VFR/RVF 400 Topic deel 6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het normaal dat een VFR niet echt lekker remt? Want zit nu dus te twijfelen om mijn remblokjes te vervangen maar heeft dit wel nut. Ideeen?
 
Is het normaal dat een VFR niet echt lekker remt? Want zit nu dus te twijfelen om mijn remblokjes te vervangen maar heeft dit wel nut. Ideeen?

Is niet normaal, ding hoort heel goed te remmen. Remmen goed op druk, geen lekkages, niet sponzig? Dikte van de remschijven en remblokken? Geen vettigheid erop?
 
Die 2e foto van Roel !
Als je voorbandje er zo uit ziet doe je het goed.
Zal bij mij nog wel duren voordat ik dit soort bandjes produceer.
 
Is niet normaal, ding hoort heel goed te remmen. Remmen goed op druk, geen lekkages, niet sponzig? Dikte van de remschijven en remblokken? Geen vettigheid erop?


Druk zit erop, dit weekend nieuwe olie erin en ook ontlucht dus. Hoe kan ik de staat van de remschijven en blokken bekijken? :o
 
Druk zit erop, dit weekend nieuwe olie erin en ook ontlucht dus. Hoe kan ik de staat van de remschijven en blokken bekijken? :o

Dikte van de remschijf kun je meten. Dikte van de blokjes kun je wel zien als je erlangs kijkt. Maar hoe leg ik dat nou uit zo...

Het evt ook nog kunnen dat je blokjes verglaasd zijn. Dan hoef je ze alleen maar ff los te maken, op te schuren en terug te zetten.
 
Hoe maak je ze los? :$

Want ik vermoed dat het dat is dan!

Pfoe. Weet ik niet uit m'n hoofd. Althans, niet meer, want ik heb het al eens gedaan bij mijn NC24.

Normaal gesproken zit je klauw met 2 bouten vast aan de voorvork. Die maak je los. Schuif de klauw van de schijf af. Vaak zit er bovenaan de klauw een geborgde pen die de remblokjes op hun plek houden. Borgclipje losmaken met een klein tangetje, pen eruit duwen, of meestal, voorzichtig tikken. Dan zitten je remblokjes los. Ofwel ze vallen eruit en je tilt ze eruit. Controleren, schoonmaken, ontvetten, beetje kopervet aan de achterzijde smeren en terugmonteren.
 
Pfoe. Weet ik niet uit m'n hoofd. Althans, niet meer, want ik heb het al eens gedaan bij mijn NC24.

Normaal gesproken zit je klauw met 2 bouten vast aan de voorvork. Die maak je los. Schuif de klauw van de schijf af. Vaak zit er bovenaan de klauw een geborgde pen die de remblokjes op hun plek houden. Borgclipje losmaken met een klein tangetje, pen eruit duwen, of meestal, voorzichtig tikken. Dan zitten je remblokjes los. Ofwel ze vallen eruit en je tilt ze eruit. Controleren, schoonmaken, ontvetten, beetje kopervet aan de achterzijde smeren en terugmonteren.

Bij de NC30 hoef je de klauw niet los te halen, weet niet of dat ook voor de NC24 geld.
 
And that´s where I come in *D

Twee platkop schroefdopjes die je hier ziet draai je los (kunnen erg vastzitten :X en met terugdraaien goed opletten want je draait ze erg snel scheef/stuk |( )

P140510_1703.jpg


Onder deze dopjes zit een imbus boutje wat je ook los draait, hier aan vast zitten de pennen waar Karl het al over had :) Dan haal je ze er zo uit :Y Geen gedoe met borging *D

Overigens moeten de klauwen volgensmij hoe dan ook wel los :P
 
And that´s where I come in *D

Twee platkop schroefdopjes die je hier ziet draai je los (kunnen erg vastzitten :X en met terugdraaien goed opletten want je draait ze erg snel scheef/stuk |( )

[afbeelding]

Onder deze dopjes zit een imbus boutje wat je ook los draait, hier aan vast zitten de pennen waar Karl het al over had :) Dan haal je ze er zo uit :Y Geen gedoe met borging *D

Overigens moeten de klauwen volgensmij hoe dan ook wel los :P

De klauwen moeten echt los, want het heeft weinig zin om alleen de remblokken aan te pakken.
De zuigertjes moet grondig schoongemaakt worden.Niet goed terug kerende zuigertjes verslechtert ook het remmen en het remgevoel. En vergeet niet dat het spul al meer dan 20 jaar oud is. Zuigertjes een beetje naar buiten pompen en schoonmaken en insmeren met wat remmenvet. Dan terugduwen. Klauw monteren en dan de andere kant.
Als alles dan nog niet soepelwerkt moeten er nieuwe rubbers in de klauwen.

Ik heb hiervoor nu ook een remzuigertang. Hiermee trek je het zuigertje wat naar buiten en kunt het heel gemakkelijk schoonmaken, beetje draaien etc.
Werkt echt super.
full


full

full


Zit alles te vast, dan mag het blauwe doosje open :9~
full


Eigenlijk koop ik zo'n beetje iedere maand wel een mooi stukje gereedschap :9
De wand is nog lang niet vol O-)
 
Laatst bewerkt:
And that´s where I come in *D

Twee platkop schroefdopjes die je hier ziet draai je los (kunnen erg vastzitten :X en met terugdraaien goed opletten want je draait ze erg snel scheef/stuk |( )

[afbeelding]

Onder deze dopjes zit een imbus boutje wat je ook los draait, hier aan vast zitten de pennen waar Karl het al over had :) Dan haal je ze er zo uit :Y Geen gedoe met borging *D

Overigens moeten de klauwen volgensmij hoe dan ook wel los :P
Heb ze van het weekend los gemaakt met een slagschroevendraaier (vfr750 voorvork) :')
 
Kan iemand me vertellen welke remblokken (voorkant) ik moet hebben voor de nc35 ,staan nl niet in hun lijstjes .of op welke fiets zitten dezelfde klauwen gemonteerd

thnx
 
VFR gaat naar Leeuwarden :')

GSX-R blijft, zolang ik nog niet weet wat ik moet betalen. Vandaag was dag 10 tot besluit OvJ, om 14:00 uur was er nog niets, maar schijnbaar heeft hij/zij de tijd tot 0:00 vannacht. Morgen 9:00 uur nog maar eens bellen, als er dan geen besluit is, krijg ik wettelijk gezien me rijbewijs per ommegang terug, op afwachting van verdere vervolgen.

Kan ik toch nog 1 a 2 maanden rijden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan