Gilera Fuoco 500ie

Wel dat is straf! Zelf heb ik ook leds geinstalleerd, mijn Tom tom erop gemonteerd en doorgereden voorbije winter. Al zie ik niet meteen het verband met de extra's.
Dat een vloeistof te dik wordt door de voorbije koude kan ik echter wel aannemen.
Alleen duikt het probleem op nu het weer wat warmer wordt???
Maar dan moet Piaggio zijn verantwoordelijkheid nemen, ook na de garantieperiode.
En de scooters weer binnenroepen zoals dat ook regelmatig met wagens gebeurd.
Ze hebben een heel ingenieus systeem uitgevonden dat waarschijnlijk nog niet in alle omstandigheden werd getest.
Dat maakt ons eigenlijk een soort pioniers van dat systeem.
En als er wat is dat mogelijk niet helemaal goed werkt moeten ze dus hun verantwoordelijkheid opnemen. En vooral hun dealers eens gaan opleiden ivm dit nieuwe systeem. Volgens mij gaan we hier nog van horen? Tenminste als al degenen met problemen ook daadwerkelijk Piaggio aanschrijven.
Gewoon je driewieler te koop aanbieden is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Heb het wel al eens overwogen moet ik zeggen...

Maksor, kan je aan die orginele brief raken? Lijkt me wel interessant.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, heb ik ook mijn bemerkingen over de kwaliteit van hun gebruikte materialen.
Zo moet de voorste cover verwijderd worden om bijvoorbeeld de lampen te vervangen of bij te regelen. Dat kan je ook zelf en het staat zo beschreven in de handleiding. Maar het systeem met de clips en plastic bevestigings haken? Die breken namelijk meteen af. Volgens mij werd een slecht soort plastic gebruikt. Zelfs de dealers hebben er last mee, ook omdat ze gewoon niet blijken te weten hoe alles in mekaar zit. En dan breek je al eens wat af.
Daarom dat ik nu in de clinch lig met de Gilera dealer die hem onlangs heeft hersteld.
Dit is echt niet leuk meer.
Heb hier in het begin van dit topic verklaard dat alles heel degelijk en stevig is gemonteerd. En dat lijkt ook zo, totdat je eens wat moet demonteren...
Tja, ik moet mijn verklaringen na een paar maanden herzien.
Zoiets heb ik echt niet met mijn Taiwanese Sym.
 
Laatst bewerkt:
Heb hier in het begin van dit topic verklaard dat alles heel degelijk en stevig is gemonteerd. En dat lijkt ook zo, totdat je eens wat moet demonteren...

Da's inderdaad erg jammer; het zijn geen goedkope motoren.
Blijkbaar is de kwaliteit bij het Piaggio-concern minder geworden want ik heb een paar jaar op een Piaggio Hexagon gereden en daar was ik aangenaam verrast hoe gemakkelijk alles te demonteren was en hoe goed en degelijk 'ie in elkaar zat; ik verwacht diezelfde kwaliteit ook bij een MP3/Fuoco.

Het feit dat er zo weinig dealers zijn en dat de importeur ook niet echt z'n best doet [bijv. bij bestellen van onderdelen=heel lang wachten] deed mij besluiten geen Piaggio meer te kopen.
 
de zij covers zijn een beetje tricky ja als je niet oppast maar je kan de lampen ook stellen van onder af hoor met een dopsleuteltje
 
Tja, je moet niet gewoon maar doortrekken als je niet echt weet hoe het vast zit...

Al zitten er wel schroeven op de vreemdste plaatsen moet ik zeggen en weet je soms echt niet wat los te halen en op welke plek dat nu weer zal zitten...
 
Ben geen techneut, maar ik heb zo'n vermoeden dat degenen die een lockprobleem hebben de lockfunctie ook veelvuldig gebruik(t)en, ook bij het parkeren. Maar ik kan het mis hebben...
Toen ik mijn MP3 aanschafte werd ik meteen gewaarschuwd door de dealer om bij langdurig parkeren de lock functie niet te gebruiken, gewoon op de standaard zetten, want dat was beter voor de lockfunctie. Feitelijk parkeerde ik de MP3 nooit met de lockfunctie, altijd op de standaard. De lockfunctie gebruikte ik alleen met het in en uit rijden van de garage want dat is lekker makkelijk. Zo ook mijn huidige fuoco. Eigenlijk een ideaal hulp middel die lockfunctie!
 
ik gebruik hem altijd JHV en ik heb denk ik de meeste aanpassingen en ik heb er geen last van

en als ik hem wegzet gebruik ik de standaard en de lock
 
Laatst bewerkt:
Wel, bij mij zijn die bevestigingshaakjes allemaal al afgebroken, en dat dan nog wel door een erkend Gilera-dealer. Deze doet nu of zijn neus bloed, want hij heeft de covers niet aangeraakt zegt ie. Heb ook barsten in de covers, weet ie ook niets vanaf, maar ze zijn wel van binnenuit heimelijk gekleefd.
Ik parkeer mijn Fuoco altijd op de standaard met de wielen niet geblokkeerd. Ik ben tevens nog het soort motard die graag zijn voetjes op de grond zet voor een verkeerslicht. Dus onderweg gebruik ik het Lock systeem nooit. 3000km heb ik er nu mee gereden sinds november 2009.
Op die tijd werd de volledige gashendel al vervangen inclusief het handvat. Ook de kogellagers van het balhoofd. Nu werkt het zadelslot niet meer en zit ik dus met dat claxon-alarm. Blokkeren doet ie al helemaal niet meer en staat vrij los op zijn pootjes.
Dit is voor mij van het goede teveel. Zeker voor een scooter van november 2009 met 11000 km op de teller. Van een motorscooter verwacht ik dat ie me zonder al te veel problemen van en naar het werk brengt. En niet uitsluitend te gebruiken is om in het weekend wat te gaan showen.
Hoe enthousiast ik in den beginne was, hoe teleurgesteld ben ik nu. En dan vooral in Gilera want als ie wel rijd, rijd de Fuoco fantastisch.
Ik wil morgen een voorstel doen aan de motorzaak waar ik hem heb gekocht. Ze herstellen hem onder garantie, wat niet makkelijk zal zijn. Omdat ze der eenvoudig weg geen verstand van hebben. Of ik lever hem weer in en vraag mijn centen terug. Hopelijk begrijpen ze dat dit laatste ook voor hen het eenvoudigst is, want ik verwacht nog mankementen voor november 2010 als de garantie voorbij is?
Ondertussen heb ik mijn Sym GTS 250 nog...
Voortvarend als ik ben, al eens op zoek gegaan naar een goed alternatief tussen een 250 en een 500cc.
Ben dus al stilletjes aan het dromen van een Kymco 300i ABS. Deze blijken ondertussen ook in Belgie leverbaar voor een zeer interessante prijs.
Heb vroeger nog met een Kymco Xciting 500 gereden. Betrouwbare dealer en niet te ver uit de buurt. Heel belangrijk heb ik intussen ondervonden.
Ik vrees dus dat mijn driewiel-periode binnenkort eindigt. En dat is vooral te danken aan Piaggio-Gilera en zijn erkende dealers. Ik voeg me al af waarom er zo weinig Fuocos rondreden terwijl het toch een heel ingenieus systeem is???
 
Dat van die covers is toch simpel, als jij hem heel hebt weggebracht is het voor de dealer...

Als ik zo een dealer had kon ie betalen en daarna kwam ik er echt nooit meer...
 
tubberware is niet zo prijzig hoor een nieuwe blanke zijkap kost 11.36 bij eayparts een matzwart gespoten is 75,-


en als je de brief bedoeld van Piaggio die staat in deelte 2 van het grote piaggio topic
 
Op aanraden van de juridische dienst van MAG Belgie heb ik hem een aangetekend schrijven gericht om hem in gebreke te stellen. Heb ik foto's genomen van de schade etc.
Maar volgens diezelfde juridische dienst kan je hem wel onder druk zetten maar uiteindelijk niks bewijzen. De meeste dealers zijn hier tegen verzekerd en zullen eerlijkheidshalve die verzekering aanspreken. Dit om geen klant kwijt te raken. Deze dealer ziet het anders, ik heb goed verdiend maar wil die klant niet meer terug want eigenlijk ken ik niks van de driewieltechniek van een Fuoco. Dat heb ik tweemmaal moeten vaststellen.
Ik ga er uiteraard niet meer terug. Wil niet dat ie nog met zijn fikken aan mijn scooter komt.
Het zadelslot dat niet meer werkt is trouwens ook zijn werk. Dat zijn toch maar gadgets zij ie, nergens voor nodig.
Kan hem wel voor het gerecht trekken maar dat gaat mij heel wat kosten.
Ik wou Gilera hierover aanspreken maar als ik de laatste topics hier lees, denk ik niet dat ze zelfs maar gaan antwoorden.
 
tubberware is niet zo prijzig hoor een nieuwe blanke zijkap kost 11.36 bij eayparts een matzwart gespoten is 75,-


en als je de brief bedoeld van Piaggio die staat in deelte 2 van het grote piaggio topic

Dat is wel goed om weten. Meestal kosten die dingen stukken van mensen?
Bestel maar eens een orginele wieldop voor je wagen.
Begrijp dan ook niet waar die dealer zich druk om maakt.
Volgens mij is het zoals ik dacht, hij ziet mij liever niet meer terug met mijn Fuoco.
Want hij kent er dus niks van. Heb hem nochtans gevraagd of hij ook de zwaardere cilinders van Gilera kon en wou herstellen.
Heb echter ondervonden dat geen enkele dealer echt veel afweet van een MP3 of Fuoco, laat staan of ze der ooit één hebben gezien van dichtbij. En dat ligt aan Piaggio-Gilera.
Een inventief ding, dat drie-wiel systeem. Maar duidelijk nog in een proefperiode, en daar zijn wij met zijn allen de klos van.
 
tja dat weet ik niet, er zijn wel dealers die verstand van zaken hebben alleen het merendeel heeft de mp3/fuoco er bij als money maker

neem is contact op met Piaggio Benelux en leg het daar is voor hun hebben nu 9 gevallen gehad met problemen met het locksysteem jou dealer geeft garantie dus laat piaggio en jou dealer het dan even fijn uitzoeken
 
Ja, daar heb je gelijk in. Dat ze het zelf maar uitzoeken.
Alleen vrees ik dat ik mijn scooter nog heel lang ga moeten missen?
En verwacht nog meer problemen in de toekomst, ook na de garantie periode.
Op dat vlak ben ik nogal wantrouwig en vooral ongeduldig.
Ik wil gewoon rijen zonder zorgen. :]
Voor wat je voor zo'n machine moet investeren zou dat wel mogen vind ik. :Y
 
gevonden op modernvespa de koppeling van de Bev 500 op een Fuoco scheelt 300rpm en volgens de TS is die dan een stuk sneller weg
 
Dus eigenlijk die koppeling er ook op plaatsen als je een 460cc cilinder er op zet, lijkt mij meer op elkaar afgestemd dan.
Zal dan wel ruim 200 euries meer kosten ben ik bang.
 
Dan gaat het er dus om 1 is het echt nodig en 2 welke presteert dan het beste in combi met de 460cc cilinder.

Je zou zeggen het setje van de bev is op elkaar gemaakt...
 
Zit nu net te denken dat die koppeling misschien wel helemaal niet past, nieuwe bev en fuoco zijn beide masterblokken dubbelle bougie en de mp3 is oudere blok
 
ja nou heeft meer met je asdikte te maken niet zozeer met het blok de velgen zijn uitwisselbaar dus de koppeling ook dan denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan