MF Fazerrit 22 en/of 12 september 2010, midden Nederland

Paul_K

MF veteraan
22 jul 2009
13.581
2
Westzaan
MF Fazer rit, zondag 22 en/of 12 september


Zondag 12 september gaat door
Ondanks de MFMM gaan we gewoon de Fazerrit rijden :] .

De rest van de informatie heb ik ge-update en is als het goed is nu actueel. Vanaf 10.15 verzamelen en om 10.45 gaan we rijden :] .

Deelnemers:
-Chrisace
-ebk71
-Paul_K
-vincefazer
-SilverShadow
-TdB 85 (ovb?)
-Argos 67
-jansen007
-Jimmy Mokum

Startpunt:
McDonalds IJselstein

Dijkroute
-180 kilometer lang
MF%20Newbie%20Vrijheidsrit%2005-05-2010%20-%20route%20screenshot.jpg


Datum: 12 september
Tijd verzamelen: 10.15 uur
Beginnen met rijden: 10.45 uur
Einde: verwacht wordt ergens rond 17.00 uur
Lengte route: rond de 175 kilometer
Groepen:
Inschrijven: http://www.meeting-manager.nl/739/ geef maar een gil in het topic



Belangrijke plaatsen:
Deze zijn opgenomen in de GPS files als Waypoints.



De route:
Zoals 'gewoonlijk' weer in GPS formaat beschikbaar. Stuur mij een mailtje/PB'tje met daarin je e-mail adres, dan stuur ik het zo spoedig mogelijk door. Fouten kunnen niet uitgesloten worden en het gebruik is geheel op eigen risico. Deze route is enkel en alleen een indicatie voor het rijden van een tourrit, waar vanaf geweken kan en mag worden. Het volgen van een eventuele voorrijder is uiteraard ook volledig op eigen risico.

Beschikbare formaten:
-MPS file
-GPX file
-GDB file



Disclaimer:
-Ieder is verantwoordelijk voor zichzelf
-Verkeersregels blijven van kracht voor de duur van deze rit
-Het niet houden aan verkeersregels geschieden geheel op eigen risico
-Deelname aan bovenstaande activiteiten geheel op eigen risico
-Organisatie is voor geen enkele uitdrukbare vorm van schade aansprakelijk te stellen of verantwoordelijk te houden
-De route is een aanbevolen route die fouten kan bevatten en ook het gebruik hiervan is op eigen risico
-Organisatie behoudt zich het recht voor om individuelen uit de groep te weren of verwijderen, mocht dat genoodzaakt zijn om de goede sfeer en/of veiligheid te kunnen waarborgen.
-Organisatie neemt de vrijheid om informatie in deze post aan te passen, zonder daar een notificatie van te geven
-Bij het niet hebben van een vrolijke glimlach moet je voor straf een IJsje eten bij de eerstvolgende gelegenheid.




Verzamelplekken (alias pre-meets):

Amsterdam Foodstrip
Tijd: 9.30 uur gaan we rijden
Kaartje:
Wie:
-Paul_K
-jansen007
-SilverShadow
-Argos 67













Punten voor de goede orde:
- Begin van de dag is er een korte uitleg
- Kom met een volle tank aan de start
- Zorg dat je op tijd tankt bij één van de stops onderweg
- Er wordt niet 'eventjes' apart gestopt voor iemand die niet op tijd tankt
- Zorg voor goede veilige motorkleding en helm (spijkerbroek is niet veilig)
- Controleer je motor voor het rijden op veiligheid (BRAVOK-verhaaltje)
- Als de voorrijder richting aangeeft, neem dit dan over binnen de groep
- Rijd je eigen tempo en laat je nooit opjagen
- Ga ook nooit kort op rijden of pushen
- Houd afstand van elkaar, zeker voor en in de bochten
- Houd extra veel afstand op de voorrijder, omdat dit de meest onvoorspelbare rijder is
- Blijf altijd achter de voorrijder, haal hem nooit in
- Laat ook niet je motor rechts 'uitrollen' naast de voorrijder, door dit soort geintjes heeft Paul_K al twee keer bijna een ongeluk gehad. Dit wil hij ook zeker geen derde keer (scheepsrecht) mee hoeven maken)
- Haal ook niemand binnen de groep in
- Ook bij het inhalen van andere voertuigen wacht je geduldig af tot het jouw beurt is.
- Je houd altijd de rijder voor én achter je in de gaten. Als je merkt dat er iemand tussenuit is, dan maak je dit zo snel mogelijk kenbaar aan een voor-/achterrijder. Dan moeten we kijken wat er aan de hand is en waar het missende persoon gebleven is.
- Verlaat NOOIT de groep zonder het te melden aan de organisatie/voorrijder/achterrijder, anders zoeken we ons straks helemaal kapot naar iemand die al lang veilig thuis zit.
- Volg altijd de voorrijder, ook als hij de verkeerde kant op gaat
- Achterrijder rijdt de route uit (om achterblijvers op te vangen)
- Bij dijken en bochten dient met in een lange sliert te rijden in verband met de bochtlijnen
- Uit veiligheidsaspect rijdt men op rechte stuk achter elkaar in baksteen-formatie (zeker niet naast elkaar).
* baksteen formatie = schuin achter elkaar rijden, de één links op de weg, de ander rechts. Maar blijf ondanks dit afstand houden!
- Als er iemand onderweg onverwachts stopt, dan stopt de rijder achter hem/haar ook om te kijken wat er is. De rest rijdt gewoon door --> Het is niet de bedoeling dat direct de hele groep stil gaat staan op de openbare weg. Als de achterrijder erbij komt, dan zal hij/zij erbij blijven totdat hulp onderweg is, of de rijder verder kan. We laten niemand onbeholpen achter.
- Geen wheelies, stoppies, geforceerde Knee-Downs, drift-acties en burn-outs tijdens het rijden in de groep
-Niet onnodig claxoneren tijdens het rijden (of wachten voor het stoplicht), gebruik de claxon alleen als er echt een noodgeval is (volgens het boekje: alleen te gebruiken voor het afwenden van direct levensgevaar).

Mocht je er nog niet helemaal zeker van zijn dat je het begrijpt, vraag het dan aan een voorrijder, voorrijders zijn over het algemeen goed bekend met bovenstaande punten.
 
Laatst bewerkt:
Leuk, volgens mij kan ik beide datums wel. Dus ik hoor wel wat het wordt.
Maar de lekdijk is gewoon open voor motorrijders hoor, of ben ik dan al vaker in overtreding geweest?
 
heee paul leuk idee dit en ja ik met mijn fazer kan niet achterblijven

de Meeting Manager link zie ik niet staan sorry maar ik kan 22 -08 . De andere datum 29 kan ik niet want dan zit ik lekker in portugal.

Ik wil ook best wel hekkensluiter van groep 1 .

fijne vakantie alvast
 
Paul, helaas maar zoals het er nu naar uitziet kan ik beide data niet, ben dan in de Franse Alpen als alles volgens plan gaat.

Het weekend ervoor, 15 aug, en het weekend erna, eerste weekend van sept, kan ik wel.
 
Laatst bewerkt:
Meeting Manager link heb ik nu in orde gemaakt, sorry, foutje :$

De link staat nu wel in de startpost :Y
 
Ik zal me zo eens aanmelden op meeting manager, maar ik ga zeker proberen erbij te zijn *D
Voorrijder en hekkensluiter is aan mij niet zo besteed :P
 
Ok, probeer om mee te gaan en heb voorkeur datum aangegeven.
Wil graag achterrijder zijn van een groep, eventueel voorrijder.
 
Moet even de agenda bekijken.
Snap alleen het groepen principe nog niet helemaal...
 
Moet even de agenda bekijken.
Snap alleen het groepen principe nog niet helemaal...

De opzet van de startpost heb ik overgenomen van de Newbies. Daar doe ik regelmatig ritjes voor en heb ik een redelijk gestandaardiseerde startpost gemaakt, waarbij ik alleen nog wat open stukken in hoef te vullen.
Bij de Newbies is het verschil in tempo heel erg groot. Zo zijn er dijken waar we met normale/langzame groep net aan de maximum snelheid halen, terwijl de snelle groepen nog net niet het dubbele daarvan rijden. Om iedereen de gelegenheid te geven zijn of haar eigen tempo te rijden, hebben we toen verschillende groepen gemaakt.
In hoeverre deze opzet bij de Fazerrijders gewenst is weet ik niet. Maar als de optie er toch is, laat ik het dan maar open houden.

Daarbij is het met groepen groter dan 10 niet erg lekker meer rijden in een sliert. Het gebeurt dan regelmatig dat er één of meerdere achter blijven door een rood stoplicht of een kruising/splitsing. Het lekkerste is om met een groepje van 6 tot 8 personen te rijden, dat loopt meestal wel soepel door zonder al te veel oponthoud.

Hopelijk heb ik met bovenstaande uw vraag afdoende beantwoord ;)
 
Ik moet me helaas afmelden, voor beide data. Ik ben dan al niet meer in Nederland! Half augustus vertrek ik weer voor een paar maandjes naar Finland. Ik wens jullie veel plezier en ik ga zelf nog even genieten in de Eifel binnenkort :)
 
Leuk, volgens mij kan ik beide datums wel. Dus ik hoor wel wat het wordt.
Maar de lekdijk is gewoon open voor motorrijders hoor, of ben ik dan al vaker in overtreding geweest?

Leuk, een rit voor Fazers. Zal me aanmelden bij die managersite en m'n voorkeur aangeven (Dijkroute!!! :P ).

De Lekdijk is inderdaad gewoon open, vorige week nog een rit over gereden: op en neer Schoonhoven - Beusichem (noord- en zuidkant).
 
Overigens, indien het de Dijkroute wordt wil ik best (reserve)voorrijder of hekkensluiter zijn van een rustig/vlot groep.

Met de wegen van en rondom de Route van Variatie ben ik totaal niet bekend, daar lijkt het me niet handig om voorop te rijden :)
 
Ik heb helaas weer geen tijd :(
De 22e zitten we nog in de Eifel met de motorclub, hebben dan een kampeerweekend.
En de 29e komen we net terug van motortreffen in Hoogeveen, of ik ben aan het werk, dus dan ook weer geen tijd :(

Maar toch, veel plezier!
 
Voor mij hetzelfde probleem, kunnen toch de rit 1 week vervroegen naar 14 of 15 aug, of 1 week verlaten naar 4 of 5 sept?

Als we dat doen, bied ik mij tevens graag aan als voor of achter rijder van een eventueel te vormen snelle groep.

Komt die er niet, dan wil ik graag hekkensluiter zijn waar dat nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij hetzelfde probleem, kunnen toch de rit 1 week vervroegen naar 14 of 15 aug, of 1 week verlaten naar 4 of 5 sept?

14 Augustus zit ik in België/Luxemburg
15 Augustus zit ik in België/Eifel

4 September ben ik aan het werk
5 September is er de Diervoertoer van de MAG, waar ik ook heen ga

12 September is voor mij de eerst volgende 'vrije' datum



De twee data die ik opgegeven heb zijn voor mij haalbaar en anders wordt het meteen een heel stuk later dat we een meeting/rit hebben. Ik wil ook best een ritje organiseren, maar veel trek in getrouwtrek om een datum heb ik niet. Straks zal ik de meeting manager aanpassen met 12 september als extra datum en dan kijk ik wel voor welke dag de meeste animo is. Daar laat ik het bij, geen zin om me nog in andere extra bochten te gaan wringen. Al blijven we het waarschijnlijk toch altijd houden dat er één of meerdere buiten de boot vallen. Een dag dat echt iedereen kan, die zal er niet zijn.
 
Ik heb pas ook weer de 12e een vrije datum :P
5 september heb ik motorrit van de motorclub hier, dus gaat hem ook weer niet worden...
 
12e sept is voor mij ook prima, ik kan bijna altijd wel tijd maken in het weekend, alleen de 22e en 29e ben ik er niet vanwege mijn vakantie. Dan rij ik heerlijk over de Alpe D'huez, Galibier, Mont Ventoux etc etc.
 
12e sept is voor mij ook prima, ik kan bijna altijd wel tijd maken in het weekend, alleen de 22e en 29e ben ik er niet vanwege mijn vakantie. Dan rij ik heerlijk over de Alpe D'huez, Galibier, Mont Ventoux etc etc.

Kunnen we daar geen Fazer rit houden :?
 
De opzet van de startpost heb ik overgenomen van de Newbies. Daar doe ik regelmatig ritjes voor en heb ik een redelijk gestandaardiseerde startpost gemaakt, waarbij ik alleen nog wat open stukken in hoef te vullen.
Bij de Newbies is het verschil in tempo heel erg groot. Zo zijn er dijken waar we met normale/langzame groep net aan de maximum snelheid halen, terwijl de snelle groepen nog net niet het dubbele daarvan rijden. Om iedereen de gelegenheid te geven zijn of haar eigen tempo te rijden, hebben we toen verschillende groepen gemaakt.
In hoeverre deze opzet bij de Fazerrijders gewenst is weet ik niet. Maar als de optie er toch is, laat ik het dan maar open houden.

Daarbij is het met groepen groter dan 10 niet erg lekker meer rijden in een sliert. Het gebeurt dan regelmatig dat er één of meerdere achter blijven door een rood stoplicht of een kruising/splitsing. Het lekkerste is om met een groepje van 6 tot 8 personen te rijden, dat loopt meestal wel soepel door zonder al te veel oponthoud.
:^ Dat regel je goed, vooral icm een hoge opkomst.

Bij het evt. uitvallen van een rijder (of een langzamere rijder die achterin zit (ipv dat ie beter voorraan kan zitten)) kan je mss beter afspreken dat de rijder altijd de rijder in de gaten houdt die achter m rijdt en die opwacht/langzamer gaat rijden.
Zo 'valt' de groep vanzelf relatief uitelkaar en weet de voorrijder vrij snel dat ie actie moet ondernemen (langzamer rijden/wachten/of zelfs _zelf_ terug rijden). Dit heb ik vaak genoeg gehad (oa het cliche met een duc).
Dit werkt natuurlijk minder goed met meer dan 8 personen.
 
15 augustus kom ik terug van vakantie en 4 september heb ik VRO cursus. Hoewel ik er nog niks over gelezen heb, is de 2e MFMM ook altijd rond die tijd. Dus de 2 eerst genoemde datums komen mij het beste uit. Maar ik wil niet de spelbreker zijn dus prik maar een datum en dan zie ik vanzelf wel of het uitkomt :)
 
Ik zie zojuist dat ik beide data kan, de omgeving is voor mij wel enigzins bekend, ik ben wel voor de variatie route, alleen dijk rijden gaat bij mij nogal snel vervelen :)
 
Komende drie weken ben ik niet bereikbaar. Zoals het er nu naar uit ziet houden we de meet op 22 augustus. Als ik weer bereikbaar ben zal ik de startpost updaten en de datum definitief vastprikken.

Voor iedereen die op vakantie gaat in de tussentijd: veel plezier :]
 
Rustig topic, terwijl er toch genoeg fazers rijden. Misschien wel interesse, rij liever acheraan, maar voorop zou evt ook kunnen, maar hou me dan over het algemeen redelijk aan de snelheid, ivm de mogelijke bekeuringen, en je hebt toch rekening te houden met een groepje achter je.
 
Altijd lekker ff een rondje sturen :], en leuk om weer andere motor (fazer) rijders te ontmoeten :).
Als t de 22e word doe k zeker gezellig een rondje mee :).
(29e qua zowiezo niet handig aangezien de mfmm dan weer plaats vind)
De variatie route lijkt me wel wat :) zelf de dijken al genoeg gezien.
Vlotte groep is voor mij prima maar echt uitleven doen we wel op t circuit.
Liefst rij k als laatste of igv 8teraan in de groep.
Wie weet tot de 22e :W
 
Laatst bewerkt:
Kleine update:
Door omstandigheden is het onzeker wanneer ik de komende tijd wel/niet kan rijden. Verder wil ik er niet inhoudelijk op in gaan, dan behoeft niet hier op het forum besproken te worden. Toch wil ik graag de rit doen, voor mezelf en voor jullie.

Daarom een voorstel:
Als ik de 22ste kan, dan neem ik die kans en gaan we de variatie route doen. Mocht ik de 22ste niet kunnen, dan schuif ik de meet op naar 12 september (en dan alsnog de variatie route). Mocht ik zowel 22 aug en 12 sept kunnen, dan doe ik beide data, de 12e rijden we dan de dijkrit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan