Minibike racing

Zo het NK seizoen is begonnen, Kevin rijd dit jaar in de std 40 klassen met nummer 17 op de watergekoelde Blata Ultima.
De voorjaarstrainingen zitten erop en de oefenwedstrijd is de winst binnen.
Gezien Kevin 12 jaar is mag hij alleen in de restrictie klasse rijden, 4 mei wordt hij 13 en dan mss overstappen naar de open 40CC, want in Assen had hij daar de snelste 40 cc tijd neergezet.

 
Zo het NK seizoen is begonnen, Kevin rijd dit jaar in de std 40 klassen met nummer 17 op de watergekoelde Blata Ultima.
De voorjaarstrainingen zitten erop en de oefenwedstrijd is de winst binnen.
Gezien Kevin 12 jaar is mag hij alleen in de restrictie klasse rijden, 4 mei wordt hij 13 en dan mss overstappen naar de open 40CC, want in Assen had hij daar de snelste 40 cc tijd neergezet.


:}

Maar finish was echt erg close, mooi om te zien iig!
 
:}

Maar finish was echt erg close, mooi om te zien iig!


Zat 16 duizendste van een seconde tussen, Walid rijd standaard 4 tankt en kevin standaard 40 1 wedstrijd en ieder een eigen race, Walid was net een paar millimeter eerder binnen ;-)
 
Ik kwam net toevallig dit topic tegen en heb het met veel interesse gelezen. Super gaaf om te zien allemaal. Ik heb gelijk een vraag: Wat is eigenlijk de leeftijd dat je een kindje er voor het eerst "verantwoordelijk" op kan zetten om mee te beginnen/kijken of die het iets vind en of kan ?
Het gaat in mijn geval overigens over zo'n chinees ding die gewoon goed loopt maar geen professionele met een heleboel pk's.

Mvgr Sander
 
Ik kwam net toevallig dit topic tegen en heb het met veel interesse gelezen. Super gaaf om te zien allemaal. Ik heb gelijk een vraag: Wat is eigenlijk de leeftijd dat je een kindje er voor het eerst "verantwoordelijk" op kan zetten om mee te beginnen/kijken of die het iets vind en of kan ?
Het gaat in mijn geval overigens over zo'n chinees ding die gewoon goed loopt maar geen professionele met een heleboel pk's.

Mvgr Sander
Dat hangt van het kind af, in ieder geval moet deze zonder zijwieltjes kunnen fietsen, dat helpt al een heel stuk. Eigen balans kunnen vinden.
De ene doet dat bij vier jaar, de andere pas bij zes jaar.
Verder een goede helm en een veilige omgeving.
En je Chinees even op het gas begrenzen. :)
 
Ik kwam net toevallig dit topic tegen en heb het met veel interesse gelezen. Super gaaf om te zien allemaal. Ik heb gelijk een vraag: Wat is eigenlijk de leeftijd dat je een kindje er voor het eerst "verantwoordelijk" op kan zetten om mee te beginnen/kijken of die het iets vind en of kan ?
Het gaat in mijn geval overigens over zo'n chinees ding die gewoon goed loopt maar geen professionele met een heleboel pk's.

Mvgr Sander
Hier een mannetje van vier jaar, en die rijdt al aardig goed. Dus het is maar net wat je zelf verantwoord vind :)
Maar vanaf een jaar of zes/zeven beginnen de meeste met de minbike sport.
 
Terug
Bovenaan Onderaan