Modificeren kunststof dashboard

Mikey P

Die hard MF'er
4 dec 2006
495
1
Onderdelen:

- Honda CBR 600 F3 kunststof behuizing dashboard (met scheurtjes, afgebroken stukje)
- Koso RX1N digitale cockpit

Verhaaltje:

De Koso teller is redelijk klein vormgegeven. Als ik deze op de plek van het originele dashboard zou monteren, zou er een grote leegte en veel onafgewerkte delen bloot komen te liggen. Daarom wil ik de originele behuizing gebruiken om voor een goede bedekking en mooie aansluiting met de rest van het kuipwerk te zorgen.

Uitwerking:

De Koso teller wordt midden op het dashboard geplaatst, op de plek waar de originele toerenteller zat. Hij zal vlak in de behuizing worden gehangen/gemonteerd.
De glaasjes zullen vlak gemaakt worden met de rest van het oppervlak, evenals alle andere controlelampjes.

Afwerking:

Aangezien er genoeg gemodificeerd moet worden, is de standaard "bumperplastic" afwerking geen optie meer. Vlak schuren en matzwart spuiten is een optie, maar wellicht is wrappen in een (carbon) folie ook een goede optie.

Vragen:
- Welke materialen (polyester/epoxy/plamuur voor kunststof?) moet ik gebruiken? Ik heb (nog) geen ervaring hiermee, enkel met plamuren van staal.
- Hoe kan ik het beste de openingen in het dashboard opvullen en gelijk maken met de rest van het oppervlak?
- Als ik ga wrappen, in hoeverre moet de ondergrond dan glad zijn? Denk dan aan de plekken rondom de scheuren die er nu nog zitten en uberhaupt het ruwe oppervlak van het plastic zoals het er nu nog ligt.

Foto's:

2z406jt.jpg

9tpnkj.jpg

167nz0k.jpg

2roolzq.jpg

x2jers.jpg

kb4znk.jpg


Voor de geïnteresseerden de link naar de motor :)

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...R-F2-to-F3-Konica-Minolta-replica-swap-1.htmlProject: CBR F2 to F3 Konica Minolta replica swap

30skpb7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alles gewoon dicht plamuren (behalve het gat van je contactslot :-), en dan wat glasvezel er over...
drogen.. dan trek je het oude dashboard er uit en je hebt een mooie mal.

insmeren met wax, dan carbonvezel erin weer drogen....en je hebt een carbon dashboard :-)

dan de vorm van koso uitzagen. koso erin (met keukenfolie er omheen) nog wat glasvezel aan de achterkant, drogen, gaatjes boren, koso vastschroeven ....en je bent klaar (voor de zomer :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan