Intake Diversion XJ900 modificeren

Knoem

MF'er
29 sep 2005
244
14
voorschoten
Onlangs even de carburateurs uitgebouwd zodat die gereinigd kunnen worden 2 van de 4 inlaat spruitstukken vertonen scheuren.
De vraag is nu even wat wijs is qua revisie. Opzoek naar tweedehands? Nieuw of deze aanpassen met een nieuw rubberen slang met de zelfde diameter?

Ik zit er over te denken om het zo op te lossen

Met de aanpassing in het filmpje en onderstaand rubber lijkt het mij prima te fixen.

0.49€ 83% de réduction|Tuyau D'admission Pour Koso Ksr Oko Keihin Pwk Maikuni, Adaptateur De Carburateur 33/35/40/45mm, 21 24 26 28 30 32 34mm Pe Tm Pz - D'alimentation En Carburant - AliExpress

Zijn er hier mensen die dit op een dergelijke manier hebben gefixt?
 
als het vermogen van je blok je niet interesseert kan je het zo doen. maar ofwel :
*duw je de carbu's niet tot tegen de metalen inlaten en heb je geen vlot inlaatkanaal, er zit dan een ring met grotere diameter tussen de 2
*om dit te voorkomen duw je de varbu's tot tegen de inlaten, maar dan worden trillingen en hitte doorgegeven aan de carbu's

dus wil je het goed doen moet je een kleinere rubberen ring van pakweg een milimeter of 5 breed er tussen steken die dezelfde binnendiameter heeft als het inlaatkanaal.
 
De rubbers nu beter geïnspecteerd.

Rubbers 1 en 2 zijn 100% goed.
IMG-20240104-WA0002.jpg

.

Rubber 4 heeft 2 scheurtjes en zijn niet.


IMG-20240104-WA0000.jpg

Rubber 4 heeft 3 scheurtjes en zijn door
IMG-20240104-WA0001.jpg


Ik vraag mij of ik hier wat mee moet ik vermoed dat ze desondanks toch voldoende sluiten.
 
Misschien zelf te snijden van plaatrubber NBR ?? Of eventueel te bestellen op maat bij Technirub. Die maken ze op maat. Temperatuur kan tot 120 graden... wellicht is dat voldoende voor je projektje. Gr Cardanfreak
 
Terug
Bovenaan Onderaan