Het Grote XT 550 Topic

Hee lachen.. een eigen topic voor de 2,25 blubbermachines die ik nog heb staan..

Zodra mn garage in mn nieuwe huis klaar is, wordt degene die loopt weer uitgelaten. Maar dan in de Grunse klei!
 
Mijn blubberfiets, net ontwaakt uit zijn winterslaap.
Deze heeft al bijna een ton gelopen en is niet van plan er mee op te houden.
 
Laatst bewerkt:
hey leuk, de mijne heb ook zo goed als een ton gelopen :Y

al wel eerste overmaat zuiger, en andere versnellingsbak.
 
:z :z :z :z :z :z :z :z :z :z :z :z :z
full
 
Hierbij wat plaatjes van de mijne na een offroad ritje van afgelopen zondag
full

full


Hij rookt nog al veel bij gasdicht. Tijd om de klepseals te vervangen, dus hij gaat weer even uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:
@Mecanico, had je ook al moeite om al dat gras eraf te krijgen?
Kreeg het er met de hogedruk spuit haast niet vanaf.
Ben er ruim 2 uur mee bezig geweest om hem weer schoon te maken.


Dit is zeker een zeldzaamheid: http://link.marktplaats.nl/424588028
Een echte originele standaard demper, t`is dat ik even geen doekoes voor heb. ;(
 
Hallo,

Kun je mij een detailfoto sturen van de montage van de chokehendel op het stuur?
Ik kan niet meer achterhalen hoe een en ander gemonteerd dient te worden.
B.v.d.

Gr, Ron
 
Hoi Ron,
Welkom in het xt550 topic.

Las dat je met meerdere vragen zat over de 550.

Op CMSNL (klik om te openen) staan heel veel bouwtekeningen.
Denk dat je daarmee al een heel eind geholpen bent.

Zo ziet de chokebediening op het stuur.
handle-switch-lever-xt550j-dual-purpose-1982_bigyau1058f-4_3a2f.gif
 
kan iemand mij vertellen op welke manier je het makkelijkst de carburateurs kan verwijderen en weer monteren? Kan je het beste eerste de luchtfilter rubers verwijderen?
 
De luchtfilter rubbers zou ik laten zitten. Als je het zadel er af haalt kan je het hele luchtfilterhuis een stukje naar achter schuiven (nadat je bovenop en aan de zijkant een paar boutjes hebt losgedraaid). Daarna kan je de carburateurs er tussenuit pielen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Weinig activiteit hier, waar is iedereen?

Carbs er weer op krijgen is gelukt. Jammer dat nu blijkt dat mijn in elkaar gelaste blok langs sommige lassen olie lekt. Gelukkig heb ik nog een XT600 2KF blokje over van mijn gejatte 600. Iemand wel es een 600 blok in een 550 gelepeld? Zijn er veel verschillen? Wat moet je aanpassen om een 600 blok te plaatsen?
full
 
Hallo,

Hoe kan ik de XT 550 het beste ontluchten zonder het specifieke holle ontluchtingsboutje van Yamaha? Het procedé is mij duidelijk, maar is er een simpel alternatief om het slangetje aan te sluiten op de winding van de ontluchting?
Gr, Ron
 
ron,

volgens mij is een handremkabel stelnippel van een fiets dezelfde schroefdraad.
stukje slang erover en klaar, helemaal naar de tank boven hoeft niet je kunt het
ook opvangen in een bakje en later terug in de fles of tank.
 
Hallo,

Hoe kan ik de XT 550 het beste ontluchten zonder het specifieke holle ontluchtingsboutje van Yamaha? Het procedé is mij duidelijk, maar is er een simpel alternatief om het slangetje aan te sluiten op de winding van de ontluchting?
Gr, Ron
ah, je bedoelde ontluchten van de tank! (ik dacht van een band...). kheb hiervoor een tankdop met gaatje.
 
Hallo 550-ers,

Hoe kan ik, zonder behulp van de originele holle moer met slagaansluiting van yamaha, het motorblok en oliefilterhuis ontluchten??? Het originlee onderdeel is namelijk niet meer te bestellen bij yamaha. Ik neem aan, dat er wellicht een andere simpele methode moet zijn.
Mocht je hier ervaring mee hebben, laat het mij svp weten.
Grtz Ron
 
Bedankt mannen. Sta versteld van de snelheid waarmee ik antwoord krijg op mijn vragen.
Sorry, het ging idd om het ontluchten van het blok en het oliefilterhuis. Vraag was niet helemaal concreet.
Ga proberen met stelnippel van remhandel. Oan de geng!

Gr. Ron
 
Je kan toch ook gewoon dat boutje wat daar zit een beetje losdraaien tot er olie uit komt(met draaiende motor) dat speciale boutje met nippel is dach tik alleen om de oliedruk te controleren(slang er op, en kijken hoe hoog de olie komt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan