Toer route Android (welke apps)?

Gest

MF'er
3 nov 2009
87
1
Met welke Android navigatie programma's kun je een vooraf geprogrammeerde (toer)route inladen op je telefoon?
Ik heb nu Sygic Aura, maar daar kan ik alleen een 'van-naar' (bestemmings)route intypen en dus geen rondrit.

Ik ben dus op zoek naar een navigatieprogramma op een Android telefoon waarmee je dus kunt toeren, zoals dat ook op een Tomtom kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Ik heb net TWONAV gedownload.
Dit is een app net als RMAP.

Nu heb ik ook de Europa maps aangeschaft. Het zou dan ook moeten functioneren als routeplanner.
Ben heel benieuwd. Jammer dat Garmin niet voor Android verkrijgbaar is.

TWOMAP kost wel geld!
50 Euro voor de app en 100 voor de europa kaarten.
 
Ik heb een app gezien voor Android van bestbikingroads.com
Is sowieso een prima site om routes mee uit te zetten dus ik verwacht dat het toch wel wat is. Of de app handig is en wat de kosten zijn, geen idee.
 
Je kan Igo8 op je android installeren, misschien kan je met gpsies ook wel routes rijden, zou je kunnen proberen.
 
Ik heb net TWONAV gedownload.
Dit is een app net als RMAP.

Nu heb ik ook de Europa maps aangeschaft. Het zou dan ook moeten functioneren als routeplanner.
Ben heel benieuwd. Jammer dat Garmin niet voor Android verkrijgbaar is.

TWOMAP kost wel geld!
50 Euro voor de app en 100 voor de europa kaarten.
Toch wel : Garmin-Asus nuvifone A10
 
Garmin-Asus nuvifone A10 is een toestel waar het op geinstalleerd is. Je krijgt het echt niet op je SAMSUNG of HTC geinstalleerd. Ik heb het ding overigens in mijjn handen gehad en heb de gebruiksaanwijzing gelezen. Helaas geen mogelijkheid om routes te importeren.
 
navigatiesysteem dat op alle Chinese navigatiesystemen zit en in sommige auto's standaard ingebouwd:

http://www.igomyway.com/igo-my-way-for-iphone

je kan er routes mee rijden en de kaarten staan op je phone, dus geen internet verbinding nodig. Routes rijden is volgens mij zoals bij tomtom, niet ideaal voor motorrijden. Ik heb het nog nooit echt gebruikt eigenlijk. Voor gewone navigatie werkt het perfect.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens naar locus free, veelkaarten ook ofline en waarschijnlijk kun je iets met routes.
Heb er even mee zitten prutsen maar kan in ieder geval tracs ontvangen.

Pieter
 
Nopez, met Copilot kan het niet. Tot nu toe ben ik geen enkele app tegengekomen waarmee het kan op Android. Heb onder andere Igo, Navigon en Sygic geprobeerd + een heleboel andere applicaties.

Draai android op mijn hd2, maar voor navigatie van vooraf geplande routes schakel ik toch weer terug WM met TomTom.
 
Laatst bewerkt:
De topic is:
Met welke Android navigatie programma's kun je een vooraf geprogrammeerde (toer)route inladen op je telefoon?
De topic is niet: welke navigatie programma's werken op Android?
Voorals nog is er geen routeplanner voor android waar je routes mee kan importeren.
Je kan routes importeren in Locus of Rmaps of Oruxmaps en Andnav2. Er is alleen geen heer/dame die je zegt hoe je moet rijden. Als je van je route afwijkt dan is er geen heer/dame die vertelt hoe je weer bij het volgende punt komt. Op mijn Nokia met een oude versie van Garmin was er wel een dame/heer die dat deed.
Garmin-Asus nuvifone A10 is een Android toestel waar Garmin op geinstalleerd is (je krijgt het echt niet op je SAMSUNG of HTC geinstalleerd). Helaas geen mogelijkheid om routes te importeren.
 
met Sygic Mobile Maps 10 kan je perfect eigen routes rijden en heb je de mogelijkheid om routes te importeren.....werkt goed! :]

is voor alle mobile telefoons ....
 
Volgens mij heeft er iemand aandelen van:
Sygic Mobile Maps 10
Jammer dat die meneer met die aandelen niet uitlegt hou die routes te importeren zijn. Ik heb overigens al die routeplanners aangeschreven met de vraag hoe het zit met voorgeprogrammeerde routes. Allemaal negatief. Ik heb inmiddels TwoNav2 van CompGPS gekocht! 140 euro voor de software en de kaarten van europa. Wat een troep is dat zeg. zonde van het geld. Ook heb ik op het punt gestaan de telefoon te kopen waar Garmin standaard op geinstalleerd is. Helaas is deze versie van Garmin niet bekend met routes importeren. Overigens kwam ik er achter dat de tomtom rider maar 24 punten kan programmeren voor een route. Dat is weinig zeg! Met een Garmin device kan je wel 200 punten gebruiken.
 
Volgens mij heeft er iemand aandelen van:
Sygic Mobile Maps 10
Jammer dat die meneer met die aandelen niet uitlegt hou die routes te importeren zijn. Ik heb overigens al die routeplanners aangeschreven met de vraag hoe het zit met voorgeprogrammeerde routes. Allemaal negatief. Ik heb inmiddels TwoNav2 van CompGPS gekocht! 140 euro voor de software en de kaarten van europa. Wat een troep is dat zeg. zonde van het geld. Ook heb ik op het punt gestaan de telefoon te kopen waar Garmin standaard op geinstalleerd is. Helaas is deze versie van Garmin niet bekend met routes importeren. Overigens kwam ik er achter dat de tomtom rider maar 24 punten kan programmeren voor een route. Dat is weinig zeg! Met een Garmin device kan je wel 200 punten gebruiken.

Had jij niet beter een garmin kunnen kopen? Om te proberen eerst downloaden, daarna kopen;) (of niet als het je niet bevalt:P)

Navigatie op android is tot nu toe crap. Geen enkele gevonden waarop je vooraf routes kon downloaden. Met co-pilot schijnt het te moeten kunnen (middels pc applicatie, maar die herkent mijn hd2 niet..)
 
Gaat prima met zowel Sygic Mobile Maps 10 als Copilot.
Routes maak je aan in TYRE, sla je op als .itn.

Voor Sygic .itn omzetten naar .itf met itnconv of itn2itf. (wel in het frans maar wijst zich vanzelf)
.itf op je android in de map res/itinerary.

Voor Copilot .itn omzetten naar .trp met itnconv.
.trp op je android in de map copilot/EU/Europe/save. (of een ander map, waar de route bij hoort)

Voor wie tyre, itn2itf en itnconv niet heeft, google helpt...
 
Laatst bewerkt:
Gaat prima met zowel Sygic Mobile Maps 10 als Copilot.
Routes maak je aan in TYRE, sla je op als .itn.

Voor Sygic .itn omzetten naar .itf met itnconv of itn2itf. (wel in het frans maar wijst zich vanzelf)
.itf op je android in de map res/itinerary.

Voor Copilot .itn omzetten naar .trp met itnconv.
.trp op je android in de map copilot/EU/Europe/save. (of een ander map, waar de route bij hoort)

Voor wie tyre, itn2itf en itnconv niet heeft, google helpt...

oke dat ga ik dan nog eens proberen. Welke heeft jouw voorkeur qua bediening, en qua kwaliteit van kaart?

Gr. Marco
 
Ik ben TT gewend en dan komt Sygic toch het dichtst in de buurt...
 
There is a program called "ITN Converter" which can convert all kinds of route files (TomTom, Garmin etc) to all kinds of other formats. Calling Google Maps it can also create routes for you.
It could also convert to the Sygic .itf format, but apparently Sygic has changed the format of the file in the newest Sygic GPS Navigation, because if I try to open old "saved routes", in the old .itf format I get the following message:
Wrong file version
0.0.2000 00:00:00

Hello, currently there is no official PC planner for Sygic. Structure of old format has been changed and there is not official converter too.

I'd suggest to vote for it / create new suggestion here: http://feedback.sygic.com/
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Ik heb copilot geprobeerd, nav bovenstaande bericht over Sygic. En omdat ik deze had gedownload.

Weet niet of ik er tevreden mee moet zijn. Programma werkt vrij snel, maar kiest soms vreemde routes. Zeker in vergelijking met TomTom. Maar dat kan verholpen worden door extra waypoints te plaatsen. Het kostte bijvoorbeeld 2 waypoints op één afslag om te zorgen dat hij ook. daadwerkelijk die afslag pakt, zonder een stuk gras mee te pakken om op een parallelweg te komen. Maar dat is vergefelijk.

Cruciaal puntje is dat, in mijn helmspeakers, het programma niet te verstaan is. Muziek stopt wel als er een aanwijzing komt, dus dan kun je in je scherm kijken (dat vind ik wel een voordeel tov tomtom, waarmee je muziek en geluid door elkaar hebt). Maar als het druk is, is gesproken toch wel prettiger! Puntje hierbij is dat het geluid op halverwege staat, en gewoon niet harder wil... erg apart. Lijkt me een bug.

Verder is de vertaling naar NL een beetje vreemd. Maar je begrijpt wel wat ze in de menu's bedoelen. Het is wel even zoeken als je TomTom gewend bent, het werkt toch net even iets anders soms..

Al met al, nog niet helemaal tevreden. Twijfel nog of ik het waard vind dat ik gewoon in Android kan werken ipv Windows Mobile. Ligt aan het geluid denk ik, of dat te fixen is.

EDIT: Wat ik wel een hele grote plus vind, is alle POI'S die erin staan, erg veel hotels in frankrijk, benzine stations etc. Dat is wel weer vele malen beter dan Tomtom, zonder dat je iets hoeft te zoeken e.d!

Maar routes vooraf instellen met tyre/google maps en converteren/bewerken met ITNCONV werkt in ieder geval wel, dat is al een begin!

Ik ga nu sygic proberen, kijken wat dat is.. hopelijk klopt bovenstaand bericht niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu sygic proberen, kijken wat dat is.. hopelijk klopt bovenstaand bericht niet helemaal.

Bovenstaand bericht zal vast kloppen (heb het zelf nog niet geprobeert), ITN Converter 1.78 kent inderdaad alleen Sygic McGuider (.itf) als uitvoerformat...

Ik gebruik zelf na TYRE bij het omzetten van .itn naar .itf het (Franstalige) programmaatje ITN2ITF en dat werkt sowieso met mijn Sygic Mobile Maps 10 v8.14

Probeer dat maar es ;)
 
Bovenstaand bericht zal vast kloppen (heb het zelf nog niet geprobeert), ITN Converter 1.78 kent inderdaad alleen Sygic McGuider (.itf) als uitvoerformat...

Ik gebruik zelf na TYRE bij het omzetten van .itn naar .itf het (Franstalige) programmaatje ITN2ITF en dat werkt sowieso met mijn Sygic Mobile Maps 10 v8.14

Probeer dat maar es ;)

Heb het hier werkend met 8.24.

Alleen lijkt hij de routepunten door elkaar te gooien, op welke instelling gebruik jij hem? Kortste/snelste?

En zover ik zie is er geen mogelijkheid om naar de start van een route te navigeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan