monteren, bij de brievenbus wachten op een doosje met RAASK erop geschreven, stuurklokken verder afmaken, Hertog Jan ..etcetc

nog een klein verzoek:
is er iemand die nog een oude ketting heeft? Ik mis in mijn sluitschakel nog 2 van die hele kleine rubber ringetjes. Anyone??
 
Doosje van Raask is gister binnengekomen *O* Was even puzzelen maar het zit er nu op.
[vlaamsemodus]Ben er zeer content van[/vlaamsemodus]. De uitlaten kunnen nu definitief goed uitgelijnd worden, ze moeten mooi in lijn met de bochten lopen maar ik moet ook met m'n maatje 44 onder de schakelpook kunnen komen. Ben nu bezig custom beugels te maken met 2 ongeveer 45 graden hoeken zodat de dempers mooi strak langs de achterbrug lopen. Gister ook nieuwe bougietjes geplaatst (Yep Gijs, met een likkie kopervet!) en 2 liter Castrol 20W50 erin gegoten. Spul is roze _O- Vanochtend was er nog geen roze te zien op de tegels dus ik denk dat de nieuwe pakkingen wel goed zitten. En het mooiste: door een kleine interieurwijziging in huize Hornix heb ik nu ineens een dik tapijtje in m'n sleutelhok liggen *D nu nog een internetaansluiting en een beertender en ik ga op kamers :P
full
 
~[edit] die electroproblemen van de SR kwamen idd door een slechte accu. De cellen stonden behoorlijk droog. Een beetje gedestilleerd water en een nachtje aan de lader en alles functioneerde weer zoals het hoorde. Accu heeft wel z'n beste tijd gehad.
 
Laatst bewerkt:
Beste Hornix,

Door een noodlottig ongeval(eigen schuld) heb ik de database van mijn email browser vermeubeld. :( :$

Dus alle mooie foto's die je mij gestuurd hebt van de zrx zijn nu ook weg |( .

Ik heb zelfs je eigen emailadres niet meer. Als het je gelegen is, zou je ze mij s.v.p. opnieuw willen opsturen? Je kan mij een pm-tje sturen.

Dank je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan