Gilera runner 180 bougie kleur

Rvvo013

Rookie
17 apr 2023
4
0
Hallo allemaal, ik heb een Gilera runner 180cc 2 takt die ik helemaal vanaf 0 heb opgebouwd heb m07 sd blok met volgende aanpassingen;
- jasil krukas 52slag en ntn lagers
- malossi 172cc
- malossi binnenkop
- polini CP 23 met stationair sproeier 44, naald middelste stand, hoofdsproeier 92, luchtschroef op 2 slag open.
- membraan standaard met Carbon klepjes
- malossi vario met 14,5g rollen
- malossi Kevlar v snaar
- origineel koppeling met rode malossi drukveer en gele malossi trekveren (met rode maakte die overtoeren)
- originele luchtfilter box met malossi luchtfilter element
- sm06 uitlaat
- bougie ngk bre9es

Setup heeft al 150km gedaan en na 60km heb ik bougie vervangen omdat die altijd zwart en nat was en niet meer (goed) deed, ben van stationair sproeier 49 naar 44 gegaan en van hoofdsproeier 96 naar 92, naald stand hou ik altijd in midden.

Nu is mij probleem dat de bougie na ong. 90km rit met variabele gas posities half lichtbruin half zwart was, maar telkens als ik hem 5min stationair laat lopen met afentoe gas geven is de bougie zwart en nat, na mij laatste rit van 5km met alleen tot half gas open is de bougie licht zwart en niet nat. Hij rijd ok, van 0 tot 20 trekt die niet al te goed, lijkt alsof die zijn kracht mist, 20 tot 60 trekt die best snel op en na 60 zoals t hoort Bij koude start schiet die soms uit de uitlaat, stationair varieert de toerental van 1350 tot 1600 dat kan ik zien omdat ik rpm teller heb ingebouwd. Hij trekt nergens valse lucht heb deo test gedaan.

Mij vraag is wat kan ik er aan doen om stationair toerental gelijk te houden op 1500 en welke veranderingen zou ik doen aan sproeiers en of naald stand.
Hierbij stuur ik ook foto’s van bougie na stationair draaien en na 90km rit
 

Bijlagen

  • B10904AF-8004-4F07-9677-551DFB2240AC.jpeg
    B10904AF-8004-4F07-9677-551DFB2240AC.jpeg
    126,9 KB · Weergaven: 19
  • D50608E9-1679-459C-89D9-6DDB6629A560.jpeg
    D50608E9-1679-459C-89D9-6DDB6629A560.jpeg
    131,9 KB · Weergaven: 19
  • 08BE50BC-5EB8-4DD0-82E3-41E63B2CE59F.jpeg
    08BE50BC-5EB8-4DD0-82E3-41E63B2CE59F.jpeg
    116,1 KB · Weergaven: 23
  • 7E672B23-AD1E-4D9A-8D9E-57B1103F528A.jpeg
    7E672B23-AD1E-4D9A-8D9E-57B1103F528A.jpeg
    109,2 KB · Weergaven: 19
Vlotternivo heb ik niks aan gedaan zo gekocht en gemonteerd alleen sproeiers verandert want origineel kwam met hoofdsproeier 110 en stationair sproeier 40, uitlaat is zeker goed open want die was gereviseerd door een specialist + zit er een rvs bocht op
 
Ik neem aan van wel, ontsteking kan ik niet aanpassen, spie van t vliegwiel zit er goed in en t vliegwiel zelf en stator zien er nog goed uit heb de vonk ook al gecontroleerd en die is blauw, hij ploft meestal na twee/drie keer kicken en na t plof start die altijd gelijk
 
Vind de bovenste bougies ee kwa kleur wel netjes uitzien.

Die polini carb is sws lastig af te stellen. Teveel variabelen. Beter een keihin naar mijn mening. Luchtschroef goed afgesteld?
 
Wat ook belangrijk is bij bougie kleur test is de
motor goed warm draaien daarna gecontoleerd volgas draaien,
direct uitzetten en bougie bekijken .
 
Heb vlotterniveau gecheckt die staat goed volgens de handleiding van polini. ik heb stationair sproeier verandert naar 40 met luchtschroef op 1,5 en 1/4 slag open hoofdsproeier naar 96 en hij ploft niet meer tijdens kicken, start in 1-2 kicks gelijk. stationair loopt die nog steeds onregelmatig maar minder dan toen. afstand van 2km vol gas gereden en de bougie is iets donkerder geworden (goed koffiebruin) dus dat probleem is opgelost alleen snap ik niet waarom die niet op een gelijke stationair toerental wilt blijven, hij loopt nu tussen 1550 en 1400 en soms valt die terug naar 1350, met vorige sproeiers liep die tussen 1750 en 1300. Lijkt me niet dat ik nog lager in stationair sproeier moet gaan aangezien 40 origineel bij het carb kwam en maat omhoog wordt het slechter. Heb rubberen aansluiting van luchtfilter gecontroleerd en gespoten met rem reiniger, motor verandert niet van toerental zelfde met aansluiting op membraan, keerringen zijn nieuw en gemonteerd met vloeibare pakking er omheen dus lijkt me niet dat die daar vals lucht trekt, ook voetpakking trekt geen vals lucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan