Gilera Fuoco 500ie

ik weet er 4 die rond rijden en mijn eigenbouw is 5

en dat is het orginele scherm ja volgens mij, maar dan vindt ik deze mooier

756503880_5_qERS.jpeg
 
Laatst bewerkt:
en dat zijn 1 rode in de omgeving Rotterdam, 1 rode in Soest, 1 zwarte in Wolvega verkocht door mijn dealer en 1 zwarte in noord holland en de mijne in de regio heel nederland te vinden :P

ow ja die zwarte in eerbeek die van marktplaats af komt is 6
 
Laatst bewerkt:
He ik woon in de omgeving van rotterdam, ik heb er pas een keer eentje in het wild gezien.
Dat was in krimpen!
Wie rijd er in rotterdam dan?
Ps ik vind de bolling in dat donkere scherm niet zo mooi.
 
en rode die gene zit ook hier op MF maar heeft ook andere motor o.a een BMW ik heb hem 14/6 ontmoet met de eerst mp3 toerrit foto's staan wel op de gesloten mp3 toerrit topic daar reden er toen 2 rode mee en ik had nog mijn mp3 voorkant toen

hier o.a. Mp3 Rit 140609 by Ronald H. Spek

IMG_4066.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik wil wel maar mijn baas werkt nog niet mee, als ik nu groen licht krijg, ga ik gelijk proef rijden op de fuoco, en de nieuwe t-max , en Gp 800.
De tenere vind ik erg mooi, maar ben bang dat ik al verwendt ben met de cvt en geen ketting.
Ik denk elke dag als ik nu naar huis rij, zou ik nu willen schakelen en het gezeik van een ketting willen hebben zeker met dit weer!
 
Mss moet je het maar gewoon bij je eerste idee houden, de Fuoco dus? :Y
Een T-max, best wel een goeie scooter alleen heeft ie een wieltje te weinig. :P
De GP800 net van hetzelfde en volgens mij veel te snel, zelf zou ik er alleen maar snelheidsboetes mee vergaren. :$ Men droomt hier wel eens van een Fuoco 800 maar volgens mij is dat van het goeie te veel. Want een Fuoco, vraagt nu éénmaal om een sportief rijgedrag. Of je dat nu wil of niet, dat heeft alles te maken met de zekerheid dat ie je bied. Hij is stabieler en kan net iets meer dat heb je ook gauw door. Mag er niet aan denken dat ie een 800 blok zou hebben.
Trouwens de GP800 en en de T-max zien er veel minder spectaculair uit toch? O-)

Zelf heb ik nooit een testrit gedaan met mijn Fuoco. Heb mijn Kymco meteen gewisselt en met de Fuoco bij de dealer weggereden. Mss maar goed ook want in het begin is het toch een beetje naar. Of anders, beter gezegd. Had ik eerst een testrit gemaakt had ik mss getwijfeld? Want het is even wennen. Je moet dus even langer rijen tot je je volledig bewust bent van zijn kwaliteiten. En dan wil je nooit nog meer een tweewieler. :N

De laatste weken tweemaal een hachelijke situatie meegemaakt. Een chauffeur die er vast van overtuigd was dat ie voorrang had. Of Brussel tijdens de nachtelijke uren, waar geen verkeersregels meer gelden. :/ Tweede maal mijn eigen schuld, want net iets te gul geweest met de winterprotectie. Of met name WD40 op de remschijven gespoten. :$
Geen remmen dus. Gelukkig is ie zo enorm handelbaar en houden zijn twee voorwielen je ook na je maneuver nog rechtop. Op twee wielen kan je waarschijnlijk ook wel ontwijken maar ga je nadien toch nog meestal tegen de grond?

Voor de rest weinig te melden, 10000 km heeft ie nu waarvan 3000 voor mijn rekening.
De voorbanden beginnen lichte tekenen van slijtage te vertonen maar kunnen nog wel ff mee. In acht genomen dat het de orginele banden zijn, valt dat nog wel mee.
Op het werk staat ie telkens 8u buiten, ondanks het feit dat het nu toch al kouder wordt en ie soms zeiknat is, start ie altijd meteen. Zonder enig gepruttel of tegenzin.

Deze week eindelijk een windscherm? Heb er uiteindelijk maar eentje van GIVI besteld bij RAD. Had eerst een Gilera scherm besteld bij aankoop van de Fuoco bij de verkoper. Het eerste bleek beschadigd door transport en het tweede had men blijkbaar vergeten te bestellen. Wegens de feestdagen moeilijk aan te raken? :? Of de verkoper had er geen zin meer in want niet zijn merk.

Volgende week gaat ie op onderhoud bij een Gilera-dealer hier in de buurt. Blijkt geen super deluxe garage en hoop dat de prijs nog wat meevalt. En vooral dat het niet de eerste Fuoco is die men daar onder handen krijgt? O-)
 
mippy
Je kan hem heel makkelijk opvoeren met een Rapidbike, dat geeft je minimaal 4 pk meer en kost 550 euro de mijne is gedaan via mijn dealer bij ten Kate Racing in Nieuwleusen ik zat op 39 pk met mijn 460cc, en heb nu ongeveer 43.7PK en 73nm bij 7225rpm
 
Zijn die 4 pk's nu echt voelbaar? anders laat ik het gelijk er in zetten, als het feestje door gaat natuurlijk.
En ik wil toch echt wel even proefrijden, omdat ik er dan 3 jaar op moet rijden!, is voor mij heeeeeeeeel lang, meestal heb ik om het jaar een andere, de t-max heb ik nu al best lang bijna 2 jaar.
Dat zegt dan ook wel weer wat.
 
Mensen op drie wielen,
hoe is nu met deze weersomstandigheden?
Met 4 wielen was het al bijna niet tedoen, dus ik denk met drie ook niet, zo ja gaat dan heel de scooter schuiven of alleen de voor of achterkant?
 
Niet te doen met geen enkel voertuig trouwens zelfs de trein heeft er last van...
 
Niet te doen met geen enkel voertuig trouwens zelfs de trein heeft er last van...
Nee, qua slippen hebben treinen nauwelijks last van sneeuw(of het moet een meter hoog liggen ;) ). Treinen krijgen alleen last van slip als: het begint te regenen(niet meer als het door regent, sneeuw heeft dus ook amper effect)maar voornamelijk tijdens de herftst met bladval, dan ontstaat er een soort gladde film op de rails.

Maar da's puur het rijden. De organisatie er omheen is een ander verhaal soms.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij blijf je met dit weer gewoon beter thuis met elk voertuig. Zelfs treinen en trams hebben er last van, vooral omdat de wissels bevriezen.
Heb met mijn Fuoco gereden omdat het niet anders kon, moest namelijk van en naar de garage voor een onderhoud. Waar gestrooid is valt dat eigenlijk best mee en in de sneeuw lukte dat ook nog best, het achterwiel slipt wel al eens maar toch blijft hij vrij stabiel. het lag vooral aan mezelf want voede me enorm onzeker en dat uit in je rijstijl. De paar minuten dat ie op de oprit stond was de handrem al vast gevroren, wat een gesleur om hem binnen te krijgen.
Heb toch nog een aantal die-hards gezien met scooters of bmw's, ook een paar die hun motor aan de hand vootduwden. Het is dus te doen maar volgens mij zit je met dit weer gewoon veiliger achter je pc.
 
Een klein vraagje en ik wil er geen nieuw topic aan wijden.
Kan men een scooter met lege batterij ook weer aan de praat krijgen door die met startkabels te verbinden aan een autobatterij?
Tuurlijk of zou dat om één of andere reden gewoon heel dom zijn?
 
nee hoor tis niet dom in meerdere topic en forums, is er al wat over gepost, diegene die het geprobeerd hebben hebben geen nadelige gevolgen onder vonden

het is echter niet goed voor je accu, je accu krijgt een opdonder van het helemaal leeg zijn
en daarna nog eentje van de jump dus als het even kan beter je accu aan een druppellader zetten zodat die nooit leeg komt te staan
 
Dat het niet echt goed is voor je accu kan ik me wel voorstellen.
Maar in noodgevallen lijkt het me wel goed om weten.
Zo heb ik mijn Sym aan iemand uitgeleend, die staat gestalt in een huurgarage zonder electricitet. Binnenkort moet ik hem gaan terug halen en ik vrees dat de accu leeg zal zijn?
Ik bedenk hierbij dat het wel eens interessant zou kunnen zijn om al meteen twee kabels met je batterij te verbinden. Omdat een accu bij een scooter toch meestal goed weggewerkt zit.
Je kan die dan oprollen en wegwerken onder het zadel of handschoenkastje.
In noodgevallen heb je dan meteen je eigen startkabels voorhanden en dat scheelt als iemand je eens gauw uit de nood moet helpen?
 
Vanmorgen merkte ik dat mijn fuoco wat water gelekt was onder de radiator? Toen ik hem liet warm draaien begon ie helemaal te lekken? Over een paar dagen is ie op onderhoud geweest en heeft sindsdien niet echt meer gereden. Hij heeft tot dan in de garage gestaan en is niet aan de vriestemperaturen blootgesteld geweest. Zou het eventueel kunnen dat er gewoon teveel vloeistof in het reservoir werd gedaan? Bij het warmdraaien verliest ie heel wat vloeistof toch springt de ventilator niet aan en heb ik niet meer streepjes dan anders wat de temperatuursaanduiding betreft.

Ik vraag me tevens af moest er echt een lek zijn in de radiator, of men dat op de garantie kan verhalen? De Fuoco is net 2 jaar oud en heeft dus geen fabrieksgarantie meer. De dealer waar ik hem echter tweedehands heb gekocht heeft me wel weer een jaar garantie toegekend.
 
Het probleem blijkt te zijn opgelost, hoop ik althans?
Mss toch teveel vloeistof in het reservoir. Heb hem even laten warmdraaien met open reservoirdop, en er is heel wat water overgelopen.
Dan weer laten afkoelen en opnieuw laten warmdraaien.
Blijkt geen verlies meer te zijn en ook de ventilator werkt.
Is er trouwens een overloop aan de radiator bij teveel aan vloeistof?
En kan radiatorvloeistof enig kwaad, voor het plastic of eventueel de velgen?
 
Koelvloeistof is een agressief goedje, lak wordt dof en vlekken in poreuze materiaal, volgende keer het aftappunt van het koelsysteem gebruiken, zoek voor de juiste locatie deze op in de wphb.
Wel slordig van de werkplaats om het systeem tot aan de nok te vullen.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de tot nu toe enige die in Wolvega rondrijdt op een Fuoco. Ik heb een ander scherm gekocht bij RAD een getinte (GIVI). Dat rijdt een stuk rustiger dan het originele schermpje van Gilera.
 
Terug
Bovenaan Onderaan